Η Beat προσφεύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την κατάργηση του Νόμου Σπίρτζη

Η Beat προσφεύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την κατάργηση του Νόμου Σπίρτζη
Θέμα κατάργησης του Νόμου Σπίρτζη από την…πίσω πόρτα φέρνει η εταιρεία Beat η γνωστή πλατφόρμα αναζήτησης ταξί μετά από δύο χρόνια.
Θέμα κατάργησης του Νόμου Σπίρτζη από την… πίσω πόρτα φέρνει η εταιρεία Beat η γνωστή πλατφόρμα αναζήτησης ταξί μετά από δύο χρόνια.
Η εταιρεία κατέθεσε υπόμνημα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητώντας την παρέμβαση της επι των διατάξεων του νόμου 4530/2008.
Στο υπόμνημα  αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι ο νόμος Σπίρτζη παραβιάζει  ευθέως τον ελεύθερο ανταγωνισμό θέτοντας εμπόδια για την τεχνολογική ανάπτυξη , με  αποτέλεσμα ο καταναλωτής  να στερείται φθηνότερες τιμές  και καλύτερες υπηρεσίες  μετακινήσεων στην πόλη.   
Με βάση το υπόμνημα η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλείται να γνωμοδοτήσει σχετικά  με την απαγόρευση  που επέβαλε  η προηγούμενη κυβέρνηση στις εταιρείες  διαμεσολάβησης υπηρεσιών μετακινήσεων  
Επιπλέον, με τις διατάξεις του ν. Σπίρτζη προέκυψε de facto κατάτμηση της επιδιωκόμενης Ενιαίας Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Αγοράς και παρεμπόδιση της τεχνολογικής καινοτομίας, γεγονός που δε συνάδει με τα πλάνα στήριξης του εγχώριου τεχνολογικού οικοσυστήματος startup από την Κυβέρνηση.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ψήφιση της εν λόγω διάταξης είχε προκαλέσει αντιδράσεις στη Βουλή το 2018, με την τότε αντιπολίτευση και σημερινή κυβέρνηση να ζητά την απόσυρσή της.
Η προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά των μετακινήσεων δέχθηκε βαρύ πλήγμα λόγω της πανδημίας, με τη μείωση της ζήτησης να αγγίζει έως και το 80%.
Η νέα πραγματικότητα λόγω κορωνοϊού έχει καταστήσει τη μετακίνηση με ταξί αναγκαία στην καθημερινότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν μπορεί να γνωμοδοτήσει για το νόμο Σπίρτζη καθώς είναι εκτός αρμοδιότητας  της και το υπόμνημα εστιάζει στην  διαδικτυακή πλατφόρμα.
Αλλά και σε αυτή την περίπτωση το θέμα  εμπίπτει στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων αλλά η Beat προτίμησε την Επιτροπή  Ανταγωνισμού για να επαναφέρει το θέμα στο προσκήνιο.
Στην κυβέρνηση Μητσοτάκη  ο αρμόδιος υπουργός επι του θέματος είναι ο κ. Κώστας Καραμανλής  που έχει αναλάβει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, υπενθυμίζοντας ουσιαστικά στην κυβέρνηση το πρόβλημα που άφησε ο υπουργός  Χρήστος Σπίρτζης αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει δείξει ενδιαφέρον για την αντιμετώπιση του θέματος.
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr  
www.bankingnews.gr

Νίκος Θεοδωρόπουλος

BREAKING NEWS