Αιχμές από τον περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη για την υπαίθρια διαφήμιση

Αιχμές από τον περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη για την υπαίθρια διαφήμιση
Σε ακριβή υπόθεση ενδέχεται να αναδειχθεί  η ΚΥΑ η οποία προβλέπει τη ρύθμιση όρων και προϋποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης
Σε ακριβή υπόθεση ενδέχεται να αναδειχθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση με αριθμό 46526/2020 και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 3049/Β/22-72020 και η οποία προβλέπει τη ρύθμιση όρων και προϋποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης.
Είναι η πρώτη φορά που εκδίδεται ΚΥΑ χωρίς να αναφέρονται κυρώσεις για τους παραβάτες δημιουργώντας πολλά ερωτηματικά όταν μάλιστα η κρατική διοικητική μηχανή πριν  δημιουργήσει μια απόφαση πάντα προβλέπει πρόστιμα για τους παραβάτες.
Το άρθρο 1 της ΚΥΑ αναφέρεται σε ποιους χώρους απαγορεύεται η προβολή υπαίθριας  διαφήμισης , ανάμεσά τους είναι οι αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι και οι  ζώνες προστασίας γύρω από αυτούς, ενώ η απαγόρευση εκτείνεται και  σε παραδοσιακούς οικισμούς, στον περιβάλλοντα χώρο τους, καθώς και σε τόπους που χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά, χωρίς την προηγούμενη έγκριση των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠΠΟΑ).
Ο κατάλογος είναι μακροσκελής για τους χώρους που απαγορεύονται.
Πάντως ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης με πολύχρονη θητεία στην Αυτοδιοίκηση εμφανίσθηκε αιχμηρός για την ΚΥΑ όταν ρωτήθηκε σε σχετική εκδήλωση για τις  πολιτιστικές δράσεις της περιφέρειας του φετινού καλοκαιριού οι οποίες εντείνονται τον Αύγουστο για τους πολίτες που δεν θα αποδράσουν με έντονες αναφορές στο θέμα της υπαίθριας διαφήμισης.
Ο  κ. Γ. Πατούλης  μίλησε για το  πως  στο παρελθόν και στην μάχη που έδωσε για να καθαρίσει  ο  Δήμος Αμαρουσίου από τις  παράνομες  διαφημιστικές πινακίδες τονίζοντας ότι σεβόμαστε  τη ζωή των πολιτών,  είμαστε με τη νομιμότητα και άφησε αιχμές κατά της κυβέρνησης που προχώρησε στη σύνταξη της ΚΥΑ με βουλοκέρι όπως είπε και χαρακτήρισε πρωτοφανή την αντιμετώπιση του θέματος, σημειώνοντας ότι «ο διάλογος είναι καλός και κάνει καλό», ο οποίος  όμως δεν έγινε στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Ο περιφερειάρχης επισήμανε ότι δεν θέλει να πει περισσότερα αλλά διερωτήθηκε πώς θα σταματήσει η παρανομία των υπαίθριων διαφημίσεων όταν δεν προβλέπονται πρόστιμα στον παραβάτη υπονοώντας ότι η ΚΥΑ πρέπει να συμπληρωθεί ή να γίνει από τη αρχή  διότι δεν προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο για τους παραβάτες.
Αξίζει  να αναφερθεί ότι πρόκειται για μια αγορά πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Η κυβέρνηση δείχνει να θέλει να περιορίσει τη δράση της τοπικής αυτοδιοίκησης στον τομέα αυτόν επιχειρώντας με την συγκεκριμένη ΚΥΑ να δώσει ώθηση ανάκαμψης στη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Υπενθυμίζεται πως τα τελευταία χρόνια οι υπαίθριες διαφημίσεις είχαν ενοχοποιηθεί  διότι η τοποθέτησή τους σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας  φερόταν πως συνέβαλε στη δημιουργία τροχαίων και θανατηφόρων δυστυχημάτωνκαθώς αποσπούσε την προσοχή των οδηγών. Ως εκ τούτου η δραστηριότητα είχε περιοριστεί.
Κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αττικής  έχουν  βαφτεί κόκκινες από το αίμα αθώων ανθρώπων και αρκετά πορίσματα της Τροχαίας ως υπαίτιες έδειχναν τις υπαίθριες πινακίδες σημειώνουν παράγοντες με γνώση του θέματος.
Η πρωτοβουλία του υφυπουργού εσωτερικών κ Θεόδωρου Λιβάνιου παρότι διαθέτει εμπειρία στα θέματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης  περιόρισε τις δυνατότητες διαλόγου, όπως λένε πηγές της Αυτοδιοίκησης.
 
Νίκος  Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr         
www.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS