Γεφύρι της Άρτας η Γραμμή 4 του Μετρό - Νέα αναβολή λόγω Συμβουλίου της Επικρατείας

Γεφύρι της Άρτας η Γραμμή 4 του Μετρό - Νέα αναβολή λόγω Συμβουλίου της Επικρατείας
Από αναβολή σε αναβολή ως προς την εξέλιξη του οδηγείται ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του Μετρό
Από αναβολή σε αναβολή ως προς την εξέλιξη του οδηγείται ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του Μετρό καθώς η συνεδρίαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που θα εξέταζε τις κύριες προσφυγές των δύο κοινοπρακτικών σχημάτων (ΑΚΤΩΡ-Ansaldo- Hitachi και J&P ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport), αναβάλλεται για τον Ιανουάριο.
Ο διαγωνισμός, ο οποίος είναι προϋπολογισμού 1,8 δισ ευρώ, βρίσκεται σε εξέλιξη την τελευταία τριετία.
Πρόσφατα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι ο διαγωνισμός για το έργο θα προχωρήσει.
Όπως ανέφερε Αισιόδοξος ότι το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό θα προχωρήσει εμφανίστηκε ο Γ. Γ. Υποδομών, λέγοντας ότι «πιστεύουμε ότι στις αρχές του 2021 θα έχουμε συμβασιοποίηση του έργου».
Το διοικητικό Συμβούλιο της Αττικό Μετρό πριν από λίγες ημέρες αιτιολόγησε την απόφαση του στο Συμβουλίου της Επικρατείας και υποβλήθηκε ως συμπληρωματικό υπόμνημα για την εκδίκαση της υπόθεσης.  
Οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες έχουν βάσει νόμου
το δικαίωμα να ξαναπροσβάλλουν αυτή την απόφαση.
Εκτιμούμε όμως για το καλό της χώρας, ότι δεν θα την ξαναπροσβάλλουν  και θα προχωρήσει ο διαγωνισμός, ώστε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της χώρα μας να υλοποιηθεί.
 Οι οικονομικές προσφορές θα ανοίξουν, εφόσον τα μηνύματα από το ΣtE είναι θετικά για τη συνέχιση του διαγωνισμού και το υπουργείο Υποδομών λάβει από τους διεκδικητές του έργου επαρκείς διαβεβαιώσεις για τη λήξη του πολέμου των προσφυγών.
Αυτό άλλωστε διαφάνηκε και από τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή ο οποίος όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του Μετρό, συνεχίζεται κανονικά».
Τo έργο της γραμμής 4 αποτελεί το μεγαλύτερο συμβόλαιο των τελευταίων χρόνων και θα τροφοδοτήσει το κατασκευαστικό αντικείμενο όλων των τεχνικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο έργο.
Η Γραμμή 4 θα έχει 15 σταθμούς και οι αποβάθρες θα έχουν μήκος περίπου 80 μέτρα. θα υπάρχουν θύρες στις αποβάθρες - είναι μία τάση που επικρατεί διεθνώς - οι οποίες θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες των συρμών.  
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη του 15ου σταθμού (Ελίκωνος), έχει αποτελέσει αίτημα των κατοίκων της περιοχής, που κατήγγειλαν την μεγάλη απόσταση που υπήρχε μεταξύ των δυο σταθμών.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους - οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 300.000 πολίτες που θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά, αφού θα διέρχεται από μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης.
Η γραμμή 4 του Μετρό, είναι το μεγαλύτερο νέο δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 (μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) καθώς το αρχικό της κόστος έχει υπολογιστεί σε 1,45 δισ.ευρώ ενώ αν προστεθεί και το ΦΠΑ τότε το κόστος ανέρχεται στα 1,8 δισ ευρώ, με το 75% της χρηματοδότησης να προέρχεται από κεφάλαια του ΕΣΠΑ.
Η νέα γραμμή περιλαμβάνει τους εξής σταθμούς:
1.Σταθμός ‘Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων,
2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου,
3.Σταθμός Ελικώνος,
4.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης,
5.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη,
6.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη,
7.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων,
8.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα, 9.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου,
10.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου,
11.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως,
12.Σταθμός Πανεπιστημιούπολη, Εθν. Αντιστάσεως, 13.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου,
14.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια, 15.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας.
15.Σταθμός Γουδή, Πλατεία Ελευθερίας

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS