Πέντε μετοχές με αποτίμηση που αντιστοιχεί στο 8% του συνόλου του ΧΑ απλά μας κάνουν… παρέα

Πέντε μετοχές με αποτίμηση που αντιστοιχεί στο 8% του συνόλου του ΧΑ απλά μας κάνουν… παρέα
Θα μπορούσαν με λίγες κινήσεις να συμμετέχουν στους κορυφαίους δείκτες του ΧΑ αλλά επιλέγουν την… απομόνωση 
Θα μπορούσαν να έχουν όχι μόνο μεγαλύτερη συμμετοχή αλλά και πιο λαμπρή πορεία στο ΧΑ και να συμμετέχουν στους καλύτερους δείκτες, αλλά έχουν επιλέξει το… περιθώριο και ίσως απλά να αδιαφορούν για το αν είναι ή όχι εισηγμένες.
Ο λόγος για πέντε εισηγμένες που έχουν συνολική κεφαλαιοποίηση 3,6 δισ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 8% του συνόλου του ΧΑ, το οποίο σημειώνεται πως έχει συνολική κεφαλαιοποίηση 44,7 δισ. ευρώ.
Η υψηλή συγκέντρωση ποσοστού από το βασικό μέτοχο δεν αφήνει πολλά τεμάχια στην ελεύθερη διασπορά με αποτέλεσμα οι μετοχές συγκεκριμένων εταιρειών να κάνουν μετά βίας πράξη.
Η Prodea με αποτίμηση 2 δισ. ευρώ θα μπορούσε να «φιγουράρει» στην υψηλή κεφαλαιοποίηση αλλά η υψηλή συγκέντρωση και η μη υλοποίηση αύξησης κεφαλαίου για να βελτιωθεί η διασπορά βάζει τη μετοχή στο περιθώριο.
Είναι ενδεικτικό πως η μετοχή από την αρχή του έτους έχει κάνει συνολικό όγκο μόλις 38 χιλ. τεμάχια και μόλις σε μία συνεδρίαση ο όγκος πλησίασε τα 5 χιλ. τεμάχια.
Η Καρέλιας με αποτίμηση 720 εκατ. ευρώ θα μπορούσε επίσης να είναι στην υψηλή κεφαλαιοποίηση.
Μία αύξηση της διασποράς θα αρκούσε για να τραβήξει επενδυτικά βλέμματα.
Άλλωστε πρόκειται για μία εταιρεία που δίνει καλά μερίσματα, δεν έχει τραπεζικό δανεισμό και διαθέτει τεράστια ρευστότητα.
Αν μάλιστα αξιοποιούσε τη ρευστότητα αυτή με εξαγορές και επενδύσεις θα μπορούσε να διευρύνει το επιχειρηματικό πεδίο και να βελτιώσει περαιτέρω τα ήδη εξαιρετικά κέρδη του.
Ωστόσο, δε βρίσκει στο ΧΑ την αποτίμηση που της αξίζει λόγω της περιορισμένης διασποράς.
Επιπλέον η τιμή της μετοχής που είναι στα 264 ευρώ, δυσκολεύει τους επενδυτές.
Αλλά ούτε σκέψη για split.
Συνολικά από την αρχή του έτους έχουν γίνει μόλις 8.015 τεμάχια συναλλαγές.
Η Λάμψα εδώ και πολλά χρόνια έχει περιορισμένη διασπορά και παρά τις επενδύσεις που γίνονται στον όμιλο στο ταμπλό στις περισσότερες συνεδριάσεις του έτους δεν κάνει πράξη.
Συνολικά μέσα στο 2020 έχουν γίνει μόλις 13 χιλ. τεμάχια.
Τα Πλαστικά Κρήτης είναι μία ανάλογη περίπτωση, αλλά σαφέστατα είναι σε καλύτερη θέση η μετοχή.
Με συνολικό όγκο 224 χιλ. τεμάχια φέτος έχει περιορισμένες απώλειες αλλά σίγουρα δεν έχει τη θέση που της αξίζει.
Τεράστιες επενδύσεις έχει κάνει ο όμιλος και χρηματοδοτούνται από ίδια κεφάλαια.
Ο τραπεζικός δανεισμός ανύπαρκτος και η κερδοφορία εξαιρετική ακόμα και σε περιόδους κρίσης.
Στο ταμπλό τα πηγαίνει καλύτερα από την αγορά καθώς έχει απώλειες μόλις 1,8% από την αρχή του έτους, αλλά αν υπήρχε καλύτερη διασπορά και περισσότερη «διαφήμιση» της δουλειάς που γίνεται ο κρητικός όμιλος μπορεί να είχε μία θέση στην υψηλή κεφαλαιοποίηση.
Τέλος η Alpha Αστικά Ακίνητα, είναι μία εισηγμένη με αποτίμηση περίπου όσα τα μετρητά που έχει στο ταμείο της.
Η αποτίμηση ανέρχεται στα 83 εκατ. ευρώ.
Όμως ούτε τα εκμεταλλεύεται τα μετρητά της, ούτε η «μαμά» εταιρεία παίρνει κάποια απόφαση για το μέλλον της.
Στην αγορά αρκετοί πιστεύουν πως στο τέλος θα την απορροφήσει η Alpha Bank και δεν ακουμπούν τη μετοχή.
Γι΄αυτό και ο όγκος είναι μόλις στις 42 χιλ. τεμάχια από την αρχή του έτους και η τιμή της μετοχής περίπου στα 6 ευρώ.

Γ.Κ.
www.bankingnews.gr

Γιώργος Κατικάς

BREAKING NEWS