Τελευταία Νέα
Διεθνή

Εως και 800 χιλ. ευρώ ανά επιχείρηση προκρίνει η Κομισιόν, χωρίς ρήτρα state aid

Εως και 800 χιλ. ευρώ ανά επιχείρηση προκρίνει η Κομισιόν, χωρίς ρήτρα state aid
Ανοίγει το πλαίσιο των επιχορηγήσεων και κρατικών ενισχύσεων προς τις επιχειρήσεις που πλήττονται από την κρίση του κορωνοϊού
Περίπου... τίποτα δεν θεωρείται κρατική ενίσχυση όταν διανέμενεται αυτήν την περίοδο στις επιχειρήσεις.
Αυτό αποφασίζει ως έκτακτο μέτρο η Κομμισιόν και συγκεκριμένα η αρμόδια διεύθυνση ανταγωνισμού προκειμένου να στηρίξει τη λειτουργία των επιχειρήσεων όπως είχε γράψει το Bankingnews.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ένα προσωρινό πλαίσιο που θα επιτρέψει στα κράτη μέλη να χρησιμοποιήσουν την πλήρη ευελιξία που προβλέπεται από τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων για την υποστήριξη της οικονομίας στο πλαίσιο της επιδημίας COVID-19.
Σε συνδυασμό με πολλά άλλα μέτρα στήριξης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα κράτη μέλη βάσει των υφιστάμενων κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις, το προσωρινό πλαίσιο επιτρέπει στα κράτη μέλη να διασφαλίζουν ότι παρέχεται επαρκής ρευστότητα στις επιχειρήσεις όλων των τύπων και  διατηρείται η συνέχεια της οικονομικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια και μετά  την επιδημία του COVID-19
Η  εκτελεστική αντιπρόεδρος Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε: "Οι οικονομικές επιπτώσεις της έκρηξης του COVID-19 είναι σοβαρές. Πρέπει να δράσουμε γρήγορα για να διαχειριστούμε τον αντίκτυπο όσο μπορούμε.
Και πρέπει να δράσουμε με συντονισμένο τρόπο.
Αυτό το νέο προσωρινό πλαίσιο επιτρέπει στα κράτη μέλη να χρησιμοποιούν την πλήρη ευελιξία που προβλέπεται από τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις για την υποστήριξη της οικονομίας σε αυτή τη δύσκολη εποχή ».
Το προσωρινό πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων για την υποστήριξη της οικονομίας στο πλαίσιο των προβλημάτων του COVID-19, βάσει του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχείο β) της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναγνωρίζει ότι ολόκληρη η οικονομία της ΕΕ αντιμετωπίζει σοβαρή διατάραξη. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, το προσωρινό πλαίσιο προβλέπει πέντε τύπους ενισχύσεων:
i) Άμεσες επιχορηγήσεις, επιλεκτικά φορολογικά πλεονεκτήματα και προκαταβολές: Τα κράτη μέλη θα είναι σε θέση να θεσπίσουν καθεστώτα χορήγησης έως και 800.000 ευρώ σε μια επιχείρηση για την αντιμετώπιση των επειγουσών αναγκών της σε ρευστότητα.
ii) κρατικές εγγυήσεις στις τράπεζες  για δάνεια που λαμβάνονται από εταιρείες: τα κράτη μέλη θα είναι σε θέση να παρέχουν κρατικές εγγυήσεις για να εξασφαλίσουν ότι οι τράπεζες θα συνεχίσουν να χορηγούν δάνεια στους πελάτες που τα χρειάζονται.
iii) Επιδοτούμενα δημόσια δάνεια προς επιχειρήσεις: Τα κράτη μέλη θα είναι σε θέση να χορηγούν δάνεια με ευνοϊκά επιτόκια στις εταιρείες. Τα δάνεια αυτά μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να καλύψουν το άμεσο κεφάλαιο κίνησης και τις επενδυτικές ανάγκες.
iv) Διασφαλίσεις για τις τράπεζες που κατευθύνουν τις κρατικές ενισχύσεις στην πραγματική οικονομία: Ορισμένα κράτη μέλη σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τις υπάρχουσες δυνατότητες δανεισμού των τραπεζών και να τις χρησιμοποιήσουν ως μέσο στήριξης των επιχειρήσεων - ιδίως προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Το πλαίσιο καθιστά σαφές ότι μια τέτοια ενίσχυση θεωρείται άμεση ενίσχυση στους πελάτες των τραπεζών και όχι στις ίδιες τις τράπεζες και παρέχει καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο εξασφάλισης ελάχιστης στρέβλωσης του ανταγωνισμού μεταξύ των τραπεζών.
v) Βραχυπρόθεσμη ασφάλιση εξαγωγικών πιστώσεων: Το πλαίσιο εισάγει πρόσθετη ευελιξία όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αποδειχθεί ότι ορισμένες χώρες δεν προάγουν εμπορεύσιμο κίνδυνο, επιτρέποντας έτσι την παροχή βραχυπρόθεσμης ασφάλισης εξαγωγικών πιστώσεων από το κράτος, όπου αυτό είναι αναγκαίο.
Δεδομένου του περιορισμένου μεγέθους του προϋπολογισμού της ΕΕ, η κύρια απάντηση θα προέρχεται από τους εθνικούς προϋπολογισμούς των κρατών μελών.
Το προσωρινό πλαίσιο θα συμβάλει στη στοχοθέτηση της στήριξης στην οικονομία, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις αρνητικές συνέπειες για τους ισότιμους όρους ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά.
Επομένως, το προσωρινό πλαίσιο περιλαμβάνει ορισμένες διασφαλίσεις. Για παράδειγμα, συνδέει τα επιδοτούμενα δάνεια ή τις  εγγυήσεις στις επιχειρήσεις με την κλίμακα της οικονομικής τους δραστηριότητας, ανάλογα με τις μισθολογικές τους δαπάνες, τον κύκλο εργασιών ή τις ανάγκες ρευστότητας και τη χρήση της δημόσιας στήριξης για κεφάλαιο εργασίας ή επένδυσης.
Συνεπώς, η ενίσχυση πρέπει να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν την ύφεση και να προετοιμάσουν μια βιώσιμη ανάκαμψη.
Το προσωρινό πλαίσιο συμπληρώνει τις πολλές άλλες δυνατότητες που έχουν ήδη διατεθεί στα κράτη μέλη για τον μετριασμό των κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων της επιδημίας COVID-19, σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ.
Στις 13 Μαρτίου 2020, η Επιτροπή εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με μια συντονισμένη οικονομική απάντηση στην εστία COVID-19 που παρουσιάζει αυτές τις δυνατότητες.
Για παράδειγμα, τα κράτη μέλη μπορούν να κάνουν γενικά εφαρμόσιμες αλλαγές υπέρ των επιχειρήσεων (π.χ. αναβολή των φόρων ή επιδότηση βραχυπρόθεσμης εργασίας σε όλους τους τομείς), οι οποίες δεν εμπίπτουν στους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων.
Μπορούν επίσης να χορηγήσουν αποζημίωση σε εταιρείες για ζημίες που υπέστησαν και προκλήθηκαν άμεσα από την εστία COVID-19.
Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο για την υποστήριξη τομέων που επηρεάζονται ιδιαίτερα, όπως οι μεταφορές, ο τουρισμός, η φιλοξενία και το λιανικό εμπόριο.
Το πλαίσιο θα τεθεί σε εφαρμογή μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου του 2020. Προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια δικαίου, η Επιτροπή θα αξιολογήσει πριν από την ημερομηνία αυτή εάν χρειάζεται να επεκταθεί.

Ιστορικό

Οι κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις επιτρέπουν στα κράτη μέλη να λάβουν ταχέως και αποτελεσματικά μέτρα για την υποστήριξη των πολιτών και των επιχειρήσεων, ιδίως των ΜΜΕ, που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες εξαιτίας της επιδημίας COVID-19.
Το προσωρινό πλαίσιο που εγκρίθηκε σήμερα συμπληρώνει τις άφθονες δυνατότητες για τα κράτη μέλη να σχεδιάζουν μέτρα σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ, όπως ορίζεται στην ανακοίνωση για μια συντονισμένη οικονομική απάντηση στην εστία COVID-19 της 13ης Μαρτίου 2020.
Ειδικότερα, μπορεί να εγκρίνει μέτρα που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ελέγχου των κρατικών ενισχύσεων, όπως τα εθνικά κονδύλια που χορηγούνται στις υπηρεσίες υγείας ή άλλες δημόσιες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση του Covid-19.
Τα κράτη μέλη μπορούν επίσης να ενεργήσουν αμέσως μέσω μέτρων δημόσιας στήριξης που είναι διαθέσιμα σε όλες τις εταιρείες, όπως επιδοτήσεις μισθών, αναστολές.

www.bankingnews/gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης