Η διάλυση των εργολαβιών του Πάτρα - Πύργος και οι προσδοκίες έγκρισης λόγω … κορωνοϊού

Η διάλυση των εργολαβιών του Πάτρα - Πύργος και οι προσδοκίες έγκρισης λόγω … κορωνοϊού
Mε απόφαση του Υπουργείου Υποδομών διαλύθηκαν οι 4 υπογεγραμμένες συμβάσεις του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
Ήταν το έργο που από την στιγμή που ανέλαβε την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών ήθελε να «ξεμπερδέψει». Η εμπλοκή άλλωστε και το σκάνδαλο που στην συνέχεια εκτυλίχθηκε με την εμπλοκή του Χρήστου Καλογρίτσα και την εταιρεία του Τοξότης στο έργο Πάτρα Πύργος, ήταν η πρώτη προτεραιότητα του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλή.
Προς αυτή την κατεύθυνση εργάστηκε τους τελευταίους μήνες προχωρώντας σε συζητήσεις και εν συνεχεία σε συμφωνία με την Ολυμπία Οδό προκειμένου να αναλάβει εκείνη την κατασκευή του οδικού άξονα που επί υπουργίας Χρήστου Σπίρτζη, έσπασε σε 8 εργολαβίες, προκειμένου όπως υποστήριξε τότε να ευνοηθούν και οι μικροί εργολάβοι.
Ετσι πριν από μερικά 24ωρα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών διαλύθηκαν οι 4 υπογεγραμμένες συμβάσεις του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος.

Οι αποφάσεις αναρτήθηκαν στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και όπως γίνεται γνωστό, πρόκειται για τις εργολαβίες που αφορούν τα τμήματα:

-Εργολαβία 2: Αμαλιάδα – Δουναίικα με ανάδοχο την Intrakat (ύψους 32,3 εκατ. ευρώ)
-Εργολαβία 5: Σαγαίικα-Βάρδα με ανάδοχο την κοινοπραξία Ξανθάκης ΑΤΕ –Interkat (34,9 εκατ.
-Εργολαβία 6: Κάτα Αχαϊα-Σαγαίικα με ανάδοχο την GD Infrastrutture (35 εκατ.)
-Εργολαβία 7: ΒΙΠΕ-Κάτω Αχαϊα με ανάδοχο την Interkat (35 εκατ.)


Έχει μεγάλες πιθανότητες να εγκριθεί λόγω κορωνοϊού

Η συμφωνία με την Ολυμπία Οδό έχει ήδη κατατεθεί στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές προκειμένου να αποφανθούν.
Tην πεποίθηση ότι η απευθείας ανάθεση του Πάτρα - Πύργος έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά από την χαλάρωση των περιορισμών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κορωνοϊού στις ευρωπαϊκές οικονομίες, εκφράζουν στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς.
Πρόθεση πάντως του Υπουργείου Υποδομών είναι στην περίπτωση που το σχέδιο παραχώρησης του στην Ολυμπία Οδό, απορριφθεί από την ΕΕ, τότε να επαναπροκυρηχθεί από την αρχή ο οδικός άξονας.
Υπενθυμίζεται ότι αρχικώς το το κομμάτι Πατρών-Πύργου ήταν στην Ολυμπία Οδό, αλλά αφαιρέθηκε προ εξαετίας κατά την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης.
Μάλιστα ο κ. Καραμανλής δεσμεύτηκε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το 2023 - αν και υπό τα σημερινά δεδομένα η ημερομηνία αυτή μάλλον φαντάζει αδύνατη.
Όπως χαρακτηριστικά είπε «συμφωνήσαμε με την Ολυμπία Οδό να υλοποιήσει το έργο, το οποίο θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης.
Η υλοποίηση συμφωνήσαμε να μην κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες -όμως τώρα εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του».
Ο κ. Καραμανλής έχει διαβεβαιώσει ότι οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά.

Έντονες αντιδράσεις

“Την ώρα που η χώρα δοκιμάζεται από την πρωτοφανή υγειονομική κρίση του κορονοϊού, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, μέσω του Υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, αποφάσισε τη διάλυση όλων των εργολαβικών συμβάσεων του αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος», καταστρέφοντας ένα ακόμα αναπτυξιακό έργο, όσο η προσοχή του κόσμου είναι στραμμένη αλλού, βάζοντας ουσιαστικά την ταφόπλακα στο τόσο ζωτικής σημασίας έργο για την Δυτική Ελλάδα, τα νησιά του Ιονίου και τη Μεσσηνία. Βάζει ανάχωμα έτσι στην κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, που κατάφερε να ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, με χρόνο υλοποίησης το 2023», αναφέρει σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ.
«Τα έχουμε δει όλα, από το 2008 μέχρι σήμερα, σ’ αυτό το ατελείωτο και θανατηφόρο σήριαλ του δρόμου Πάτρα –Πύργος.
Ότι θα διέλυαν, όμως, υπάρχουσες εργολαβίες χωρίς να έχουν δώσει στη δημοσιότητα – επίσημα και με υπογραφές, όχι με δηλώσεις- το εναλλακτικό, αξιόπιστο και κοστολογημένο σενάριο για την υλοποίηση του έργου, φαντάζει και είναι αδιανόητο», αναφέρει το ΚΙΝΑΛ.
«Βλέπω οτι η σημερινή κυβέρνηση στα θέματα υποδομών (ΒΟΑΚ, μετρό Θεσσαλονίκης, Πατρών- Πύργου), ακολουθεί μια τακτική, έργα που είχαν δρομολογηθεί, έργα για τα οποία είχε εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, έργα, τα οποία μετά απο χρόνια θα ολοκληρώνονταν, σε μια λογική εκδικητική, σε μια λογική πολιτικής αντιδικίας χωρίς λόγο, να τα καταργεί και να τα θέτει σε μεγάλη διακινδύνευση, σε ότι αφορά την χρηματοδότηση και σε ότι αφορά στις αποζημιώσεις, που θα κληθεί να πληρώσει στους υπάρχοντες παραχωρησιούχους», ανέφερε πρόσφατα και ο Αλέξης Τσίπρας αναφερόμενος στον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS