Τελευταία Νέα
Διεθνή

Γερμανία: Περαιτέρω βελτίωση καταγράφει το καταναλωτικό κλίμα για τον Ιούλιο 2020 - Στις -9,6 μονάδες ο δείκτης GfK

Γερμανία: Περαιτέρω βελτίωση καταγράφει το καταναλωτικό κλίμα για τον Ιούλιο 2020 - Στις -9,6 μονάδες ο δείκτης GfK
Οι αναλυτές προέβλεπαν ότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης θα διαμορφωθεί στις -12 μονάδες
Περαιτέρω άνοδο αναμένεται να καταγράψει το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία για τον Ιούλιο του 2020, σύμφωνα με τα σημερινά (25/6) στοιχεία του ερευνητικού ινστιτούτου GfK, καθώς η ανάκαμψη από την πανδημία του κορωνοϊού συνεχίζεται για ακόμα έναν μήνα.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος του GfK που αφορά τον Ιούλιο του 2020 διαμορφώθηκε στις -9,6 μονάδες, έναντι -18,6 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, την ίδια στιγμή που οι αναλυτές ανέμεναν ότι η άνοδος θα περιοριστεί στις -12 μονάδες.
«Οι καταναλωτές στη Γερμανία ανακάμπτουν από το σοκ του κορωνοϊού χάρη στη γρήγορη επανεκκίνηση της γερμανικής οικονομίας και της κοινωνίας», αναφέρε το GfK, προσθέτοντας ότι «το αχνό φως στο τέλος της σήραγγας, το οποίο ήταν ήδη εμφανές τον προηγούμενο μήνα, φαίνεται προφανώς κάπως πιο έντονα».
Ο δείκτης έχει καταγράψει πλέον άνοδο μεγαλύτερη των 13ων μονάδων σε σχέση με τα ιστορικά χαμηλά του Απριλίου, με το GfK ωστόσο να διευκρινίζει ότι η τιμή του Ιουλίου παραμένει μία από τις χαμηλότερες που έχουν καταγραφεί ποτέ.
Προκειμένου να υπολογίσει τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης για τον Ιούλιο, το ινστιτούτο χρησιμοποίησε τρεις υποδείκτες που αφρούν τον Ιούνιο, και οι οποίοι σχετίζονται με τις προσδοκίες για την οικονομία, τις προσδοκίες για το εισόδημα και την πρόθεση πραγματοποίησης κάποιας σημαντικής αγοράς.
Και οι τρεις υποδείκτες κατέγραψαν άνοδο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, με τον υποδείκτη προσδοκιών για την οικονομία να επιστρέφει σε θετικό έδαφος, και συγκεκριμένα στις 8,5 μονάδες, έναντι -10,4 μονάδων προηγούμενως.
Παράλληλα, ο υποδείκτης που αφορά τις προσδοκίες για το εισόδημα των καταναλωτών αυξήθηκε στις 6,6 μονάδες, έναντι -5,7 μονάδων τον Μάιο, παραμένοντας ωστόσο αρκετά χαμηλότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά τον υποδείκτης πρόθεσης των καταναλωτών να προχωρήσουν σε κάποια σημαντική αγορά το επόμενο διάστημα, σημειώθηκε περαιτέρω άνοδος στις 19,4 μονάδες, έναντι 5,5 μονάδων τον Μάιο του 2020.
«Η εκτεταμένη στήριξη που παρέχεται από τα πακέτα οικονομικών κινήτρων, όπως είναι η ανακοίνωσης της προσωρινής μείωσης του φόρου προστιθέμενης αξίας, αποτελεί σίγουρα έναν παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση του καταναλωτικού κλίματος», διευκρίνισε ο αναλυτής του GfK, Rolf Buerkl, μετά την ανακοίνωση των στοιχείων.
«Με την προϋπόθεση ότι οι λιανοπωλητές και οι κατασκευαστές μεταβιβάζουν επίσης αυτές τις μειώσεις στους καταναλωτές, μπορεί να υποθέσει κανείς ότι μία ή δύο προγραμματισμένες αγορές θα πραγματοποιηθούν στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, υποστηρίζοντας έτσι την κατανάλωση για το τρέχον έτος», πρόσθεσε ο κ. Buerkl.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης