Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Θεοχάρης: Επανεκκινούμε το ελληνικό καλοκαίρι, τον τουρισμό – Aπό τις πιο ασφαλείς χώρες στον κόσμο η Ελλάδα

Θεοχάρης: Επανεκκινούμε το ελληνικό καλοκαίρι, τον τουρισμό – Aπό τις πιο ασφαλείς χώρες στον κόσμο η Ελλάδα
Ο Χ. Θεοχάρης παρουσίασε τις κυριότερες από τις εξειδικευμένες πρωτοβουλίες που έχει σχεδιάσει στο υπουργείο Τουρισμού
«Επανεκκινούμε το ελληνικό καλοκαίρι, τον ελληνικό τουρισμό», ενώ «η προστασία της υγείας και της ζωής τουριστών και εργαζομένων είναι στα χέρια μας.
Και τη φροντίζουμε με ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο επιχειρησιακό πλάνο», τόνισε από τη Σαντορίνη ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στην επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού, αλλά και σε εξειδικευμένες πρωτοβουλίες που έχει σχεδιάσει το υπουργείο Τουρισμού και συγκεκριμένα, στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους» προϋπολογισμού 30 εκατομμυρίων ευρώ, στην εναλλακτική τουριστική καμπάνια «Plastic-FreeSantorini», αλλά και την ψηφιακή εφαρμογή VisitGreece.
Ο κ. Θεοχάρης στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε την Κυριακή 14/6 από τη Σαντορίνη, είπε χαρακτηριστικά ότι «αυτό το Σαββατοκύριακο επανεκκινούμε το ελληνικό καλοκαίρι, τον ελληνικό τουρισμό.
Βάζουμε και πάλι μπροστά την πιο σημαντική παραγωγική μηχανή της χώρας.
Δίνουμε τέλος  με μεθοδικό και πειστικό τρόπο, στην αγωνία των 700 χιλιάδων εργαζομένων στον τουριστικό κλάδο.
Δίνουμε έμπρακτα και με συγκεκριμένα μέτρα απαντήσεις  στην αγωνία χιλιάδων επιχειρήσεων και επιχειρηματιών.
Κυρίως όμως δίνουμε πίσω σε εκατομμύρια τουρίστες το δικαίωμα στο ελληνικό καλοκαίρι.
Το δικαίωμα στο όνειρο μιας καλύτερης ζωής και την ευκαιρία να ζήσουν όλοι, οι ξένοι αλλά και οι συμπατριώτες μας αυτή τη μοναδική ελληνική εμπειρία».
Μάλιστα, υπογράμμισε πως «κανείς από εμάς δεν είχε βιώσει στο παρελθόν κάποια δοκιμασία παρόμοια με αυτήν της πανδημίας», ενώ υπενθύμισε ότι την Παρασκευή 12/6, από κοινού με τον υπουργό Υγείας και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, παρουσιάσανε αναλυτικά το σχέδιο ασφαλούς ανοίγματος του ελληνικού τουρισμού, ξεκαθαρίζοντας ότι τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη και ότι η απόλυτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση και κάθε αρμόδια κρατική υπηρεσία είναι η ασφάλεια.
«Η προστασία της υγείας και της ζωής τουριστών και εργαζομένων είναι στα χέρια μας.
Και τη φροντίζουμε με ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο επιχειρησιακό πλάνο», είπε ο υπουργός.
Επανέλαβε ότι ποτέ πριν δεν είχαν αξιοποιηθεί όλες οι διαθέσιμες δυνατότητες σε τέτοια έκταση και σημείωσε μεταξύ άλλων πως «προσλαμβάνουμε επιπλέον προσωπικό για τις δομές υγείας.
Θέτουμε σε κατάσταση διαρκούς ετοιμότητας ολόκληρο τον υγειονομικό μηχανισμό της χώρας.
Διασυνδέουμε τα νησιά μας, ώστε να υπάρξει τάχιστη δυνατή αντιμετώπιση τυχόν κρουσμάτων. Δίνουμε τη μέγιστη έμφαση στα τεστ ανίχνευσης του ιού.
Κινητοποιούμε και συντονίζουμε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, για τον κοινό μας στόχο, το κοινό μας καθήκον: Να αποδείξουμε ότι η Ελλάδα, ενώ παραμένει ο πιο ελκυστικός τουριστικός της Μεσογείου, είναι και μία από τις πλέον ασφαλείς χώρες στον κόσμο».
Περαιτέρω, ο κ. Θεοχάρης παρουσίασε τις κυριότερες από τις εξειδικευμένες πρωτοβουλίες που έχει σχεδιάσει στο υπουργείο Τουρισμού.
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους» προϋπολογισμού 30 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αποτελεί «μια άνευ προηγουμένου ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού» και δίνει την ευκαιρία σε 250.000 Έλληνες να απολαύσουν σχεδόν μία εβδομάδα διακοπών σε μια σειρά από προορισμούς, σε όλη τη χώρα.
«Με τον «Τουρισμό για Όλους» η κυβέρνηση αποδεικνύει έμπρακτα ότι το κύριο μέλημά της είναι η βελτίωση των συνθηκών ζωής του ελληνικού λαού, ιδιαίτερα σήμερα, μετά από την επώδυνη περιπέτεια της πανδημίας.
Ποτέ πριν ο θεσμός του κοινωνικού τουρισμού δεν είχε ενισχυθεί με κρατική μέριμνα σε τέτοια έκταση και με ένα τόσο μεγάλο κονδύλι», πρόσθεσε υπογράμμισε ο κ. Θεοχάρης και συνέχισε λέγοντας ότι «το πρόγραμμα έχει διττή στόχευση, καθώς εκτός από τους 250.000 δικαιούχους, αποσκοπεί στην τόνωση της τουριστικής κίνησης προς όφελος και των επιχειρήσεων του κλάδου».
Το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» απευθύνεται σχεδόν στο σύνολο των Ελλήνων, εφόσον το 90% των πολιτών μπορεί να υποβάλει αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα και το κριτήριο είναι 16.000 ευρώ για ετήσιο ατομικό εισόδημα και από 28.000 για το οικογενειακό, συν την προσαύξηση 1.500 ευρώ ανά τέκνο.
Η διάρκεια του προγράμματος είναι εξάμηνη, από τις 15 Ιουλίου έως τις 31 Δεκεμβρίου, με δυνατότητα παράτασης.
«Το σημαντικό είναι όμως ότι μέσω του «Τουρισμού για Όλους» θα επιτύχουμε την ομαλή επανεκκίνηση της τουριστικής κίνησης, αλλά και να επιτύχουμε έναν από τους πάγιους στόχους μας, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Επιδοτούμε κατά το ήμισυ του μισθώματος 4 διανυκτερεύσεις, φτάνοντας συνολικά στα 120 ευρώ ανά άτομο. Υπολογίζουμε ότι η υλοποίηση του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους» θα παρέχει εφέτος περίπου 1 εκατομμύριο διανυκτερεύσεις.
Οι οποίες, με απόλυτα διαφανή, αδιάβλητο και δίκαιο τρόπο, θα κατανεμηθούν στους 250.000 δικαιούχους Έλληνες πολίτες με ηλεκτρονική κλήρωση.
Οι αιτήσεις θα γίνονται από τους ενδιαφερόμενους πολύ απλά, μέσω του συστήματος Taxis», συμπλήρωσε ο υπουργός.

Η εναλλακτική τουριστική καμπάνια «Plastic-FreeSantorini»

Κάνοντας αναφορά στην επόμενη δράση που αρχίζει στο πλαίσιο της επανεκκίνησης του ελληνικού τουρισμού, αναφέρθηκε στην εναλλακτική τουριστική καμπάνια «Plastic-FreeSantorini», η οποία υλοποιείται μέσω της σύμπραξης του Υπουργείου Τουρισμού με το Δήμο Σαντορίνης, αλλά και με ιδιωτικούς φορείς όπως η Lidl Hellas και το Ίδρυμα Λασκαρίδη, προβάλλοντας σε όλο τον κόσμο τη Σαντορίνη ως «Το Πρώτο Νησί στο Αιγαίο Ελεύθερο Από Πλαστικό».
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός, η καμπάνια «Plastic-FreeSantorini» απαντά στη σύγχρονη οικουμενική τάση της οικολογικής ευαισθησίας και την προστασίας του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα στον τουριστικό τομέα.
Η LidlΕλλάς, επενδύει 700.000 ευρώ για τις ανάγκες της καμπάνιας «Plastic-FreeSantorini».
Σε πρώτη φάση, η εκστρατεία περιλαμβάνει ειδικά διαμορφωμένη επικοινωνία σε σημεία υψηλής τουριστικής κίνησης, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, επιβατικά πλοία κ.λπ. καθώς και στο διαδίκτυο.
Σε δεύτερη φάση, η πρωτοβουλία «Plastic-FreeSantorini» περνά στην προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στη Σαντορίνη, καθώς και άμεσες παρεμβάσεις στις παραλίες, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λασκαρίδη, το οποίο έχει αναπτύξει συστηματική και εκτενή δράση για την προστασία ακτών σε όλη την Ελλάδα.
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για το γεγονός ότι το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού από αύριο συμπίπτει με την έναρξη υλοποίησης της καμπάνιας «Plastic-FreeSantorini».
Και ελπίζουμε ότι η εφαρμογή της θα λειτουργήσει σαν πρότυπο, ώστε να ξεκινήσουμε ανάλογες δράσεις σε άλλα νησιά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας», υπογράμμισε ο κ. Θεοχάρης.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς, Ιάκωβος Ανδρεανίδης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «με αφετηρία την Σαντορίνη θέλουμε να ξεδιπλώσουμε μια πρωτότυπη, εναλλακτική τουριστική καμπάνια.
Που είναι ταυτόχρονα παγκόσμιο μήνυμα  βιώσιμης ανάπτυξης για το ίδιο το νησί, τις Κυκλάδες, την Ελλάδα, τον Κόσμο.
Για το πώς μπορούμε να ζούμε με τη σύγχρονη τεχνολογία, μέσα στο φυσικό περιβάλλον.
Πάντα με μέτρο.
Να απολαμβάνουμε τα προϊόντα του παρόντος, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και την επάρκειά τους για το μέλλον.
Και το μήνυμα της βιώσιμης ανάπτυξης για τη Σαντορίνη, για όλη την Ελλάδα θα έλεγα, πηγάζει από την έννοια του βιώσιμου τουρισμού.
Έχοντας αυτήν τη σκέψη στο μυαλό μας αποφασίσαμε, μαζί με το Υπουργείο Τουρισμού και τον Δήμο της  Σαντορίνης, να πάρουμε μια σημαντική πρωτοβουλία ζωής.
Να ανακηρύξουμε, εμείς και εσείς μαζί,  τη Σαντορίνη, νησί με ιδιαίτερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες, αλλά και διαχρονικό συμβολισμό, ως «Το Πρώτο Νησί στις Κυκλάδες, στο Αιγαίο, Ελεύθερο Από Πλαστικό».
Πρόθεσή μας είναι  να μειώσουμε την αλόγιστη χρήση του.
Τη χρήση των πλαστικών ειδών μιας χρήσης.
Να ανακυκλώνουμε.
Να σκεφτόμαστε με όρους κυκλικής οικονομίας.
Να προστατεύουμε τις ακτές και τις θάλασσές μας.
Στεκόμαστε δίπλα στις πρωτοβουλίες της Ελληνικής κυβέρνησης, του Υπουργείου Τουρισμού, του Υπουργείου Περιβάλλοντος, του Δημάρχου Σαντορίνης. Δίπλα σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα.
Πολύ περισσότερο στις δύσκολες στιγμές.
Αλλά και σ’ αυτές που δυναμώνουν την προοπτική του τόπου».

Ψηφιακή εφαρμογή VisitGreece

Η επόμενη πρωτοβουλία του υπουργείου Τουρισμού είναι η εφαρμογή Visit Greece, το επίσημο application για φορητές ηλεκτρονικές συσκευές του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (E.O.T), με αποκλειστικούς χορηγούς τη Eurobank και τη Mastercard, μια πρωτοβουλία, που σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη εναρμονίζεται με τις σύγχρονες τάσεις και τοποθετείται απευθείας στην καρδιά της ψηφιακής εποχής.
H εφαρμογή VisitGreece προσφέρει μοναδικές καινοτομίες σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ταξιδιωτική εφαρμογή.
Ο κ. Θεοχάρης ανέφερε επιγραμματικά τα βασικά στοιχεία λειτουργίας της, που είναι τα ακόλουθα:
1. Ερωτηματολόγιο προς τον ταξιδιώτη, ώστε να δημιουργηθεί ένα πλήρως εξατομικευμένο προφίλ.
2. Δυνατότητα επικοινωνίας με τους ταξιδιώτες, μέσω προσωποποιημένων ειδοποιήσεων τύπου push notification, με βάση το προφίλ τους.
3. Δυνατότητα αποστολής push notification αναλόγως της περιοχής στην οποία βρίσκεται κάθε φορά ο ταξιδιώτης.
Είναι το λεγόμενο geolocation, η αυτόματη ανίχνευση γεωγραφικής θέσης μέσω δορυφόρου.
Κατ' αυτό τον τρόπο, προτείνοντας δηλαδή συγκεκριμένα σημεία φιλοξενίας, εστίασης, αξιοθέατα κ.λπ. προωθούνται και επωφελούνται οι τοπικές επιχειρήσεις.
4. Η εφαρμογή VisitGreeceσυνδέεται με την Mastercard Priceless cities, μια υπηρεσία η οποία προσφέρει στους ταξιδιώτες εκλεκτές και αποκλειστικές εμπειρίες.
5. Στην εφαρμογή VisitGreeceέχουν πρόσβαση οι επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, ώστε να μπορούν οι ίδιες να διαχειρίζονται το περιεχόμενό τους και να το προσαρμόζουν ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Η εφαρμογή VisitGreece είναι πολύ-γλωσσική και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει κάθε είδους λειτουργικά πλεονεκτήματα στους τουρίστες και τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.
Μάλιστα, οι μεν ταξιδιώτες βρίσκουν στo VisitGreece, απευθείας στο κινητό τους τηλέφωνο ή στην ταμπλέτα, συγκεντρωμένα όλα όσα τους ενδιαφέρουν και μαζί με τις πληροφορίες, βρίσκουν επίσης προτάσεις για τους καλύτερους προορισμούς, ειδικά προσαρμοσμένες στις ατομικές τους προτιμήσεις.
Επιπλέον, ο φιλοξενούμενος μέσω της εφαρμογής μπορεί να ενημερώνεται για όλα όσα ισχύουν σχετικά με τον COVID-19 και τα μέτρα που έχουν ληφθεί, ώστε να νιώθει απολύτως ασφαλής οπουδήποτε στην Ελλάδα.
«Από την πλευρά των επιχειρήσεων, το VisitGreece παρέχει, εντελώς δωρεάν, έναν πολύτιμο δίαυλο προβολής.
Με το κοινό των χρηστών της εφαρμογής να είναι στ' αλήθεια απέραντο, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις διαφημίζονται σε ολόκληρη την υφήλιο.
 Και χωρίς το παραμικρό κόστος συμμετοχής», τόνισε ο κ. Θεοχάρης.
Αναφορικά με τους επαγγελματίες η εφαρμογή τους παρέχει τη δυνατότητα να δημιουργήσουν προωθητικές ενέργειες και να στοχεύσουν ακριβώς στις προτιμήσεις συγκεκριμένου κοινού, μέσω των εξατομικευμένων push notification.
«Η εφαρμογή VisitGreece είναι ένα ψηφιακό εργαλείο τελευταίας τεχνολογίας, εξαιρετικά πλούσιο σε περιεχόμενο, με κάθε είδους πληροφορίες, χάρτες, προτάσεις κ.λπ.
Ως «Εργαλειοθήκη Διαχείρισης Προορισμού», Destination Management Toolkit, το VisitGreece διασύνδεει άμεσα εμπόρους και επισκέπτες», σημείωσε ο κ. Θεοχάρης, προσθέτοντας πως «συμβάλλει στην αύξηση της κίνησης στις τοπικές επιχειρήσεις και στη δημιουργία μιας συνολικής δεξαμενής δεδομένων CRM (Customer relationship Management), για όλους τους επισκέπτες.
«Όπως όλοι καταλαβαίνουν, μια βάση δεδομένων με τις προτιμήσεις εκατομμυρίων τουριστών, είναι πολύτιμη για την αναβάθμιση όλων των υπηρεσιών του κλάδου αλλά ακόμη και της πολιτικής μας, σε θεσμικό επίπεδο», τόνισε ο υπουργός Τουρισμού και συμπλήρωσε ότι το Visit Greece, εξυπηρετεί τους ίδιους τους τουρίστες, αναβαθμίζοντας πολύπλευρα τη συνολική τους εμπειρία από το ταξίδι στην Ελλάδα.
Ακόμη, ο κ. Θεοχάρης εξέφρασε τον ενθουσιασμό του από τη δουλειά που έχει γίνει για την ολοκλήρωση της εφαρμογής VisitGreece, καθώς επίσης και για τις  τις προσπάθειες όλων όσοι εργάζονται για την επανεκκίνηση του τουρισμού».
Από την πλευρά της, η  Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, δήλωσε ότι «ο τουρισμός και ιδιαίτερα η επανεκκίνησή του αποτελεί για όλους μας εθνική υπόθεση.
Είμαστε εδώ για να προσφέρουμε την τεχνογνωσία μας, αλλά και όλα τα μέσα που διαθέτουμε, έτσι ώστε μέσα από συνεργασίες και συμπράξεις να δημιουργήσουμε όλες τις προϋποθέσεις τόσο για επιτυχή επανεκκίνηση, όσο και για να δημιουργηθεί στο μέλλον ένα ανταγωνιστικό και βιώσιμο τουριστικό προϊόν για τη χώρα μας.
Η συμβολή στη δημιουργία του application Visit Greece μας δίνει τη δυνατότητα να συστήσουμε στο παγκόσμιο κοινό την Ελλάδα, μέσα από την πλατφόρμα της Mastercard, Priceless Cities, δίνοντάς τους την ευκαιρία να την γνωρίσουν μέσα από μοναδικές εμπειρίες ανεκτίμητης αξίας».
Ακόμη, ο Γενικός Διευθυντής Retail Banking της Τράπεζας Eurobank ΑΕ, Ιάκωβος Γιαννακλής, ανέφερε ότι  «η Eurobank, ως η Τράπεζα του ελληνικού Τουρισμού, στηρίζει δυναμικά και σφαιρικά έναν από τους πλέον δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, τον τουρισμό, για να ανταποκριθεί στις πρωτοφανείς προκλήσεις της φετινής χρονιάς αλλά και να θέσει τις βάσεις για μια δυναμική ανάκαμψη από το 2021.
Στο πλαίσιο αυτό στηρίζουμε επίσης, ως αποκλειστικοί χορηγοί μαζί με τη Mastercard, τη νέα πρωτοβουλία του ΕΟΤ για την καλύτερη προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μέσω μιας νέας εφαρμογής για κινητά στο Visit Greece.
Θα είμαστε με κάθε τρόπο δίπλα στον ελληνικό τουρισμό, με κορυφαία επιχειρησιακή μας προτεραιότητα τη στήριξη της υγιούς, ελληνικής επιχειρηματικότητας».

Θεοχάρης: Κάνουμε την κρίση ευκαιρία αναγέννησης

Καταλήγοντας ο υπουργός Τουρισμού εξέφρασε την  βαθιά του συγκίνηση που είναι μέρος αυτής της, εθνικής προσπάθειας.
Όπως είπε, «νιώθω ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη γι' αυτό που ξεκινάμε σήμερα.
Είναι στ' αλήθεια μια ιστορική στιγμή.
Από τη Σαντορίνη ανοίγουμε και πάλι τον ελληνικό τουρισμό, με απόλυτη ασφάλεια για τουρίστες, εργαζόμενους, επιχειρηματίες, για κάθε άνθρωπο που εμπλέκεται στην παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας».
Υπογράμμισε ότι αν δεν είχαν προηγηθεί οι προσπάθειες, ακόμη και οι θυσίες, όλων των Ελλήνων κατά την περίοδο έξαρσης της πανδημίας, «δεν θα μπορούσαμε σήμερα να προχωρούμε σε μια νέα και κρίσιμης σημασίας αρχή» και σημείωσε ότι «σήμερα επενδύουμε στον τουρισμό το εθνικό κεφάλαιο της ομοψυχίας, της πειθαρχίας και της σοβαρότητας που επέδειξε ο ελληνικός λαός και οπωσδήποτε η ελληνική κυβέρνηση υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη».
«Ανοίγοντας με ασφάλεια τον ελληνικό τουρισμό, επιβεβαιώνουν το μεγαλείο της ελληνικής ψυχής, την προσαρμοστικότητα και το πάθος για ζωή και δημιουργία.
Κάνουμε την κρίση ευκαιρία αναγέννησης.
Γιατί, εν τέλει, δεν είναι τύχη που ζούμε στην καλύτερη χώρα του κόσμου, ούτε είναι θέμα τύχης που οι Έλληνες τα καταφέραμε με την πανδημία καλύτερα από τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και ολόκληρου του πλανήτη.
Είναι προνόμιο που είμαστε Έλληνες.
Αυτό είναι το μεγαλύτερο καθήκον και η πιο σοβαρή παρακαταθήκη για το μέλλον όλων μας», κατέληξε ο κ. Θεοχάρης.
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης