Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Μια ματιά στα αποτελέσματα χρήσης 2019 του ΟΛΘ και η πτωτική πορεία το 2020 λόγω πανδημίας

tags :
Μια ματιά στα αποτελέσματα χρήσης 2019 του ΟΛΘ και η πτωτική πορεία το 2020 λόγω πανδημίας
Μειωμένα θα είναι τα κέρδη το 2020 καθώς η πανδημία έχει περιορίσει τη δραστηριότητα του ΟΛΘ
Αυξημένες πωλήσεις στα 68,98 εκατ. ευρώ από 58,5 εκατ. ευρώ εμφάνισε ο ΟΛΘ το 2019 έναντι του 2018, ενώ τα EBITDA ανήλθαν στα 29,7 εκατ. ευρώ από 28,9 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη παρέμειναν σταθερά στα 16,4 εκατ. ευρώ από 16,4 εκατ. ευρώ.
Οι συνολικές υποχρεώσεις ανέρχονταν στα 63,3 εκατ. ευρώ ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν στα 54,4 εκατ. ευρώ και υπήρχαν και χρηματοοικονομικά στοιχεία (επενδύσεις) ύψους 44,5 εκατ. ευρώ.
Η καθαρή θέση ήταν στα 161,2 εκατ. ευρώ.
Για τη χρήση 2019 η διοίκηση θα προτείνει μέρισμα 1,17 ευρώ ανά μετοχή.
Με αποτίμηση 204,6 εκατ. ευρώ η μερισματική απόδοση είναι στο 5,7%, ο δείκτης p/e είναι στις 12,5 φορές και ο δείκτης p/bv στις 1,27 φορές.

Πορεία 2020

Το πρόσφατο ξέσπασμα του νέου ιού, με αποτέλεσμα την παγκόσμια πανδημία Covid-19, είχε σημαντικό αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπορικό περιβάλλον.
Η πανδημία είχε σημαντική επίδραση στην πλήρη εφοδιαστική αλυσίδα, από τον παραγωγό έως τον τελικό χρήστη, και συνεπώς και στις Ναυτιλιακές και Λιμενικές βιομηχανίες, οι οποίες είναι απαραίτητες για τις ροές φορτίων σε περιφερειακό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Η διακίνηση φορτίων τόσο στο Συμβατικό Λιμάνι όσο και στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων επηρεάστηκε αρνητικά, ήδη από τα μέσα Μαρτίου του 2020. Ωστόσο, λόγω της αυξημένης διακίνησης φορτίων τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, ο αντίκτυπος ήταν σχετικά μέτριος στο 1ο τρίμηνο του 2020 συνολικά, με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για το υπόψη τρίμηνο να υπερβαίνει την απόδοση της ίδιας περιόδου του προηγούμενου έτους κατά περίπου 1%, και τη συμβατική διακίνηση φορτίου να ακολουθεί εκείνη του περασμένου έτους κατά 5%.
Κατά το μήνα Απρίλιο, ο αντίκτυπος του ιού corona στην ΟΛΘ. Α.Ε. εκδηλώθηκε εντονότερος, με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώνεται κατά 14% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του περασμένου έτους, και η συμβατική διακίνηση μειώνεται κατά σχεδόν 35% σε σύγκριση με πέρυσι.
Παρά τη σημαντική μείωση του όγκου των φορτίων σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, η ΟΛΘ. Α.Ε παραμένει κερδοφόρα.
Η εξάπλωση της παγκόσμιας πανδημίας και ο αντίκτυπός της στο παγκόσμιο εμπόριο για ολόκληρο το έτος 2020 είναι αβέβαιες, καθιστώντας πολύ δύσκολη την πρόβλεψη της συνολικής επίδρασης για την Εταιρεία.
Ωστόσο, η Διοίκηση αναμένει ότι τόσο στον Σταθμό Εμπορευματοκιβώτιων όσο και στο Συμβατικό φορτίο θα σημειωθεί οριακή βελτίωση τον Μάιο και τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον Απρίλιο.
Το δεύτερο τρίμηνο αναμένεται να είναι το περισσότερο επιβαρυμένο για την τρέχουσα χρονιά και παρά τις προκλήσεις αναμένεται, με τα σημερινά δεδομένα, ότι και αυτό το τρίμηνο θα είναι κερδοφόρο, αν και σε χαμηλότερο επίπεδο από ό, τι αναμενόταν αρχικά.

Επενδύσεις

Εντός του 2020, και εν μέσω της Πρώτης Επενδυτικής Περιόδου, κατά την οποία την οποία η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. θα πραγματοποιήσει συνολικώς υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, προγραμματίζονται οι ακόλουθες μεμονωμένες επενδύσεις:
- Επέκταση της Λιμενικής υποδομής του 6ου προβλήτα και συγκεκριμένα: ◦ Κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους τουλάχιστον 440 μέτρων, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 400 μέτρα πρέπει να έχουν ωφέλιμο βάθος -16,5μ. τουλάχιστον.
- Κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, κατά μήκους του παραπάνω νέου κρηπιδώματος.
- Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της πλήρους λειτουργικότητας του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
- Επενδύσεις γενικής ανάπτυξης λιμένα, περιλαμβανομένων των Έργων Αποκατάστασης του Κτιρίου του Παλαιού Τελωνείου.

Γ.Κ.
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης