Τελευταία Νέα
Διεθνή

Στον αέρα το Brexit - Στη Βουλή των Κοινοτήτων το αμφιλεγόμενο ν/σ - Σφοδρές αντιδράσεις

Στον αέρα το Brexit - Στη Βουλή των Κοινοτήτων το αμφιλεγόμενο ν/σ - Σφοδρές αντιδράσεις
Η απόφαση του Βρετανού πρωθυπουργού  να παραβιάσει κατάφωρα το διεθνές δίκαιο έχει βυθίσει και πάλι την διαδικασία του Brexit σε κρίση
Το νομοσχέδιο του πρωθυπουργού του Ηνωμένου Βασιλείου Boris Johnson, το οποίο παραβιάζει το διεθνές δίκαιο, μέσω της καταστρατήγησης ορισμένων τμημάτων της συμφωνίας για αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση,  αντιμετωπίζει σήμερα ψηφοφορία στην Βουλή των Κοινοτήτων εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων στις τάξεις των κυβερνώντων Τόρις.
Όπως μεταδίδει το Reuters, η Βουλή των Κοινοτήτων θα συζητήσει το Νομοσχέδιο της Εσωτερικής Αγοράς (Internal Market Bill), του οποίου την απόσυρση μέχρι τα τέλη του Σεπτεμβρίου είχε ζητήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μετά τη συζήτηση, οι βουλευτές θα κληθούν να αποφασίσουν εάν θα περάσει στο επόμενο στάδιο.
Η ψηφοφορία αναμένεται το βράδυ.
Η απόφαση του Βρετανού πρωθυπουργού  να παραβιάσει κατάφωρα το διεθνές δίκαιο έχει βυθίσει και πάλι την διαδικασία του Brexit σε κρίση, λιγότερο από τέσσερις μήνες μετά την οριστική έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση με την ολοκλήρωση της μεταβατικής περιόδου στις 31 Δεκεμβρίου.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιταχύνει τις προετοιμασίες για ένα Brexit άνευ συμφωνίας, ενώ το Λονδίνο απέρριψε το τελεσίγραφο των Βρυξελλών για την απόσυρση τμημάτων του νομοσχεδίου μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου.
Ο Boris Johnon, με πλειοψηφία 80 βουλευτών στην Βουλή των Κοινοτήτων, αντιμετωπίζει στάση από ορισμένους από τους βουλευτές του Συντηρητικού Κόμματος.
Οι πρώην πρωθυπουργοί John Major, Toni Bler, Gordon Brown και Teresa May, έχουν επικρίνει το νομοσχέδιο.
Υπουργοί της βρετανικής κυβέρνησης δηλώνουν ότι στόχος του νομοσχεδίου, στο οποίο αναφέρεται απεριφράστως ότι είναι πιθανόν να περιλαμβάνει ασυμφωνίες με ορισμένους διεθνείς κανόνες, είναι η αποκατάσταση ασαφειών για την περίπτωση αποτυχίας των εμπορικών διαπραγματεύσεων.
Ωστόσο, ορισμένοι ευρωπαίοι διπλωμάτες δηλώνουν πως πιστεύουν ότι το Λονδίνο παίζει ένα είδος παιγνίου της κότας (chicken game ή παίγνιο της δειλίας στην Θεωρία των Παιγνίων), απειλώντας με κατάρρευση των εμπορικών συνομιλιών είτε για να πάρει ό,τι επιδιώκει είτε για να αποχωρήσει από την Ένωση χωρίς συμφωνία.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση δηλώνει ότι δεν μπορεί να εμπιστευθεί όσους παραβιάζουν συμφωνίες και ότι, αν το νομοσχέδιο δεν αποσυρθεί, δεν θα υπάρξει καμία εμπορική συμφωνία, αφήνοντας στον αέρα τα πάντα, από τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων μέχρι τα είδη διατροφής.
«Απομακρυνθείτε από το χείλος του γκρεμού, αποκαταστήστε την εμπιστοσύνη και τηρήστε τον λόγο σας», δήλωσε ο υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Ιρλανδίας Thomas Bern.

Michael Gove: Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να επιβάλλει τους όρους της στο Ην. Βασίλειο για το Brexit

Κάθε άλλο παρά ανώδυνο φαίνεται πως είναι στην πράξη το «διαζύγιο» μεταξύ Μ. Βρετανίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την Βρετανία να τηρεί μια σκληρή στάση.
Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Maroš Šefčovič έδωσε διορία με έμφαση, στον Πρωθυπουργό B. Johnson και την κυβέρνησή του μέχρι το τέλος του μήνα να αναθεωρήσει τη νομοθεσία που απομακρύνεται από τη συνθήκη του Brexit.
Ωστόσο, αν το Ηνωμένο Βασίλειο αγνοήσει αυτή την εισήγηση, όπως είπε ένα από τα ανώτερα στελέχη της κυβέρνησης του Boris Jonhson, ο Michael Gove, η ΕΕ γνωρίζει ότι δεν μπορεί να επιβάλλει στο Λονδίνο τα όσα μπορεί να ζητάει.
Σίγουρα, η Επιτροπή θα επιδιώξει με όλα τα ένδικα μέσα - ξεκινώντας μια μακρά και αβέβαιη διαδικασία που εν πάση περιπτώσει θα χρησιμεύσει κυρίως ως υπενθύμιση ότι η ΕΕ πιστεύει ότι η Βρετανία παραβιάζει το διεθνές δίκαιο και ότι ο Johnson θα παραβίαζε τη συμφωνία αποχώρησης που διαπραγματεύτηκε ο ίδιος.
Η μεταβατική περίοδος του Brexit λήγει στις 31 Δεκεμβρίου και εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη διαφωνία μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ σχετικά με τα βασικά στοιχεία μιας πιθανής συμφωνίας ελεύθερων συναλλαγών.
Οι Βρυξέλλες γνωρίζουν ότι η νομοθεσία που αποβλέπει στην παραβίαση της Συμφωνίας εξόδου δεν θα είναι ανώδυνη από τη Βουλή των Κοινοτήτων, ειδικά δεδομένης της συζήτησης σχετικά με τις επιπτώσεις των σχέσεων στο νησί της Ιρλανδίας και την αντίδραση των Ηνωμένων Πολιτειών.
Θεωρητικά, η ΕΕ θα μπορούσε να διακόψει τις εμπορικές συνομιλίες αλλά δεν θα προβεί σε μια τέτοια κίνηση.
Εάν ο Johnson θέλει να διαλύσει τη διαδικασία, θα πρέπει να το κάνει μόνος του.
Ο διαπραγματευτής της ΕΕ, Michel Barnier, θα εργαστεί μέχρι την τελευταία στιγμή για να βρει συμφωνία για όλα τα ζητήματα, γνωρίζοντας ότι ούτε οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων της ΕΕ ούτε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα εγκρίνουν ποτέ τη συμφωνία χωρίς συνοδευτική δέσμευση από το Ηνωμένο Βασίλειο να υποστηρίξει πλήρως την μεταξύ τους συμφωνία.
Οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων της ΕΕ δεν έχουν καμία πρόθεση να αλλάξουν τη διαπραγματευτική εντολή του Barnier.
"Με την αναχώρηση της Μεγάλης Βρετανίας, ένας πιθανός ανταγωνιστής θα εμφανιστεί φυσικά για εμάς", δήλωσε η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ τον Οκτώβριο του 2019, πριν από τη συμφωνία του «διαζυγίου» με το Λονδίνο. «Δηλαδή, εκτός από την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες Κράτη της Αμερικής, θα υπάρχει και η Μεγάλη Βρετανία».

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν: Στα 110 δισ. ευρώ το κόστος ενός άτακτου Brexit

Ευρωπαϊκές και βρετανικές βιομηχανίες παραγωγής οχημάτων κάλεσαν σήμερα τις δύο πλευρές (ΕΕ και Βρετανία) να συμφωνήσουν το συντομότερο δυνατό σε μία ένα συμφωνία ελεύθερου εμπορίου, προειδοποιώντας ότι ένα άτακτο Brexit, θα μπορούσε να κοστίσει στον αναφερόμενο τομέα 110 δισεκατομμύρια ευρώ από την απώλεια εμπορικών πράξεων μέσα σε μία πενταετία.
Όπως σημειώνει το Reuters, καθώς απομένουν λιγότεροι από τέσσερις μήνες πριν από τη λήξη της μεταβατικής περιόδου μετά το Brexit, που τελειώνει το Δεκέμβριο, οι διαπραγματεύσεις της Βρετανίας και της ΕΕ για μία εμπορική συμφωνία από το 2021 και μετά έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο, μετά την παρουσίαση από τη Βρετανία ενός σχεδίου για το σπάσιμο της συμφωνίας αποχώρησης, την οποία και υπέγραψαν οι δύο πλευρές τον Ιανουάριο.
Η αποτυχία επίτευξης συμφωνίας, θα οδηγήσει στην επιβολή δασμών.
Μία τέτοια εξέλιξη θα έχει ως συνέπεια την αύξηση των τιμών των οχημάτων, ενώ θα προκαλέσει μείωση της ζήτησης, προκαλώντας μείωση της παραγωγής κατά 3 εκατομμύρια οχήματα μέσα στην επόμενη πενταετία, σύμφωνα με σημερινή κοινή ανακοίνωση 23 ενώσεων του κλάδου.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης