Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Τον Μάιο 2021 η θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας

Τον Μάιο 2021 η θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας
Το επόμενο έτος η θαλάσσια σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας
Από τον Μάιο του 2021 ευελπιστεί το υφυπουργείο ναυτιλίας ότι θα καταστεί εφικτό να εφαρμοστεί η θαλάσσια σύνδεση Κύπρου Ελλάδας, ενώ τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός προσφορών, σύμφωνα με τον νέο υφυπουργό ναυτιλίας της Κύπρου, Βασίλης Δημητριάδη.
Ο κ. Δημητριάδης είχε σήμερα την πρώτη του συνάντηση με τα μέλη της επιτροπής μεταφορών, με τα οποία αντάλλαξε απόψεις για θέματα της αρμοδιότητας του υφυπουργείου ναυτιλίας. Κατά τη συζήτηση έγινε αναφορά στο πλαίσιο στοχεύσεων και προτεραιοτήτων του υφυπουργείου ναυτιλίας που επικεντρώνονται κυρίως, στην προώθηση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου εμπορικής ναυτιλίας και της θαλάσσιας σύνδεσης της Κύπρου με το εξωτερικό.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, έχει ήδη εξασφαλιστεί από την ευρωπαϊκή επιτροπή η προέγκριση της θαλάσσιας σύνδεσης, κάτι το οποίο χαρακτήρισε ως ένα σημαντικό, αλλά πρώτο βήμα. Θα χρειαστούν κι άλλα βήματα μέχρι να καταστεί εφικτή η θαλάσσια σύνδεση, είπε.
Ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι το επόμενο βήμα θα είναι η προκήρυξη προσφορών εντός Σεπτεμβρίου, ακολούθως θα δοθεί ένα περιθώριο στους προσφοροδότες για να αξιολογήσουν τα δεδομένα και «ευελπιστώ ότι μέχρι τον Μάιο του 2021 η σύνδεση θα καταστεί εφικτή».
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα κριτήρια επιλογής του επιτυχημένου προσφοροδότη με τον κ. Δημητριάδη να κάνει λόγο για σύνθετη προσφορά με αριθμό κριτηρίων που αφορούν ανάμεσα σε άλλα, το είδος του πλοίου, την ηλικία του, την περιβαλλοντική του απόδοση, την χρονική διάρκεια που θα απαιτείται για το ταξίδι μέχρι να φτάσει στον προορισμό του, τη δυνατότητα ένταξης ενδιάμεσου σταθμού.
Η δέσμευση που θα απαιτείται αφορά παροχή της υπηρεσίας σε εβδομαδιαία βάση την καλοκαιρινή περίοδο και σε 15ήμερη βάση την χειμερινή περίοδο.

Παραμένουν ανοικτά ζητήματα για λιμάνι και τέλη

Ανοικτή εξακολουθεί να παραμένει και η επιλογή του λιμανιού ανάμεσα στη Λεμεσό και στη Λάρνακα, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί ως βάση για τη θαλάσσια σύνδεση της Κύπρου με το λιμάνι του Πειραιά.
Ταυτόχρονα, το υφυπουργείο βρίσκεται σε συζητήσεις με τις λιμενικές αρχές της Κύπρου και του Πειραιά, με σκοπό να καθοριστούν τα λιμενικά τέλη, έτσι ώστε να περιληφθούν στους όρους του διαγωνισμού.
Η προσπάθεια, σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, είναι τα τέλη να είναι τέτοια που να μην είναι ασύμφορη η τιμή ή μη ελκυστική η χρήση της σύνδεσης.
Εξαιρουμένων των λιμενικών τελών, το μέγιστο κόμιστρο για μονή διαδρομή χωρίς καμπίνα, έχει καθοριστεί όπως αναφέρθηκε στα €50 και στα €80 το κόμιστρο διαδρομής μετ’ επιστροφής χωρίς καμπίνα.
Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται τα λιμενικά τέλη ενώ, υπάρχουν περαιτέρω διαβαθμίσεις κομίστρων, αναλόγως του εάν η διαδρομή είναι με καμπίνα, ή και με μεταφορά οχήματος.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης