Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Kανένα μεγάλο δημόσιο έργο δεν γίνεται στην Ελλάδα - Κολλημένα έργα 10 δισεκ.ευρώ

Kανένα μεγάλο δημόσιο έργο δεν γίνεται στην Ελλάδα - Κολλημένα έργα 10 δισεκ.ευρώ
Κώδωνας κινδύνου για νέα λουκέτα στις κατασκευαστικές εταιρείες λόγω της στασιμότητας που επικρατεί στον κλάδο
Κανένα δημόσιο έργο δεν γίνεται στην χώρα μας, γεγονός που όπως επισημαίνουν παράγοντες της οικονομικής, κατασκευαστικής και επιχειρηματικής αγοράς αποτελεί και το μεγαλύτερο πρόβλημα - αγκάθι για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας μετά την covid εποχή.
«Είναι σημαντικό το πρόβλημα ότι αυτή την στιγμή δεν υπάρχει κανένα μεγάλο δημόσιο έργο που να κατασκευάζεται στην χώρας μας», δήλωσε ο Πρόεδρος του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου Π. Κορλίρας, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος και οι πρόσφατες δηλώσεις του προεδρου της Grant Thornton N. Καραμούζη, ο οποίος τόνισε ότι πρέπει να δοθεί μεγάλη έμφαση στα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) προκειμένου να στηριχτεί η ελληνική οικονομία.   
Τον κώδωνα του κινδύνου για νέα λουκέτα στις κατασκευαστικές εταιρείες λόγω της στασιμότητας που επικρατεί στον κλάδο, λόγω έλλειψης δημοπράτησης νέων έργων, έχει κρούσει αλεπάλληλα και ο Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών Ανώτερης Τάξης (ΣΤΕΑΤ).
«Η δύσκολη περίοδος για την χώρα, η οποία βρέθηκε αντιμέτωπη με την σοβαρή, πολύχρονη και βαθιά οικονομική κρίση που επηρέασε αρνητικά όλους τους τομείς, συνεχίζει να σκιάζει τον κατασκευαστικό κλάδο που εξακολουθεί να βιώνει τις δραματικές συνέπειες.
Μεγάλος αριθμός κατασκευαστικών εταιριών, σε συνθήκες αφόρητης οικονομικής πίεσης και μη αντέχοντας άλλο την έλλειψη αντικειμένου και ρευστότητας, αποσύρθηκαν και συνεχίζουν να αποσύρονται.
Το μειωμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το πάγωμα των ιδιωτικών, η ανυπαρξία χρηματοδότησης και πιστώσεων από τον τραπεζικό τομέα, η εκμηδενισμένη αγορά κατοικίας και επαγγελματικών χώρων, αποτελούν τα κύρια στοιχεία που βαρύνουν αποφασιστικά στην αρνητική πορεία του κλάδου και στην κρίση που τον μαστίζει.
Η υπέρβαση αυτής της κρίσης είναι άμεσα συναρτημένη με την επαναφορά της οικονομίας σε αναπτυξιακή τροχιά, καθοριστικής σημασίας για την χώρα, ειδικότερα σε μια περίοδο προβληματική στην ευρύτερη περιοχή.
Είναι αναγκαία η διαμόρφωση συνθηκών αναπτυξιακού σοκ που θα δώσει την ώθηση για ευρεία τόνωση της παραγωγικής διαδικασίας σε όλους τους τομείς.
Σε αυτή την προσπάθεια προεξάρχουσα θέση έχουν οι κατασκευές κάθε μορφής, που καλούνται να συνεισφέρουν με την πλήρη αξιοποίηση της δυναμικής τους», έχει επανειλλημένα επαναλάβει ο Σύνδεσμος.

Κολλημένα έργα 10 δισ. ευρώ

Έργα πάνω από 10 δισ. παραμένουν κολλημένα είτε στον κυκεώνα των δικαστικών εμπλοκών, είτε στα γρανάζια της Κομισιόν.
Η γραμμή 4 του μετρό, ο Βόρειος Οδικός Άξονας, η υποθαλάσσια Ζέυξη Σαλαμίνας Περάματος, το έργο της Ψυττάλλειας, είναι μερικοί από τους διαγωνισμούς που συνεχίζουν να σέρνονται.
Να σημειωθεί ότι τo έργο της γραμμής 4 αποτελεί το μεγαλύτερο συμβόλαιο των τελευταίων χρόνων και θα τροφοδοτήσει το κατασκευαστικό αντικείμενο όλων των τεχνικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο έργο.
Η Γραμμή 4 θα έχει 15 σταθμούς και δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Πάνω από ένα χρόνο διαρκεί η αλληλογραφία της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών με την Κομισιόν για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο και ακόμη δεν διαφαίνεται φως στον ορίζοντα. Μάλιστα στην πρόσφατη έκθεση της η Κομισιόν για τα δημόσια έργα στην Ελλάδα, κάνει αναφορά και στο θέμα του Θριασίου.
Όπως αναφέρεται η σύμβαση παραχώρησης για το εμπορευματικό κέντρου δεν ενεργοποιήθηκε μέχρι τώρα καθώς είχε επικυρωθεί από την Eλληνική Bουλή πριν λάβει τη σχετική έγκριση από τις υπηρεσίες της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής λόγω της «κρατικής ενίσχυσης που προέβλεπε».
Kαι ενώ ο φάκελος για το Θριάσιο I, όπου η κοινοπραξία Goldair-ETBA BIΠE έχει δρομολογήσει επένδυση 280 εκ. ευρώ, βρίσκεται ακόμη στις Bρυξέλλες μπλεγμένη στα γρανάζια των  διευκρινήσεων, η Kομισιόν έχει ενεργοποιήσει τη διαδικασία επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων ύψους 170 εκ. ευρώ με το οποία είχαν χρηματοδοτηθεί τα έργα στο Θριάσιο II καθώς δεν τηρήθηκε η δέσμευση για παραχώρηση της διαχείρισης σε ιδιώτες.
Σε λιμνάζοντα νερά βρίσκονται τέλος η κατασκευή του οδικού άξονα Πατρών - Πύργου αλλά και ο διαγωνισμός για την Ψυτάλλεια. Για το τελευταίο έργο, από τα μέσα Απριλίου αναμένεται η γνωμοδότηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) σχετικά με την αξιολόγηση των φακέλων, που έχουν υποβάλει οι εταιρείες στο διαγωνισμό για το μεγάλο έργο των 260 εκατ. ευρώ του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (ΚΕΛ Ψυττάλειας), χωρίς και σε αυτό το μεγάλο έργο να έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος.
Η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ έδωσε παράταση μέχρι τις 31 Μαρτίου 2021 στη σύμβαση λειτουργίας και συντήρησης του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων της Ψυττάλειας από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΑΒΑΞ, καθώς καταγράφεται μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τον νέο ανάδοχο.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης