Τελευταία Νέα
Οικονομία

Ηλεκτροκίνηση: Επιφυλακτική η αγορά αυτοκινήτου εν όψει των σημερινών 5/6 εξαγγελιών

tags :
Ηλεκτροκίνηση: Επιφυλακτική η αγορά αυτοκινήτου εν όψει των σημερινών 5/6 εξαγγελιών
Τι αξίας αυτοκίνητα αγοράζουν σήμερα οι Έλληνες
Επιφυλακτικότητα επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου σχετικά με τις σημερινές 5/6 ανακοινώσεις του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το πακέτο των μέτρων και των κινήτρων που περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση.
Βασική επιδίωξη του νέου νομοσχεδίου είναι έως το 2030, το 30% των οχημάτων που θα πωλούνται στην ελληνική αγορά να είναι pug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά.
Ο στόχος αυτός μοιάζει ανέφικτος, όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου καθώς κάνουν λόγο για πολλά προβλήματα που υπάρχουν στην ηλεκτροκίνηση και πόσο τελικά αυτά θα μπορούν να είναι οικονομικά και πρακτικά εφαρμόσιμα.
Σύμφωνα με τον Τάκη Μητρόπουλο, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, το κόστος για την αγορά ενός μέσου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου είναι της τάξεως των 30.000 με 40.000 ευρώ. «Με τέτοιες τιμές η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου καθίσταται ασύμφορη», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Να σημειωθεί εδώ ότι σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει (οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται σήμερα) τα οικονομικά κίνητρα που περιλαμβάνονται είναι η επιδότηση μέρους του κόστους αγοράς του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου (θα είναι τις 5.000 ευρώ και θα φτάνει μέχρι και τις 8.000 ευρώ σε περίπτωση απόσυρση του παλαιού αυτοκινήτου), η μείωση των τελών ταξινόμησης και χρήσης τους μέσω φορολογικών απαλλαγών, την εφαρμογή ειδικής τιμολογιακής πολιτικής στα προγράμματα ασφάλισης, τη πληρωμή μειωμένων τελών στα διόδια και την παροχή εκπτώσεων στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις.
Ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα σύμφωνα με τον κ. Μητρόπουλο είναι ο χρόνος φόρτισης που χρειάζεται ένα ηλεκτροκίνητο αμάξι, το οποίο στα δημόσια σημεία που θα δημιουργηθούν θα είναι κατά ελάχιστο μία με μιάμιση ώρα για την φόρτιση του 80% της μπαταρίας, ενώ σε περίπτωση που η φόρτιση του αυτοκινήτου γίνεται στο σπίτι τότε θα απαιτούνται περί τις 30 ώρες.
Για την καλύτερη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων, το υπουργείο Μεταφορών αναπτύσσει ειδικό μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι φορείς που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτή.
Το Μητρώο μέσω της ειδικής εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα (application) θα παρέχει online στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως για τη διαθεσιμότητα των σημείων , τη τρέχουσα κατάσταση τους (ελεύθερο /κατειλημμένο) καθώς και δεδομένα που θα αφορούν τον τρόπο τιμολόγησης και πληρωμής κλπ.
Όλες οι υποδομές φόρτισης θα υποστηρίζουν υποχρεωτικά τη δυνατότητα επικοινωνίας με τη συγκεκριμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα καθώς και με άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες για τη μετάδοση πληροφοριών σε εθνικό και σε υπερεθνικό επίπεδο.
Ο ίδιος πάντως αμφισβητεί και τα ίδια τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρει «και σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για κατανάλωση ενέργειας», ενώ όπως επισημαίνει, η εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης πρέπει να ξεκινήσει από το ίδιο το κράτος, όπου διαθέτει ένα γερασμένο στόλο. «Περιμένουμε από εκεί να δούμε τι θα γίνει».

Πτώση 50% στις πωλήσεις αυτοκινήτων εν μέσω πανδημίας

Πτώση της τάξης του 50% κατέγραψε η αγορά αυτοκινήτου εν μέσω πανδημίας, ενώ σύμφωνα με τον κ. Μητρόπουλο, με την άρση του lockdown η αγορά άρχισε να ανακάμπτει σημαντικά.
Όπως λέει «ο Μάιος πήγε σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, αρκετά καλά και στις πωλήσεις καινούργιων οχημάτων και αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό. Ωστόσο θα πρέπει να δούμε από Σεπτέμβριο τι θα γίνει, σε περίπτωση που έχουμε πάλι αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού».
Όσον αφορά το αγοραστικό ενδιαφέρον, εντοπίζεται στα καινούργια μεσαίας τάξης αυτοκίνητα με κόστος από 11.000 έως 17.000 ευρώ.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης