Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Scope: Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες μπορούν να σωθούν μόνες τους

Scope: Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες μπορούν να σωθούν μόνες τους
Yπάρχουν περιθώρια αυτοδιάσωσης για τον κλάδο των αερομεταφορών, σύμφωνα με τη Scope Ratings
Σημαντικά περιθώρια αυτοβοήθειας διαθέτουν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες για να αποφύγουν τη σημαντική κρίση ρευστότητας που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού, κατά τον γερμανικό οίκο πιστοληπτικής αξιολόγησης Scope Ratings.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, η μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος των αερομεταφορών είναι πως καλείται πλέον να δραστηριοποιηθεί σε ένα οικονομικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από έντονη μεταβλητότητα και ιδιαίτερα μειωμένη ζήτηση.
Η κρίση του Covid-19 αποτελεί μια σοβαρή δοκιμασία για τις αεροπορικές επιχειρήσεις, με άλλες εταιρείες κατά τα παρελθόντα έτη να ακολουθούν μια ιδιαίτερα συντηρητική οικονομική πολιτική και άλλες να επιστρέφουν αφειδώς χρήματα στους μετόχους τους.
Η διάρθρωση των κεφαλαίων και των δαπανών των εταιρειών διαφέρει σημαντικά από επιχείρηση σε επιχείρηση.
Σε κάθε περίπτωση, η easyJet PLC, η Deutsche Lufthansa AG και η Ryanair PLC φαίνονται σχετικά ανθεκτικές.
Μαζί με αυτές, ισχυρούς ισολογισμούς διαθέτουν η Air France-KLM και η British Airways, με μερίδιο που αντιστοιχεί στο 50% της ευρωπαϊκής αγοράς αεροπορικών ταξιδιών.
Ωστόσο, ακόμη και οι εν λόγω αερομεταφορείς υφίστανται έντονες πιέσεις.
Οι περισσότεροι έχουν αναστείλει τα δρομολόγιά τους, ενώ η easyJet έχει καθηλωμένο στο έδαφος το σύνολο του στόλου της.
Όμως, ορισμένα κόστη επί του παρόντος εξυπηρετούνται, με τη βοήθεια των ανά τον κόσμο κυβερνήσεων, οι οποίες έχουν εκπονήσει προγράμματα ειδικά για την κάλυψη του μισθολογικού κόστους.
Πέρα από αυτό, όμως, υπάρχουν οι κρατήσεις, που οι αεροπορικές μπορούν, αντί να τις ακυρώσουν, να τις αναβάλλουν στο μέλλον, προσφέροντας στους πελάτες τους εναλλακτικές.
Οι κρατήσεις αυτές δεν πρέπει να υποτιμηθούν.
Αξίζει να αναφερθεί πως το ύψος των κρατήσεων της Lufthansa ανερχόταν σε 4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Επίσης, οι αεροπορικές μπορούν να προχωρήσουν σε εκσυγχρονισμό του στόλου τους, κάτι που θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο κλάδος των ταξιδίων συνεισέφερε στο παγκόσμιο ΑΕΠ 9 τρισεκατομμύρια δολάρια και είναι πολύ σημαντικό να παραμείνει ακμαίος, καταλήγουν οι αναλυτές της Scope.
Οι κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης θα επιζήσουν από την κρίση, εν μέρει μέσω μέτρων εξοικονόμησης, αλλά θα πρέπει να προσαρμόσουν τις φιλοδοξίες ανάπτυξής τους σε ένα πολύ λιγότερο δυναμικό επιχειρηματικό περιβάλλον.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης