Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Στο ναδίρ η ελληνική κρουαζιέρα - Ποια γαλλική εταιρεία ενδιαφέρεται για δρομολόγια το φθινόπωρο

tags :
Στο ναδίρ η ελληνική κρουαζιέρα - Ποια γαλλική εταιρεία ενδιαφέρεται για δρομολόγια το φθινόπωρο
της Εύας Οικονομάκη
Βαρύ είναι το πλήγμα που έχει δεχθεί η ελληνική κρουαζιέρα εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, με φορείς της αγοράς να κάνουν λόγο για μείωση εσόδων που θα ξεπεράσει το 80%-90% σε επίπεδο εσόδων.
«Η κρουαζιέρα φέρνει έσοδα 1 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία. Φέτος στο καλύτερο σενάριο τα έσοδα αυτά θα διαμορφωθούν στα 100-200 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019», επισημαίνει στο tourismtoday ο Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), υπογραμμίζοντας πως φέτος ο κλάδος θα καταφέρει να «σώσει» ένα πολύ μικρό κομμάτι των αφίξεων και των εισπράξεων.
Μάλιστα, όπως εξηγούν παράγοντες της αφοράς, από τον Σεπτέμβριο ενδέχεται να ξεκινήσουν κάποιες κρουαζιέρες που θα κρατήσουν «ζωντανό» τον κλάδο, με τη γαλλική εταιρεία κρουαζιέρας Le Ponant να έχει εκφράσει την πρόθεσή της να δέσει στα ελληνικά λιμάνια το φθινόπωρο. «Τα πλοία της Le Ponant είναι μικρά, έχουν χωρητικότητα 100-200 ατόμων, δεν έχουν σχέση με τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια των κολοσσών του θαλάσσιου τουρισμού», τονίζουν πηγές της αγοράς, εξηγώντας, ωστόσο, ότι αυτή η κίνηση θα δώσει μία τονωτική ένεση στην ελληνική κρουαζιέρα που έχει βρεθεί στο ναδίρ.
Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, η MSC Cruises και η Costa Cruises, οι οποίες προτίθενται να ξεκινήσουν δρομολόγια από την Ιταλία από τον Σεπτέμβριο, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Ανασταλτικά στην εκκίνηση των νέων δρομολογίων κρουαζιέρας λειτουργεί και η καθυστέρηση ανακοίνωσης των υγειονομικών πρωτοκόλλων που θα διέπουν τον κλάδο, με δεδομένο ότι μόλις την προηγούμενη εβδομάδα εκδόθηκαν σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι οδηγίες για την επανεκκίνηση των κρουαζιερόπλοιων και με βάση αυτές τις οδηγίες θα διαμορφωθούν τα πρωτόκολλα ανά χώρα.

Κινητικότητα για το 2021
Την ίδια στιγμή, κινητικότητα υπάρχει για το 2021, με παράγοντες της αγοράς να αναμένουν μεν ανοδικές τάσεις σε σχέση με το «χαμένο» 2020, χωρίς ωστόσο να υπολογίζουν ότι η επανεκκίνηση θα καταφέρει να επιτύχει τα μεγέθη του 2019.
Ήδη, οι ισχυρές εταιρείες του κλάδου χαράσσουν τη στρατηγική τους για την επόμενη χρονιά, διαμορφώνοντας τα πακέτα τους, προκειμένου να επανέλθουν όσο το δυνατόν πιο άμεσα στον τουριστικό χάρτη.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης