Βασιλάκης (Aegean): Προσδοκά σε κρατική βοήθεια – Οι ζημιές στο τρίμηνο 2020 και που θα είναι το 2021

Βασιλάκης (Aegean): Προσδοκά σε κρατική βοήθεια – Οι ζημιές στο τρίμηνο 2020 και που θα είναι το 2021
Η χειρότερη χρονιά στην ιστορία της Aegean – Θα απαιτηθούν θυσίες από όλους είπε ο κ. Βασιλάκης
Σε διαπραγματεύσεις με όλους και για όλα βρίσκεται η διοίκηση της Aegean προκειμένου να αντιμετωπίσει την πανδημία, ενώ και η κρατική βοήθεια θα πρέπει να είναι στο τραπέζι όταν μάλιστα άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες με χειρότερο ισολογισμό αναμένεται να λάβουν εντυπωσιακή βοήθεια.
Αυτά σημείωσε κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης(18/5) για την ενημέρωση των αναλυτών ο Ευτύχης Βασιλάκης, πρόεδρος της Aegean Airlines.
Όπως σημείωσε το 2020 θα είναι η χειρότερη χρονιά στην ιστορία της εταιρείας και δεν αναμένεται να ξεπεράσει στο καλύτερο σενάριο το 50% των πτήσεων που είχε το Σεπτέμβριο από 25% που θα είναι τον Ιούλιο.
Το 2021 θα φτάσει το 75-80% των πτήσεων του 2019.
«Κανείς δε ξέρει τι θα συμβεί. Πρέπει να γίνουμε ευέλικτοι όλοι και να προσαρμοστούμε.
Και το κράτος πρέπει να είναι μέρος της λύσης.
Δεν μπορεί η Aegean να είναι από τις ελάχιστες εταιρείες που δε θα λάβει βοήθεια από το κράτος», τόνισε ο κ. Βασιλάκης.
Σημειώθηκε πως είναι σε συζητήσεις με το κράτος αλλά δεν έχουν καταλήξει ακόμα, ούτε στο ύψος ούτε στους όρους.
Δε συμβιβάζεται ωστόσο στο να διαπραγματευτεί τους όρους που διοικεί η ομάδα την εταιρεία.
Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε πως πρέπει όλοι να συνεργαστούν, όλοι όσοι έχουν να κάνουν με τις αερομεταφορές, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα επιτυχημένο μοντέλο και να ξεπεραστεί η κρίση.
Όλο το σύστημα που επηρεάζεται πρέπει να βρει τρόπο να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες.
Θα απαιτηθούν θυσίες από όλους, είπε ο κ.Βασιλάκης, δεν μπορεί κάποιος να τα καταφέρει μόνος του.
Όπως ανέφερε είναι σε διαπραγματεύσεις με όλους όπως και με την Airbus με την οποία έχει μία καλή συνεργασία για τις παραδόσεις, αν θα μπορούν να πάνε μερικούς μήνες πίσω αλλά και με τις εταιρείες που έχει μισθώσει αεροσκάφη.
Ψάχνουμε τρόπους για να βρεθεί η χρυσή τομή και να καλυφθούν και οι δικές τους ανάγκες και οι δικές μας.
Ο τζίρος στο πρώτο δίμηνο ήταν ανοδικός με 10-11% αύξηση στην επιβατική κίνηση.
Οι πωλήσεις συνολικά στο πρώτο τρίμηνο υποχώρησαν στα 145 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 15%.
Ο Μάρτιος ήταν πτωτικός κατά 55%.
Στο πρώτο τρίμηνο τo αποτέλεσμα προ φόρων θα είναι αρνητικά κατά 80 εκατ. ευρώ με το Μάρτιο να είναι αρνητικός κατά 55 εκατ. ευρώ, ενώ συνήθως ήταν θετικός.
Από hedging θα περάσει στο πρώτο τρίμηνο ζημιά 30 εκατ. ευρώ του δευτέρου τριμήνου και έτσι η ζημιά προ φόρων θα ανέλθει στα 110 εκατ. ευρώ. 
Για πρώτη φορά η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να αγοράσει πετρέλαιο και να το αποθηκεύσει.
Η εταιρεία είχε βάλει το 70% του προσωπικού της σε αναστολή σύμβασης δίνοντάς τους όμως κάποιο bonus προκειμένου να μειωθεί η απώλεια.
Περιμένει από την κυβέρνηση τα μέτρα στήριξης για να πάρει αποφάσεις για το προσωπικό της, αλλά μπορεί να μειώσει κάποια κόστη από εποχικές συμβάσεις που δε θα ανανεωθούν ή με πιλότους.
Έχει λάβει 120 εκατ. ευρώ δάνειο από τις 4 συστημικές τράπεζες (30 εκατ. ευρώ από κάθε μία), ενώ στο δεύτερο τρίμηνο «καίει» περίπου 40 εκατ. ευρώ το μήνα με τα έξοδα να έχουν μειωθεί κατά 26-28 εκατ. ευρώ το μήνα.
Στο τρίτο τρίμηνο αναμένεται να μειωθεί η απώλεια στο ταμείο καθώς θα βελτιωθούν οι ταμειακές ροές.
Σημειώθηκε πως το ταμείο στο πρώτο τρίμηνο ήταν στα 580-585 εκατ. ευρώ αλλά ποσό 120-150 εκατ. ευρώ είναι δεσμευμένες καταθέσεις.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com

www.bankingnews.gr



Γιώργος Κατικάς

BREAKING NEWS