Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Μυτιληναίος: Κόβει κορδέλα το έργο της σιδηροδρομική γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη

Μυτιληναίος: Κόβει κορδέλα το έργο της σιδηροδρομική γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη
Ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006 και 14 χρόνια μετά έφτασε η ώρα να δοθεί στην κυκλοφορία
Η νέα σιδηροδορομική γραμμή Κιάτο –Ροδοδάφνη Αιγίου που κατασκεύασε η εταιρεία  Μυτιληναίος παραδίδεται αύριο 15/7, ενώ τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν από τον Υπουργό Μεταφρών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή.
Στην τελετή των εγκαινίων θα παραστούν επίσης στελέχη του Υπουργείου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ καθώς και εκπρόσωποι φορέων της Αχαΐας.
Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 920 εκατ. ευρώ, που ξεκίνησε το 2006 και θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2019, ύστερα από σειρά παρατάσεων. Ωστόσο λόγω των αλλεπάλληλων καθυστερήσεων, η ΕΡΓΟΣΕ βρέθηκε αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων ύψους 240 εκατ. ευρώ, κίνδυνος που τελικά αποφεύχθει, 'υστερα από συνάτηση στις Βρυξέλλες μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του υπουργείου Ανάπτυξης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου.
Η νέα ημερομηνία παράδοσης του έργου ορίστηκε για τον περασμένο Απρίλιο, ωστόσο η εκδήλωση της πανδημίας του κορωνοϊού έβαλε προσωρινό φρένο στην παράδοση του έργου.
Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμής έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες συρμών έως 200 χλμ/ώρα, ενώ το εν λόγω τμήμα έχει μήκος 71 χλμ, ενώ η σιδηροδρομική σήραγγα Μελισσίου έχει μήκος 1.815 μ. και διαθέτει σήραγγα διαφυγής μήκους 300 μ.
Τα δρομολόγια πάντως θα πραγματοποιούνται με ντιζελοκίνητα τρένα τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της γραμμής αφού μέχρι σήμερα εκκρεμεί ο διαγωνισμός για το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη λόγω δικαστικών προσφυγών των συμμετεχουσών εταιρειών.
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του έργου, που θα διαθέτει, μεταξύ άλλων, έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11.000 μέτρων, προβλέπονται ταχύτητες 200 χλμ./ώρα για το τμήμα Κιάτο - Λυκοποριά και 150 χλμ./ώρα από τη Λυκοποριά έως τη Ροδοδάφνη.
Με τη λειτουργία της γραμμής η λεωφορειακή γραμμή θα εκτελεί πλέον το δρομολόγιο Πάτρα-Αίγιο και από εκεί οι επιβάτες θα μπορούν να μετεπιβιβάζονται στο τρένο προς Αθήνα και αντιστρόφως.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης