Συμφωνία Lufthansa - γερμανικής κυβέρνησης για διάσωση 9 δισ. ευρώ - Αυστηρό μήνυμα Merkel στην Κομισιόν

Συμφωνία Lufthansa - γερμανικής κυβέρνησης για διάσωση 9 δισ. ευρώ - Αυστηρό μήνυμα Merkel στην Κομισιόν
To μοντέλο διάσωσης της Lufthansa αναμένεται να αποτελέσει οδηγό και για τη διάσωση της Aegean Airlines
(upd) Το πράσινο φως στη συμφωνία για τη διάσωσης της Lufthansa έναντι 9 δισ. ευρώ άναψε η Διευθύνουσα Επιτροπή του κρατικού Ταμείου για την Σταθεροποίηση της Οικονομίας στη Γερμανία.
Για την ολοκλήρωση της συμφωνίας απαιτείται η έγκριση από το διοικητικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας αλλά και από την Κομισιόν, που -όπως προκύπτει από πληροφορίες των διεθνών ΜΜΕ- δεν φαίνεται διατεθειμένη να βάλει εύκολα την υπογραφή της.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδιδε νωρίτερα το Bloomberg, το βασικό περίγραμμα της συμφωνίας περιλαμβάνει τον όρο το γερμανικό δημόσιο να καταστεί ο μεγαλύτερος μέτοχος της Lufthansa, ενώ το πακέτο προβλέπει και δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ -την επονομαζόμενη σιωπηρή συμμετοχή- καθώς και άμεσο μερίδιο 20% που θα περιέλθει στον έλεγχο του γερμανικού κράτους, συν μετατρέψιμο όμολογο που ισοδυναμεί με συμμετοχή 5% στο μετοχικό κεφάλαιο της Lufthansa συν μία μετοχή.
Τα σχέδια κρατικής διάσωσης το πιθανότερο θα συνοδεύονται από αυστηρούς όρους, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος αθέμιτου ανταγωνισμού και το να βρεθούν σε δύσκολη θέση ανταγωνίστριες εταιρείες.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το μοντέλο διάσωσης της Lufthansa αναμένεται να αποτελέσει οδηγό και για τη διάσωση της Aegean Airlines.

Merkel: Θα αντιταχθώ σε σχέδια της Κομισιόν για διάσωση της Lufthansa υπό αυστηρούς όρους

Την πρόθεση της να αντιτεθεί στα ενδεχόμενα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκρίνει τη διάσωση της Lufthansa μόνο υπό αυστηρούς όρους εκφράζει η Γερμανίδα καφκελάριος, Angela Merkel.
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Handelblatt, η Κομισιόν σχεδιάζει να αφαιρέσει από τη Lufthansa πολύτιμα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης στη Φρανκφούρτη και στο Μόναχο, από τους μεγάλους κεντρικούς κόμβους της εταιρείας  
Αυτό επιβεβαίωσαν στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa) ορισμένοι συμμετασχόντες σε σημερινή συνεδρίαση του προεδρείου του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος (CDU).
Η Merkel φέρεται όμως να είπε ότι δεν θα αφήσει να επηρεασθεί «πάρα πολύ» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι «θα είναι μια σκληρή μάχη».
Σύμφωνα με πληροφορίες του dpa, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και η διοίκηση της Lufthansa συμφώνησαν καταρχάς σε κρατική ενίσχυση -της πληγείσας από την κρίση του κορονοϊού αεροπορικής εταιρείας- ύψους 9 δισ. δολ. και σε κρατική συμμετοχή 20%.
Η συμφωνία έγινε στα πλαίσια του σχεδίου διάσωσης της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, όπως τόνιζαν κυβερνητικοί κύκλοι τη Δευτέρα στο Βερολίνο.
Την ενίσχυση αυτή πρέπει όμως να εγκρίνει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία  προτίθεται να θέσει αυστηρούς όρους, σύμφωνα με τις προαναφερθείσες πληροφορίες της οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt.

Νωρίτερα το bankingnews.gr μετέδιδε:

Το σχέδιο κεφαλαιακής ενίσχυσης της Aegean Airlines περιλαμβάνει ΑΜΚ 50-70 εκατ από τους μετόχους και 200-300 εκατ Cocos από το κράτος


Διττό κεφαλαιακό σχήμα που θα ενισχύσει ταμειακά και κεφαλαιακά την Aegean Airlines εξετάζεται με στόχο να συμμετάσχουν και οι ιδιώτες μέτοχοι επιβεβαιώνοντας την στήριξη στην εταιρία και το κράτος με την έκδοση Cocos μετατρέψιμου σε μετοχές διάρκειας 5 ετών.

Το σχέδιο που εξετάζεται περιλαμβάνει:

1)Αύξηση κεφαλαίου 50 με 70 εκατ τα οποία θα καταβάλλουν μόνο οι υπάρχοντες ή νέοι ιδιώτες μέτοχοι.
Να σημειωθεί ότι ο βασικός μέτοχος ο Βασιλάκης ελέγχει το 35,7% της Aegean Airlines.
Η οικογένεια Λασκαρίδη ελέγχει το 17% της Aegean Airleines μέσω των εταιριών Alnesco και Siana.
O Aχ. Κωνσταντακόπουλος ελέγχει το 5,19%.
Ορισμένα funds κατέχουν συγκεντρωτικά 8-10% και 26% λοιποί μέτοχοι, μικρομέτοχοι και θεσμικοί.
Στην αύξηση κεφαλαίου των 50-70 εκατ θα συμμετάσχουν οι ιδιώτες μέτοχοι, αύξηση που θα καλυφθεί πλήρως ως απόδειξη όχι μόνο ότι οι βασικοί μέτοχοι στηρίζουν την εταιρία αλλά και ένα μήνυμα στο κράτος ότι τα κεφάλαια που θα δοθούν δεν κινδυνεύουν.

2)Έκδοση ομολόγου μετατρέψιμου σε μετοχές ή Cocos μετά την πάροδο 5ετίας εάν δεν αποπληρωθεί κατά τα πρότυπα των Cocos των ελληνικών τραπεζών.
Τα cocos είναι μετατρέψιμα ομόλογα σε μετοχές τα οποία φέρουν κουπόνι π.χ. 5%, μπορεί η εταιρία να μην πληρώσει επιτόκιο για ένα έτος αλλά εάν αυτό επαναληφθεί δεύτερη φορά το κράτος θα μετατρέψει τα ομόλογα σε μετοχές.
Με την έκδοση ομολόγου σε μετοχές Cocos η εταιρία Aegean Airlines δεν κρατικοποιείται, δυνητικά παραμένει ο κίνδυνος μετατροπής αλλά λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη καλή εικόνα της εταιρίας προ κορωνοιού εξάγεται το συμπέρασμα ότι ο δυνητικός κίνδυνος κρατικοποίησης είναι ελάχιστος.

Με βάση ορισμένους αναλυτές ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean Airlines θα μειωθεί στα 550 με 600 εκατ στο τέλος του 2020 από 1,308 δισεκ. το 2019 ή πτώση 54%.
Η εταιρία για το 2020 θα έχει ζημίες συμβάλλοντας στην μείωση των κεφαλαίων από 330 εκατ σε 170 εκατ ευρώ περίπου.
Όμως με την αύξηση και τα Cocos τα κεφάλαια θα ενισχυθούν σημαντικά.
Πάντως αξίζει να αναφερθεί ότι το ομολογιακό 200 εκατ της Aegean με κουπόνι 3,6% και λήγει τον Μάρτιο του 2026 εμφανίζει τιμή αγοράς και πώλησης 85 με 86 μονάδες βάσης και απόδοση 8,60%.
Image

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS