Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

“Εκτός ελέγχου” το παγκόσμιο χρέος της αεροπορίας, λέει η IATA

tags :
“Εκτός ελέγχου” το παγκόσμιο χρέος της αεροπορίας, λέει η IATA
Όπως επισημαίνει στην ανάλυση της πρόκειται για αύξηση 120 δις δολαρίων σε σχέση με τα επίπεδα χρέους στις αρχές του 2020
Το χρέος της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας θα αυξηθεί στα 550 δις δολάρια μέχρι το τέλος του έτους, εκτιμά η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).
Όπως επισημαίνει στην ανάλυση της πρόκειται για αύξηση 120 δις δολαρίων σε σχέση με τα επίπεδα χρέους στις αρχές του 2020.
- Τα 67 δις δολάρια του νέου χρέους αποτελούνται από κυβερνητικά δάνεια (50 δις δολάρια), αναβαλλόμενους φόρους (5 δις δολάρια) και εγγυήσεις δανείων (12 δις δολάρια).
- Τα 52 δις δολάρια προέρχονται από εμπορικές πηγές όπως εμπορικά δάνεια (23 δις δολάρια), χρέος κεφαλαιαγοράς (18 δις δολάρια), χρέος από νέες λειτουργικές μισθώσεις (5 δις δολάρια) και πρόσβαση σε υπάρχουσες πιστωτικές διευκολύνσεις (6 δις δολάρια).
Η οικονομική βοήθεια είναι μια σωτηρία για να ξεπεραστεί η χειρότερη κρίση, αλλά στην περίοδο επανεκκίνησης, το χρέος της βιομηχανίας θα είναι κοντά στα 550 δις δολάρια, μια τεράστια αύξηση 28%.
“Οι κρατικές ενισχύσεις συμβάλλουν στη διατήρηση της βιομηχανίας. Η επόμενη πρόκληση είναι να αποφύγουν οι αεροπορικές εταιρείες να βυθιστούν κάτω από το βάρος του χρέους που δημιουργεί η βοήθεια”, είπε χαρακτηριστικά ο Αλεξάντερ Ντε Τζουνιάκ Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.
Συνολικά, οι κυβερνήσεις έχουν δεσμευτεί σε 123 δις δολάρια σε οικονομική βοήθεια στις αεροπορικές εταιρείες.
Από αυτά, 67 δς δολάρια θα πρέπει να επιστραφούν. Το υπόλοιπο αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από επιδοτήσεις μισθού (34,8 δις δολάρια), χρηματοδότηση ιδίων κεφαλαίων (11,5 δις δολάρια) και φοροαπαλλαγές / επιδοτήσεις (9,7 δις δολάρια).
Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τις αεροπορικές εταιρείες που θα εξοικονομήσουν 60 δις δολάρια σε μετρητά μόνο το δεύτερο τρίμηνο του 2020, αναφέρεται στην ανάλυση της IATA.
“Πάνω από το ήμισυ της ανακούφισης που παρέχουν οι κυβερνήσεις δημιουργεί νέες υποχρεώσεις, επισημαίνει ο Αλεξάντερ Ντε Τζουνιάκ και θα προσθέσει λιγότερο από 10% στα ίδια κεφάλαια αεροπορικών εταιρειών.
Αλλάζει εντελώς την οικονομική εικόνα του κλάδου. Η εξόφληση των οφειλών των κυβερνήσεων και των ιδιωτών δανειστών σημαίνει ότι η κρίση θα διαρκέσει πολύ περισσότερο από το χρόνο που απαιτείται για την ανάκαμψη της ζήτησης των επιβατών”.

Περιφερειακές παραλλαγές
Η κρατική οικονομική βοήθεια ύψους 123 δισεκατομμυρίων δολαρίων ισούται με το 14% των συνολικών εσόδων της αεροπορικής εταιρείας του 2019 (838 δισεκατομμύρια δολάρια). Οι περιφερειακές διακυμάνσεις της διασποράς της ενίσχυσης δείχνουν ότι υπάρχουν κενά που πρέπει να καλυφθούν.

Ο αντίκτυπος του χρέους
Το είδος της παρεχόμενης βοήθειας θα επηρεάσει την ταχύτητα και τη δύναμη της ανάκαμψης. Η ΙΑΤΑ προέτρεψε τις κυβερνήσεις να μελετήσουν ακόμη την οικονομική ανακούφιση να επικεντρωθούν σε μέτρα που βοηθούν τις αεροπορικές εταιρείες να αυξήσουν τη χρηματοδότηση μετοχών.
“Πολλές αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να χρειάζονται απεγνωσμένα οικονομική γραμμή, υπογραμμίζει ο επικεφαλής της IATA.
Για εκείνες τις κυβερνήσεις που δεν έχουν ενεργήσει ακόμη, το μήνυμα είναι ότι βοηθώντας τις αεροπορικές εταιρείες να αυξήσουν τα επίπεδα των ιδίων κεφαλαίων με έμφαση στις επιχορηγήσεις και τις επιδοτήσεις θα τις τοποθετήσουν σε ισχυρότερη θέση για ανάκαμψη”.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης