Αρχίζουν οι εργασίες για το βόρειο τμήμα του Ε65 - Ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις με ΕΕ

Αρχίζουν οι εργασίες για το βόρειο τμήμα του Ε65 - Ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις με ΕΕ
Το βόρειο τμήμα του Ε65, μήκους 70,5 χλμ. και προϋπολογισμού 442,1 εκατ. ευρώ, ξεκινά από τα Τρίκαλα, περνά από Μετέωρα- Καλαμπάκα και καταλήγει στην Εγνατία Οδό
Ξεκινούν εντός του 2021 οι εργασίες του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 που θα συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.
Η είδηση αυτή προέκυψε μετά τη συνάντηση που είχε στην Αθήνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ο οποίος στο τέλος δήλωσε: «Το βόρειο τμήμα του Ε65 αρχίζει να γίνεται πράξη. Ολοκληρώθηκαν όλες οι απαραίτητες μελέτες και οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε λίγο καιρό, το τμήμα που ενώνει τα Τρίκαλα, την Καλαμπάκα και τα Μετέωρα με την Εγνατία Οδό, θα αρχίσει να υλοποιείται. Είναι μια θετική εξέλιξη για τη Θεσσαλία, μια εξέλιξη που δημιουργεί συνθήκες ανάπτυξης σε όλη την περιοχή. Το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου θα δώσει την ευκαιρία διεξόδου προς τη Βόρεια Ελλάδα, την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία. Και ενώνει δυο από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, του Βόλου και της Ηγουμενίτσας. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα της χώρας που αλλάζει το χάρτη στις μεταφορές, το εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή»» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας είχε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών για το θέμα του Ε65, ενώ με παρέμβασή του στην αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής DG Regio σε συνεργασία με τον περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργο Κασαπίδη, αλλά και με επιστολή του προς την ευρωβουλευτή Κορίνα Κρέτσου ζητούσε την επίσπευση των διαδικασιών έγκρισης ώστε να ολοκληρωθεί ο δρόμος, στο βόρειο τμήμα του, που είναι και το πιο δύσκολο.
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, συνολικού μήκους 181,5 χλμ. και προϋπολογισμού 1,3 δις ευρώ, κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα: διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, τον Θεσσαλικό κάμπο περνώντας έξω από Καρδίτσα, Τρίκαλα και Καλαμπάκα μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ιωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών.
Το κεντρικό τμήμα του Ε65, μήκους 80 χλμ από την Ξυνιάδα έως τα Τρίκαλα, βρίσκεται σε λειτουργία, φέροντας πιο κοντά στην Αθήνα τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας.
Στο νότιο τμήμα, μήκους 32,5 χλμ από Λαμίας έως Ξυνιάδα, οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με γρήγορο ρυθμό και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα προβλέπεται η ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του 2021.
Το βόρειο τμήμα του Ε65, μήκους 70,5 χλμ. και προϋπολογισμού 442,1 εκατ. ευρώ, ξεκινά από τα Τρίκαλα, περνά από Μετέωρα- Καλαμπάκα και καταλήγει στην Εγνατία Οδό, 15 χλμ δυτικά των Γρεβενών. Η προβλεπόμενη διάρκεια κατασκευής του, είναι 36 μήνες.
Τι περιλαμβάνει το βόρειο τμήμα της Ε65
Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
20 Γέφυρες
11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού)
2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
1 Κτήριο Τροχαίας.

www.bannkingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS