Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Το κράτος πρέπει να στηρίξει τις μεγάλες εταιρείες με όρους – Το παράδειγμα της Aegean και τα ερωτήματα

Το κράτος πρέπει να στηρίξει τις μεγάλες εταιρείες με όρους – Το παράδειγμα της Aegean και τα ερωτήματα
Ερωτήματα για την τηλεδιάσκεψη, το επενδυτικό πρόγραμμα αγοράς αεροσκαφών και τη συμμετοχή στη Lamda
Οι επιπτώσεις της πανδημίας αρχίζουν σιγά-σιγά να γίνονται μετρήσιμες με κάποιες εταιρείες να καταγράφουν στο βαθμό που μπορούν το πόσο θα επηρεαστούν πωλήσεις και κέρδη.
Το lockdown τις επηρέασε σε μεγάλο βαθμό αφού για πολλές τα έσοδα είναι μηδενικά.
Όπως και σε άλλες κρίσεις έτσι και σε αυτή η αερομεταφορές πλήττονται βαριά.
Ήδη μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν ζητήσει στήριξη, και η Aegean Airlines μετά τις δηλώσεις του κ.Ευτύχη Βασιλάκη, φαίνεται να ακολουθεί.
Το κράτος πρέπει να σταθεί δίπλα στις μεγάλες εταιρείες της χώρας και ειδικά σε αυτές που βοηθούν σημαντικά το ΑΕΠ, προσφέρουν πολλά στον τουρισμό, απασχολούν χιλιάδες υπαλλήλους και βοηθούν τα έσοδα του κράτους.
Η βοήθεια πάντως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει υπό αυστηρούς όρους, ώστε να διασφαλιστούν τα κεφάλαια που οι πολίτες θα κληθούν να καταβάλλουν.
Η Aegean Airlines είναι μία από αυτές τις εταιρείες που το κράτος θα πρέπει να βοηθήσει, αν χρειαστεί, και θεωρούμε ότι θα συνεχίσει να τη στηρίζει.
Θα πρέπει οι αυστηροί όροι να περιλαμβάνουν πρόβλεψη για μερίσματα, επιτόκιο δανείου, αμοιβές στελεχών και εξασφάλιση με μετοχές.
Επίσης θα πρέπει να ξεκαθαριστεί το αν η κρατική ενίσχυση θα σημαίνει ότι πρέπει να αποπληρωθούν και τα κεφάλαια στους επιβάτες από την ακύρωση εισιτηρίων.
Το ερώτημα που προκύπτει με τη συγκεκριμένη εταιρεία είναι γιατί δεν έγινε η τηλεδιάσκεψη που είχε αναγγείλει η διοίκηση με τη δημοσίευση των εταιρικών αποτελεσμάτων χρήσης 2019, ώστε να ενημερωθεί η επενδυτική κοινότητα.
Χθες (4/5) η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα γίνει η τηλεδιάσκεψη στις 18 Μαΐου!!
Ένα άλλο ερώτημα έχει να κάνει με κάποιες συμμετοχές της εταιρείας.
Η πρόσφατη είσοδος στο μετοχικό κεφάλαιο της Lamda έγινε στο πλαίσιο του συνασπισμού ελληνικών επιχειρήσεων για το έργο της αξιοποίησης του Ελληνικού.
Η Aegean στις 22/10/19 αγόρασε 1,32 εκατ. μετοχές της Lamda με μέση τιμή κτήσης 7 ευρώ ανά μετοχή, συνολικής αξίας 9,2 εκατ. ευρώ, με πρόθεση μαζί με την αύξηση κεφαλαίου να επενδύσει 20 εκατ. ευρώ.
Στον ισολογισμός χρήσης 2019 αναφέρεται πως ποσό αξίας 24 εκατ. ευρώ, αφορά συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της Lamda Development ποσοστού 1,66%, καθώς η Εταιρεία εντός του έτους προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας για την προώθηση του Ελληνικού, ως «Επίσημος Αερομεταφορέας» του. Η επένδυση αυτή κατά την αρχική της αναγνώριση ταξινομήθηκε ως επιμετρούμενη μέσω των λοιπών συνολικών εισοδημάτων με αμετάκλητη απόφαση της διοίκησης.
Επίσης η εταιρεία έχει σε εξέλιξη ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα αγοράς νέων αεροσκαφών.
Ο κ.Βασιλάκης δήλωσε μιλώντας σε πάνελ που οργάνωσε η Endeavor Greece, ότι οι μειώσεις θέσεων εργασίας είναι αναπόφευκτες.
Τα ερωτήματα επομένως είναι εύλογα: Αλλάζει η στρατηγική της Aegean αναφορικά με τη συμμετοχή της Lamda και επίσης υπάρχουν σκέψεις για μείωση του επενδυτικού προγράμματος;
Η μετοχή το προηγούμενο διάστημα και ειδικά μέσα στον Απρίλιο από τα 4,15 ευρώ πήγε στα 5,88 ευρώ καταγράφοντας άνοδο 41%.
Αν η ενημέρωση είχε γίνει νωρίτερα, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο οι χθεσινές απώλειες της τάξης του 24,32% να μην ήταν τόσο μεγάλες.
Σημειώνεται πως το ομόλογο υποχώρησε 13,3% και στις 78 μονάδες βάσης.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com

www.bankingnews.gr


Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης