Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Google, ο... Μεγάλος Αδελφός αποκαλύπτει πόσο η καραντίνα μείωσε τις μετακινήσεις μας

Η Google, ο... Μεγάλος Αδελφός αποκαλύπτει πόσο η καραντίνα μείωσε τις μετακινήσεις μας
Η λειτουργία «Υπηρεσία τοποθεσίας» της Google συλλέγει στοιχεία μετακινήσεων από τα κινητά και προσφέρει συγκρίσεις για 131 χώρες
H Google δημοσίευσε σήμερα Παρασκευή 3 Απριλίου, αποκαλυπτικά στοιχεία για το πόσο έχουν αλλάξει τα περιοριστικά μέτρα και η καραντίνα τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών σε 131 χώρες του κόσμου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βεβαίως.
Πρόκειται για μια νέα διαδικτυακή πλατφόρμα που έθεσε σε εφαρμογή η Google με τίτλο «Υπηρεσία τοποθεσίας» και με στόχο να καταγράψει πόσο άλλαξαν οι μετακινήσεις σε μετρό, τρένα, σταθμούς λεωφορείων, παντοπωλεία, καταστήματα, πάρκα και χώρους εργασίας, πριν και μετά το ντόμινο των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας, και, όπως λέει, να βοηθήσει τους ειδικούς σε όλο τον κόσμο να αποκτήσουν καλύτερη εικόνα για τη διαχείριση των μέτρων αντιμετώπισης του κορωνοϊού, αλλά και για να διαπιστώσουν τον πραγματικό βαθμό εφαρμογής των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων των πολιτών.
Η Google, χρησιμοποιώντας το γεωγραφικό στίγμα που έχουν τα κινητά μας τηλέφωνα συνέλεξε εκατομμύρια πληροφορίες για την κίνηση των πληθυσμών στις 131 χώρες, ενώ για περιπτώσεις όπως οι ΗΠΑ, υπάρχουν ξεχωριστές φόρμες για κάθε πολιτεία.
H Google ως άλλος «Μεγάλος Αδελφός» συγκέντρωσε τα δεδομένα από δισεκατομμύρια χρήστες που ενεργοποίησαν τη λειτουργία «Υπηρεσία τοποθεσίας» στις συσκευές τους αλλά όπως υποστηρίζει και διαβεβαιώνει, θα τηρηθούν πρωτόκολλα ασφαλείας της ιδιωτικότητας και καμία προσωπική πληροφορία για την κίνηση των χρηστών δεν θα είναι διαθέσιμα στις αρχές.
Συγκριτικά παρουσιάζονται στοιχεία, από τις 16 έως τις 29 Μαρτίου, όταν πολλές κυβερνήσεις έδωσαν εντολή για περιοριστικά μέτρα και από τις 3 Ιανουαρίου έως τις 6 Φεβρουαρίου, όταν όλα ακόμα κινούνταν κανονικά, είναι ενδεικτική και αποκαλυπτική της μείωσης.

Τα στοιχεία που αφορούν την Ελλάδα
(Γραφήματα 1-6)

Το σχετικό έγγραφο που δημοσίευσε μέσα από την πλατφόρμα της η Google για την Ελλάδα, αποτυπώνει με εμφανή τρόπο την εφαρμογή των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, αλλά και τις επιμέρους αλλαγές που επήλθαν στις μετακινήσεις κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων.
Τα στοιχεία που δημοσιοποιούνται αφορούν την περίοδο από την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου έως την Κυριακή 29 Φεβρουαρίου.
Για να γίνει πιο κατανοητή η εικόνα που καταγράφει η Google για την Ελλάδα, όπως και οι πτώσεις στις μετακινήσεις, αξίζει να υπενθυμίσουμε ορισμένες καίριες ημερομηνίες αναφορικά με τα μέτρα που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα:
Στις 10 Μαρτίου, έκλεισαν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων σε όλη τη χώρα.
Στις 13 Μαρτίου, το Υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε το κλείσιμο, για 15 ημέρες, όλων των εμπορικών κέντρων, καφετεριών, μπαρ, μουσείων, αθλητικών εγκαταστάσεων και εστιατορίων
Στις 18 Μαρτίου έκλεισαν και όλα τα εμπορικά καταστήματα, εξαιρώντας βέβαια τα σουπερ μάρκετ και ορισμένες ακόμη απαραίτητες κατηγορίες καταστημάτων. Την ίδια ημέρα τέθηκε σε ισχύ και η κάρτα εισόδου στα σουπερμάρκετ ώστε να βρίσκεται εντός του καταστήματος μέχρι ένας πελάτης ανά 10 τ.μ..
Στις 23 Μαρτίου τέθηκε τελικά σε εφαρμογή η επιβολή σημαντικών περιορισμών.
Αναλυτικότερα, κατά την εξεταζόμενη περίοδο η μείωση της μετακίνησης έχει ως εξής:

1. Σε μαγαζιά και χώρους αναψυχής όπως εστιατόρια, καφετέριες, εμπορικά κέντρα, θεματικά παρκα, μουσεία, βιβλιοθήκες και θέατρα μειώθηκε κατά την περίοδο που εξετάζεται κατά 80%.
Image
2. Σε σουπερ μάρκετ, μανάβικα, φαρμακεία και σε άλλα καταστήματα με κύριο εμπόρευμα τα τρόφιμα κατά 41%.

Image
3. Σε πάρκα, παραλίες και πλατείες, κατά 55%. Ενδεικτική είναι η κατακόρυφη άνοδος της κυκλοφορίας σε αυτά τα μέρη τις ημέρες πριν την απαγόρευση κυκλοφορίας και η συνεπακόλουθη μεγάλη πτώση.
Image
4. Προς στάσεις και σταθμούς μεταφορά ή στα μέσα μεταφοράς, με δεδομένη την κίνηση πολιτών σε σταθμούς μετρό, λεωφορείων και τρένων κατά 76%.
Image

5.Κατά τα 53% μειώθηκε η μετακίνηση των πολιτών στους χώρους εργασίας τους μετά την επιβολή του περιορισμού μετακινήσεων και της αύξησης της τηλεργασίας.
Image
6. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών καταγράφηκε και αύξηση 20% στις κινήσεις πολιτών προς χώρους κατοικίας.
Image

Σε άλλες χώρες...

Στην Ιταλία, οι επισκέψεις σε καταστήματα και χώρους αναψυχής όπως εστιατόρια και θέατρα έκαναν βουτιά κατά 94% ενώ η προσέλευση στους χώρους εργασίας μειώθηκε κατά 63%.
Ενδεικτικό της σοβαρότητας της κρίσης στη χώρα αυτή είναι και οι επισκέψεις σε παντοπωλεία και φαρμακεία που μειώθηκαν κατά 85% και οι επισκέψεις σε πάρκα κατά 90%.

Στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια που ήταν η πρώτη που έλαβε περιοριστικά μέτρα οι επισκέψεις σε καταστήματα και χώρους αναψυχής «κόπηκαν» κατά το ήμισυ.
Αντιθέτως, στο Αρκάνσας μια από τις λίγες πολιτείας με σχετικά πιο ελαστικά μέτρα περιορισμού οι επισκέψεις αυτές έπεσαν κατά 29%, το χαμηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί σε αμερικανική πολιτεία.
Τα στοιχεία υπογραμμίζουν επίσης κάποιες προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι αρχές κατά τον περιορισμό των ανθρώπων.
Οι επισκέψεις στα μαγαζιά αυξήθηκαν στη Σιγκαπούρη, το Ηνωμένο Βασίλειο και αλλού, καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί τέθηκαν σε ισχύ.
Οι επισκέψεις σε πάρκα αυξήθηκαν τον Μάρτιο σε ορισμένες κομητείες του Σαν Φρανσίσκο.
Αντίθετα, στην Ιαπωνία, όπου οι αρχές είχαν σχετικά χαλαρή αντιμετώπιση σε ό,τι αφορά τις κοινωνικές αποστάσεις αλλά όπου οι εκκλήσεις αυξάνονται καθημερινά ώστε να κηρυχθεί η χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, οι επισκέψεις σε χώρους ψυχαγωγίας και καταστήματα μειώθηκαν κατά 26%.
Οι επισκέψεις στους χώρους εργασίας μειώθηκαν μόλις κατά 9%.

www.bankingnews.gr


Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης