Τελευταία Νέα
Πολιτική

Χατζηδάκης: Ειδικό πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων

Χατζηδάκης: Ειδικό πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων
Προς το φθινόπωρο ο τρίτος κύκλος του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», με ορισμένες τροποποιήσεις, όπως ανέφερε ο Κ. Χατζηδάκης
Ειδικό πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σε διαδικτυακή συζήτηση με την ΟΝΝΕΔ (ONNED talks), με θέμα «Η πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης».
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι προωθείται εντός του έτους νέος κύκλος στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», αλλά και ένα μεγάλο Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων, ενώ παρουσίασε συνοπτικά την πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης αναφερόμενος στην απολιγνιτοποίηση, την προώθηση της ενεργειακής εξοικονόμησης, την ηλεκτροκίνηση, την εκπόνηση και υλοποίηση ενός Εθνικού Σχεδίου Αναδασώσεων, την ανακύκλωση, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και την γενικότερη προώθηση του ποδηλάτου, αλλά και την απόσυρση των πλαστικών μια χρήσης.
«Όλα αυτά δεν είναι θεωρίες.
Είναι πολιτική που ξεκίνησε να εφαρμόζεται και που θα γίνει ακόμα πιο ορατή τις επόμενες μέρες, αλλά και τους επόμενους μήνες», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.
Για την ηλεκτροκίνηση ο υπουργός, αφού σημείωσε πως «εργαζόμαστε από το φθινόπωρο μαζί με τα Υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών και δεν αποκλείεται ακόμα και μέσα στον Ιούνιο να παρουσιαστεί για διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο», τόνισε ότι βασικό στην ηλεκτροκίνηση είναι να υπάρχουν οι υποδομές φόρτισης και στο σχεδιασμό θα υπάρχει ένα ειδικό κρατικό πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση.
Όπως είπε, έχουν βρεθεί τα χρήματα, που θα προέλθουν από το Ταμείο των Ρύπων και θα είναι αρκετά και με αυτά θα κινητροδοτηθεί η αγορά, όχι μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων.
«Η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή με την αξία του αυτοκινήτου.
Θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων.
Συγκριτικά με την επιδότηση από το κράτος για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ, η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή», εξήγησε.
Ακόμη, προανήγγειλε νέα προκήρυξη του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον" το φθινόπωρο με αυξημένο προϋπολογισμό.
Όπως ανέφερε «ετοιμαζόμαστε να βγάλουμε τον τρίτο κύκλο, με ορισμένες τροποποιήσεις, μέσα στο έτος προς το φθινόπωρο.
 Είμαστε σε επαφή με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ώστε να βγει με σημαντικό προϋπολογισμό.
Έχουν ήδη δοθεί 600-650 εκατ. ευρώ για δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης.
Υποθέτω ότι μπορούμε να φτάσουμε έως το 1 δισ. έως το τέλος της χρονιάς και αυτό θα αποτελεί σημαντική στήριξη για τα νοικοκυριά, για τον κατασκευαστικό κλάδο και για το περιβάλλον, διότι τα προγράμματα αυτά είναι φιλικά στο περιβάλλον.
Στην περίοδο 2021-2027 τα κονδύλια θα πολλαπλασιαστούν και δεν θα προέρχονται μόνο από κοινοτικά προγράμματα, αλλά και από δύο άλλες πηγές: «φιλικά» προς τους καταναλωτές δάνεια και φορολογικά κίνητρα από το Υπουργείο Οικονομικών.
Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα είναι ξεκάθαρο ως προς αυτό».
 «Για την πυροπροστασία και τις αναδασώσεις παραλάβαμε από το ΣΥΡΙΖΑ ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα 245 εκατ. ευρώ με μηδενική απορρόφηση και συμβασιοποίηση.
Ήδη έχουμε καταφέρει και έχουν υποβληθεί προτάσεις πάνω από 100 εκατ. ευρώ.
Καταρτίζουμε παράλληλα ένα Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων.
Το σχέδιο αυτό θα το συζητήσουμε με τον Πρωθυπουργό το επόμενο χρονικό διάστημα και θα απευθυνθούμε σε κάποιο κοινωφελές ίδρυμα για να το χρηματοδοτήσει ή συγχρηματοδοτήσει σε βάθος κάποιων ετών.
Είμαστε εξαιρετικά πίσω στις αναδασώσεις, όχι μόνο σε σχέση με την Πορτογαλία, αλλά ακόμα και σε σχέση με την Τουρκία.
Αυτό το μεγάλο και φιλόδοξο πρόγραμμα αναδασώσεων πρέπει να στηριχθεί από όλους τους Έλληνες πολίτες και κυρίως από τους νέους, γι’ αυτό τους απευθύνουμε πρόσκληση να το αγκαλιάσουν».
Image
Περαιτέρω, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε τόνισε πως «θέλουμε να προχωρήσουμε χωρίς καθυστερήσεις στην απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης με βάση τη σχετική κοινοτική οδηγία.
Έχουμε κάνει διαβούλευση με την αγορά, ώστε να προσαρμοστεί.
 Θα φέρουμε ένα νομοσχέδιο σύντομα, με το οποίο θα απαγορεύεται η χρήση τους από τον Ιούλιο του 2021».
Παράλληλα, θα ξεκινήσει και μια καμπάνια ευαισθητοποίησης, ενόψει και του καλοκαιριού «για να προστατεύσουμε τις παραλίες μας και τις θάλασσές μας», σημείωσε.
Αναφερόμενος στον περιβαλλοντικό νόμο, ανέφερε πως «όταν ξεζουμίζεις τις αντιρρήσεις αυτών που διαμαρτύρονται για τον περιβαλλοντικό νόμο στο τέλος καταλαβαίνεις ότι είναι πιο πολύ για την δυνατότητα, υπό προϋποθέσεις, να γίνουν εξορύξεις στις περιοχές Natura, όταν εξορύξεις σε προστατευόμενες περιοχές γίνονται σε όλες ανεξαιρέτως τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης!
Πραγματικά με εξοργίζει η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά με εκπλήσσει και η στάση ορισμένων περιβαλλοντικών οργανώσεων σε σχέση με το νόμο.
 Ο μεν ΣΥΡΙΖΑ παριστάνει ότι οι εξορύξεις είναι κάτι καινούργιο, το οποίο δεν υπήρχε παλαιότερα, ενώ ο ίδιος ο κ. Φάμελλος έδινε κατ’ επανάληψη εγκρίσεις για εξορύξεις σε προστατευόμενες περιοχές Natura -για μάρμαρο, για λιγνίτη και για άλλες δραστηριότητες. Κατέθεσα τα χαρτιά στη Βουλή, δεν μπορούν να διαψευστούν.
Επίσης με εκπλήσσουν κάποιες περιβαλλοντικές οργανώσεις, διότι δεν μπορεί να μην γνωρίζουν, ότι υπό προϋποθέσεις και με την λεγόμενη δέουσα εκτίμηση εξορύξεις σε προστατευόμενες περιοχές γίνονται σε όλες ανεξαιρέτως τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».  
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι αισθάνθηκε αδικημένος από την κριτική που ασκήθηκε από ορισμένες πλευρές για τον περιβαλλοντικό νόμο για δυο λόγους.
Όπως εξήγησε,  «πρώτον, επειδή είναι ένας ευρωπαϊκός νόμος, αντίστοιχος με αυτούς που ισχύουν σε προηγμένες περιβαλλοντικές χώρες.
Προκάλεσα να μου πουν πού αυτά που φέρνουμε είναι διαφορετικά από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Απάντηση δεν πήρα. Πήρα μόνο συνθήματα και χολερική, φανατική κριτική χωρίς κανένα έρεισμα.
Ο δεύτερος λόγος που αισθάνθηκα αδικημένος είναι γιατί την ίδια στιγμή η δική μας κυβέρνηση είναι κυβέρνηση πολλών σημαντικών περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών, που αναπτύσσονται για πρώτη φορά και τις οποίες έχουμε παρουσιάσει κατ’ επανάληψη.
Δεν είναι θεωρίες, είναι πολιτική που έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά».
«Θεωρώ λοιπόν ότι στο τέλος της ημέρας η όποια άδικη κριτική θα ξεχαστεί και αυτό που θα μείνει είναι το συγκεκριμένο, απτό και μετρήσιμο περιβαλλοντικό έργο της ΝΔ», κατέληξε ο υπουργός.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης