Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Σε στασιμότητα παραμένουν τα μεγάλα έργα του Υπ. Υποδομών παρά τις εξαγγελίες - Σε αναμονή η Πατρών - Πύργου και η Ψυτάλλεια

Σε στασιμότητα παραμένουν τα μεγάλα έργα του Υπ. Υποδομών παρά τις εξαγγελίες - Σε αναμονή η Πατρών - Πύργου και η Ψυτάλλεια
Καμία απολύτως εξέλιξη δεν έχει σημειωθεί στην κατασκευή του οδικού άξονα Πατρών - Πύργου με τις καθυστερήσεις εντοπίζονται κάπου μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και των Βρυξελλών
Σε λιμνάζοντα νερά βρίσκονται μεγάλα έργα στο Υπουργείο Υποδομών, όπως η κατασκευή του οδικού άξονα Πατρών - Πύργου αλλά και ο διαγωνισμός για την Ψυτάλλεια, καθώς επί πολλούς μήνες παρατηρείται στασιμότητα, την στιγμή που η κατάσταση στην ελληνική οικονομία απαιτεί την επίσπευση των εκκρεμοτήτων για την υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής.  
Με τους μήνες να κυλούν εις βάρος του έργου, καμμία απολύτως εξέλιξη δεν έχει σημειωθεί στην κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος με τις καθυστερήσεις εντοπίζονται κάπου μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και των Βρυξελλών, αφού το έργο θα πρέπει να πάρει «πράσινο φως» από την Ε.Ε.
Η υπογραφή μνημονίου συναντίληψης, τον περασμένο Ιανουάριο,  μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας της Ολυμπίας Οδού, η οποία κλείδωσε τις βασικές αρχές της συμφωνίας των δύο μερών, δημιούργησε την αίσθηση οι διαδικασίες επιταχύνονται κάτι που δεν επιβεβαιώθηκε στη συνέχεια.  
Έτσι ενώ το Μνημόνιο Συναντίληψης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ολυμπίας Οδού που περιλάμβανε τις βασικές αρχές της συμφωνίας των δύο μερών, υπεγράφη τον Ιανουάριο του 2020, 8 μήνες μετά, δεν έχει σημειωθεί καμμία πρόοδος.
Η Ολυμπία Οδός φέρεται να έχει αποδεχτεί την έκπτωση που υπήρχε από την προηγούμενη κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες, γεγονός που κρατά στα ίδια επίπεδα το κόστος του έργου, ενώ  αναλαμβάνει το κυκλοφοριακό ρίσκο και συμμετέχει στη χρηματοδότηση του Έργου με ίδια κεφάλαια και τραπεζικά δάνεια.
Μετά το μνημόνιο, στις 20 Μαρτίου το αρμόδιο υπουργείο έδωσε εντολή για διάλυση των υπογεγραμμένων συμβάσεων (τμήματα 2,5,6 και 7) καθώς και για τη ματαίωση των διαγωνισμών των συμβάσεων για τα τμήματα 1,2 και 4, δρομολογώντας την επανένταξη του Έργου στην Ολυμπία Οδό.
Σύμφωνα με πληροφορίες η συμφωνία περιλαμβάνει έναρξη των κατασκευαστικών έργων τον Σεπτέμβριο/ Οκτώβριο 2020, έχουμε φτάσει ήδη Αύγουστο και ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του 2023 (δηλαδή 40 μήνες)
Παρά τη δέσμευση της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου εντός του 2023 και τις επανειλημμένες  δημόσιες δηλώσεις ότι η Πατρών-Πύργου είναι απόλυτη προτεραιότητα για το Υπουργείο Υποδομών, οι διαδικασίες καθυστερούν, ώστε η κατασκευή του να μην ξεκινήσει εφέτος και το έργο να μην ολοκληρωθεί το 2023, με κίνδυνο να παραμείνει μακέτα.  
Να σημειωθεί ότι η Πατρών-Πύργου, μετά την ολοκλήρωση της Κορίνθου - Πατρών το 2017, είναι ο πιο αιματοβαμμένος δρόμος στη χώρα, ίσως και στην Ευρώπη.
Μόνο την τριετία 2016-2018 καταγράφηκαν 37 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 43 άνθρωποι, περίπου μία χαμένη ζωή κάθε μήνα.
Στο ίδιο χρονικό διάστημα, υπήρξαν 11 σοβαρά και 124 ελαφρά τραυματίες.
Βασικές αιτίες θεωρούνται το κακό οδόστρωμα (έλλειψη συντήρησης), οι ισόπεδοι κόμβοι, παράνομες ανασφαλείς εισόδους και εξόδους στο δρόμου, ο προβληματικός σχεδιασμός του έργου του 1980 και η έλλειψη προσωπικού λειτουργίας.

Στο περίμενε για το πόρισμα του ΤΕΕ για την Ψυτάλλεια

Από τα μέσα Απριλίου αναμένεται η γνωμοδότηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) σχετικά με την αξιολόγηση των φακέλων, που έχουν υποβάλει οι εταιρείες στο διαγωνισμό για το μεγάλο έργο των 260 εκατ. ευρώ του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (ΚΕΛ Ψυττάλειας), χωρίς και σε αυτό το μεγάλο έργο να έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος.
Η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ έδωσε παράταση μέχρι τις 31 Μαρτίου 2021 στη σύμβαση λειτουργίας και συντήρησης του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων της Ψυττάλειας από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΑΒΑΞ, καθώς καταγράφεται μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τον νέο ανάδοχο.
Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός κόλλησε όταν η επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού, διαπίστωσε ελλείψεις στα νομιμοποιητικά έγγραφα δύο εκ των τριών κοινοπραξιών που κατέθεσαν προσφορές (Suez- ΤΕΡΝΑ- Ιntrakat και Μυτιληναίο-Κωνσταντινίδη), αντιμετωπίζοντας το ενδεχόμενο αποκλεισμού τους πριν το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και περνώντας στην επόμενη φάση μόνο την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ.

Ελένη Μπότα
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης