Αδύνατη η ανάκαμψη τύπου V για τις αεροπορικές εταιρείες διεθνώς – Ένα μήνυμα και για την Ελλάδα

Αδύνατη η ανάκαμψη τύπου V για τις αεροπορικές εταιρείες διεθνώς – Ένα μήνυμα και για την Ελλάδα
Ο κλάδος των αεροπορικών εταιριών έχει εισέλθει σε μια περίοδο μεγάλης κρίσης
Με τα κρούσματα Covid-19 να αυξάνονται στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες, οι πωλήσεις εισιτηρίων της αεροπορικής βιομηχανίας τόσο για εσωτερικές όσο και για διεθνείς πτήσεις μειώνονται και πάλι, καθώς η ζήτηση έχει μειωθεί, σύμφωνα με παρουσίαση προς τους υπαλλήλους της από την United Airlines.
Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά και αυτά που σημειώνονται στις αμερικανικές αεροπορικές εταιρίες μπορούν να αποτελέσουν πρόκριμα για τις ευρωπαϊκές και ελληνικές.
Ο κλάδος των αεροπορικών εταιριών έχει εισέλθει σε μια περίοδο μεγάλης κρίσης όπου θα διαμορφωθούν οι εξής τάσεις
-Μείωση ταξιδίων
-Μείωση προσωπικού
-Μείωση εσόδων
-Μείωση των επαγγελτικών ταξιδιών που είναι η πιο κερδοφόρα δραστηριότητα των αεροπορικών εταιριών.
Στελέχη στην Ελλάδα που παρακολουθούν τον κλάδο των αεροπορικών εταιριών ανησυχούν ότι αυτά που συμβαίνουν και θα συμβούν στην Αμερική… θα έρθουν και στην Ελλάδα.
Η παρουσίαση της United Airlines περιελάμβανε τα παρακάτω δύο γραφήματα των νέων πωλήσεων εισιτηρίων για μελλοντικά ταξίδια, από "όλους τους μεταφορείς και τα κανάλια πωλήσεων", με βάση τα δεδομένα της Direct Data Solutions (DDS) έως τις 2 Ιουλίου. Δείχνουν την ποσοστιαία μείωση των πωλήσεων εισιτηρίων σε ολόκληρη τη βιομηχανία για εγχώρια και διεθνή ταξίδια από την ίδια περίοδο πέρυσι (σε κινούμενο μέσο όρο 7 ημερών).
Τα διαγράμματα έχουν τίτλο, "αύξηση των κρουσμάτων Covid-19 που επηρεάζουν αρνητικά τη ζήτηση του κλάδου αερομεταφορών":
Το πρώτο γράφημα δείχνει τη μείωση των πωλήσεων εισιτηρίων για πτήσεις εσωτερικού, όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών (μπλε γραμμή) και τα έσοδα σε δολάρια από τον κλάδο (μοβ γραμμή):
Το δεύτερο γράφημα δείχνει τη μείωση των διεθνών πωλήσεων εισιτηρίων ως προς τον αριθμό των επιβατών:
Αυτό είναι λοιπόν το τέλος κάθε προσποίησης ανάκτησης με βάση τις πωλήσεις εισιτηρίων «σε σχήμα V».
Και είναι πιθανό ότι όχι μόνο οι αεροπορικές εταιρείες επηρεάζονται από αυτήν την αναζωπύρωση των κρουσμάτων Covid-19.
Όμως ήδη οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη ξεπεράσει τα όρια.
Η United Airlines ανακοίνωσε ότι 36.000 υπάλληλοι στις ΗΠΑ, ή το 45% του εργατικού δυναμικού της στις ΗΠΑ, θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν «ακούσιες εξελίξεις» έως την 1η Οκτωβρίου.
Αυτή είναι η ημερομηνία με βάση την οποία λήγουν τα μέτρα ενίσχυσης της μισθοδοσίας ύψους 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η ανακοίνωση της United σχετικά με τις απολύσεις κυκλοφόρησε στους εργαζομένους προκειμένου να συμμορφωθεί με έναν ομοσπονδιακό νόμο που απαιτεί από τους εργοδότες να προειδοποιήσουν τους εργαζομένους τους τουλάχιστον 60 ημέρες πριν από τις μαζικές απολύσεις, τις λεγόμενες ειδοποιήσεις WARN.
Οι «ακούσιες εξελίξεις» θα περιλαμβάνουν έως και 15.000 αεροσυνοδούς, 11.000 εργαζόμενους σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών και πύλες, 5.500 εργαζόμενους συντήρησης και 2.250 πιλότους.
Επίσης 1.300 άτομα προσωπικό διαχείρισης και υποστήριξης θα απολυθεί την 1η Οκτωβρίου, δήλωσε η εταιρεία.
«Η πραγματικότητα είναι ότι η United απλά δεν μπορεί να συνεχίσει στο τρέχον επίπεδο μισθοδοσίας μετά την 1η Οκτωβρίου σε ένα περιβάλλον όπου η ζήτηση για ταξίδια έχει καταρρεύσει.
Και οι ακούσιες εξελίξεις έρχονται ως έσχατη λύση, μετά από μήνες μείωσης κόστους και αύξησης κεφαλαίου στην εταιρεία.
Η Delta Airlines είπε στους πιλότους στα τέλη Ιουνίου 2020 ότι θα στείλει ειδοποιήσεις τύπου WARN σε 2.558 πιλότους, ή σχεδόν στο 20% των πιλότων της, ενημερώνοντάς τους για πιθανές εξελίξεις.
Την περασμένη εβδομάδα, η Delta είπε ότι ενδέχεται να μειώσει τον αριθμό των πτήσεων που είχε προγραμματίσει για τον Αύγουστο λόγω έλλειψης ζήτησης.
Πριν από ένα μήνα, η Delta εξέδωσε προειδοποιήσεις για τα έσοδα της.
Όλες οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν το εργατικό δυναμικό τους με εθελοντικά μέτρα και προσφέρουν πακέτα αποχώρησης και πακέτα πρόωρης συνταξιοδότησης για να μειώσουν τους υπαλλήλους χωρίς να χρειάζεται να τους απολύσουν.
Τις επόμενες εβδομάδες, καθώς πλησιάζει η περίοδος 60 ημερών πριν από την 1η Οκτωβρίου, περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα ακολουθήσουν την United ανακοινώνοντας μαζικές απολύσεις.
Το δράμα της πτώσης των πωλήσεων εισιτηρίων λόγω της νέας έξαρσης του Covid-19 δεν αντικατοπτρίζεται ακόμη στις προβολές των σημείων ελέγχου της TSA στα αεροδρόμια των ΗΠΑ - ένα μέτρο του αριθμού των ανθρώπων που ταξιδεύουν με αεροπλάνο. Παραμένουν κάτω 74,4%, σε σύγκριση με την ίδια ημέρα την περσινή περίοδο.
Αυξήθηκαν από το χαμηλό σημείο τον Απρίλιο, αλλά με πολύ αργό ρυθμό.
Οι προβολές σημείων ελέγχου TSA αποτελούν ένδειξη.
Οι άνθρωποι αγόρασαν τα εισιτήριά τους εβδομάδες ή μήνες πριν. Οι φθίνουσες αγορές εισιτηρίων τις τελευταίες ημέρες θα αντικατοπτρίζονται σε μελλοντικές προβολές TSA:
Τέσσερις μήνες μετά την κρίση, οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να πετούν μόνο με το ένα τέταρτο των επιβατών δηλαδή 25% πληρότητα που πέταξαν πέρυσι την ίδια περίοδο, και αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.
Η United ανέφερε ότι παρά τις ριζικές περικοπές κόστους και τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας, εξακολουθεί να δαπανάει 40 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα.
Αυτό είναι 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια το μήνα, κάθε μήνα.
Και είπε ότι δεν θα μπορούσε να βασιστεί σε περαιτέρω κρατική υποστήριξη για την κάλυψη του κόστους μισθοδοσίας από την 1η Οκτωβρίου και μετά.
Η εταιρεία είπε ότι 26.000 εργαζόμενοι είχαν ήδη λάβει μέρος στα προγράμματα εθελοντικής αποχώρησης μέχρι στιγμής.
Η ανάκτηση σχήμα V για τις μετοχές των αεροπορικών εταιριών θεωρείται αδύνατη.
 Ο δείκτης αεροπορικών εταιρειών από τις επτά μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ - Αmerican, Delta, JetBlue, Southwest, Spirit και United – καταγράφει απώλειες -49% από τα επίπεδα στα μέσα Ιανουαρίου 2020 και είναι χαμηλότερα 60% από τον Ιανουάριο του 2018 που σημειώθηκαν τα υψηλά.

United:-59%
Delta: -57%
American: -50%
Spirit: -50%
JetBlue: -48%
Alaska: -46%
Southwest: -35%.

Θα είναι πολύ δύσκολο να ανακάμψουν οι αεροπορικές εταιρίες. Εκτός από τα ζητήματα που σχετίζονται με την πανδημία, υπάρχει τώρα ένα διαρθρωτικό ζήτημα:
Τα επαγγελματικά ταξίδια, το πιο κερδοφόρο τμήμα για τις αεροπορικές εταιρείες, μπορεί να μην ανακάμψουν πλήρως για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, επειδή οι εταιρείες έχουν ανακαλύψει τώρα ότι η τηλεδιάσκεψη και οι συνομιλίες μέσω βίντεο μπορούν να αντικαταστήσουν αποτελεσματικά πολλά ταξίδια.
Σίγουρα, θα υπάρξουν κάποια επαγγελματικά ταξίδια μετά την εξαφάνιση της πανδημίας αλλά πολύ λιγότερα από ότι πριν.
Αυτό αποτελεί τεράστια εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος για τις εταιρείες.
Αλλά θα δημιουργήσει βαθύτερα προβλήματα στις αεροπορικές εταιρίες.
https://www.zerohedge.com/s3/files/inline-images/US-airlines-ticket-sales-domestic-2020-07-08.png?itok=wdxbOtMD

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS