Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Παναγιώτης Νίκας (Περιφερειάρχης Πελοποννήσου): Το 2021 το τρένο θα σφυρίξει στο Ναύπλιο

tags :
Παναγιώτης Νίκας (Περιφερειάρχης Πελοποννήσου): Το 2021 το τρένο θα σφυρίξει στο Ναύπλιο
του Χάρη Ντιγριντάκη
Με ισχυρές παρακαταθήκες από τον χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης επιδιώκει με ορθολογικό τόπο την οικονομική αναρρίχηση των μεγεθών της Πελοποννήσου.
Γνώστης του όρου διδαχή επιδιώκει να αλλάξει νοοτροπίες στους αρμούς της περιφέρειας μεταλαμπαδεύοντας εμπειρίες δεκαετιών.
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Παναγιώτης Νίκας στην συνέντευξη του στο tourismtoday.gr αναπτύσσει μεταξύ άλλων το όραμα του για την Πελοπόννησο, τις σκέψεις του για τη μετά λιγνίτη Μεγαλόπολη, για τα απορρίμματα που ταλανίζουν τον προορισμό, καθώς και τη προοπτική σύνδεσης του τουρισμού με την αγροτοδιατροφή.

-Στο συνέδριο του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου που διεξήχθη λίαν προσφάτως στο Βερολίνο διεφάνη ότι θα υπάρξει πεδίο δόξης λαμπρό για επενδύσεις στην «πράσινη» ενέργεια. Ειπώθηκε, δε, ότι θα επενδυθούν 30 δισ. ευρώ μέχρι το 2030. Ποια είναι η επόμενη μέρα για τη Μεγαλόπολη, μετά το κλείσιμο της λιγνιτικής μονάδας, με δεδομένο ότι θα χαθούν έμμεσα ή άμεσα εκατοντάδες θέσεις εργασίας;
Είναι προφανές ότι θα έχουμε πρόβλημα στη Μεγαλόπολη. Το ξέραμε εδώ και μία δεκαετία περίπου και δεν κάναμε όλα αυτά τα οποία έπρεπε. Αντίθετα, κατασπαταλήσαμε πόρους σε έργα που δεν συμβάλλουν στην ανάπτυξη της περιοχής.
Η επόμενη μέρα είναι μια μοναδική ευκαιρία πρώτα απ’ όλα και τη Μεγαλόπολη, αλλά και για ολόκληρη την περιφέρεια Πελοποννήσου. Για τη Μεγαλόπολη υπάρχουν εξαιρετικές προοπτικές, αρκεί να γίνει ο αναγκαίος σχεδιασμός που χαράσσεται με το master plan, το οποίο συντάσσεται τώρα και θα παραδοθεί μέχρι τον Ιούνιο. Υπάρχουν προοπτικές ώστε η επόμενη ημέρα να είναι καλύτερη ακόμα και από τη σημερινή.
Οι δυσκολίες, όμως, έγκεινται στο εξής. Πρώτον, δύο γενιές περίπου έφυγαν από τις παραδοσιακές δραστηριότητες κι έγιναν εργάτες στα ορυχεία, υπάλληλοι, γιατί η ΔΕΗ προσέφερε καλύτερους μισθούς. Τώρα, αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν να επιστρέψουν στον παραδοσιακό τρόπο ζωής εύκολα. Επομένως, χρειάζονται μέτρα σχετικά με την εξειδίκευση και την επανατοποθέτηση των εργαζομένων στην αγορά εργασίας.
Η περιοχή της Μεγαλόπολης μπορεί να υποδεχτεί σημαντικά έργα. Μπορεί να γίνει μία βιομηχανική περιοχή, μπορεί να γίνει ένα συγκοινωνιακό κέντρο, μπορεί να γίνει το κέντρο της κωπηλασίας και ασφαλώς να αναπτύξουμε πρότυπες μονάδες κτηνοτροφίας και γεωργίας. Δεν είναι χαμένη υπόθεση η Μεγαλόπολη, αρκεί να υπάρξει η αναγκαία συνεργασία και κυρίως η ορθολογική διαχείριση των πόρων. Τα χρήματα δεν πρέπει να πάνε για ψηφοθηρικούς σκοπούς. Έχουμε πάνω από 20 εκατ. ευρώ και στη σκέψη της περιφέρειας είναι όσα χρήματα έχουμε ή τα περισσότερα, να διοχετευτούν σε αυτή την περιοχή.

-Όπως όλα δείχνουν, ο ελληνικός σιδηρόδρομος επιστρέφει στην Πελοπόννησο. Πότε εκτιμάτε ότι θα ανοίξει η γραμμή Κόρινθος-Ναύπλιο; Υπάρχουν σκέψεις για σύνδεση της ΒΙ.ΠΕ. Τρίπολης ή με τη Μεγαλόπολη;
Εμείς επαναφέραμε το τρένο στη συζήτηση. Αναλάβαμε να δώσουμε 15 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ, ώστε να συντηρηθεί γραμμή από την Κόρινθο μέχρι το Ναύπλιο. Έδωσε το κράτος, διά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 100 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής και όταν ολοκληρώθηκε η ανασυγκρότηση της γραμμής, σταμάτησε να λειτουργεί το τρένο. Στα χρόνια που πέρασαν δεν υπήρχε η αναγκαία επίβλεψη, με αποτέλεσμα να υπάρξουν καταστροφές. Αυτές θα αποκαταστήσουμε, ώστε το 2021 το τρένο να σφυρίξει στο Ναύπλιο.
Τώρα, μπορεί να πάει το φορτηγό-τρένο στην Τρίπολη και στη Βιομηχανική Περιοχή της Μεγαλόπολης; Όχι, δεν μπορεί να πάει το φορτηγό-τρένο εκεί, ούτε το φορτηγό τρένο μπορεί να πάει στο Ναύπλιο, επειδή δεν υπάρχει γραμμή μέχρι την Κόρινθο. Το φορτηγό-τρένο θέλει κανονική γραμμή να φέρει από τον Πειραιά τα εμπορεύματα και να μειώσει το κόστος λειτουργίας.

-Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ΣΔΙΤ Πελοποννήσου για τη διαχείριση των απορριμμάτων;
Η Πελοπόννησος είναι μια κραυγαλέα περίπτωση ανικανότητας διαχείρισης των απορριμμάτων, παίρνουμε πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση που τα πληρώνει ο ελληνικός λαός. Ελπίζω βάσιμα ότι μέσα στο 2020 θα έχει κλείσει το κεφάλαιο σκουπίδια για την Πελοπόννησο. ‘Όμως, θα ξεκινήσουμε άμεσα μια πολύ μεγάλη προσπάθεια ανακύκλωσης με επιθετικές διαφημίσεις, ώστε να μειωθεί και ο όγκος των σκουπιδιών. Ολοκληρώνονται όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες μέχρι 1 Απριλίου και μετά ξεκινάει η διαδικασία πλέον κατασκευής των εργοστασίων.

-Ποια είναι τα σχέδιά σας για την τουριστική ανάδειξη της Πελοποννήσου;
Λυπάμαι γιατί το 2020 είναι μια χαμένη χρόνια. Εύχομαι να μην είναι και το 2021. Αν δεν υπήρχε το Costa Navarino, το Λουτράκι και η Ερμιονίδα, θα ήμασταν εντελώς εκτός πεδιάς. Χρειάζεται ένας επανασχεδιασμένος. Θα κάνουμε μία τουριστική ιστοσελίδα και η στρατηγική μας θα στοχεύσει φέτος στον εσωτερικό τουρισμό και κυρίως στην Αθήνα. Η άγνωστη για πολλούς Έλληνες Πελοπόννησος έχει πολλά να προσφέρει και η στρατηγική μας θα στραφεί εκεί, δηλαδή στα μονοπάτια και στα βουνά μας, στον αναρριχητικό τουρισμό, στον καταδυτικό τουρισμό, στα υδατοδρόμια. Και, βεβαίως, θα δούμε και το οδικό μας δίκτυο, το οποίο είναι κυριολεκτικά άθλιο μετά από πέντε Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης.

-Πώς μπορεί να επιτευχθεί η διασύνδεση του τουρισμού με την αγροδιατροφή;
Δεν θα βρείτε καμιά περιφέρεια στην Ελλάδα που να έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιφέρειας Πελοποννήσου. Είμαστε απαράδεκτοι να έχουμε 2,5% του εισοδήματος από τον τουρισμό.
Ο τουρισμός των πολυκατοικιών και των ουρανοξυστών της Ισπανίας δίπλα στη θάλασσα νομίζω ότι είναι ξεπερασμένος και είναι ξεπερασμένος και ο τουρισμός της Μυκόνου που απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Ο σύγχρονος τουρισμός θέλει να δοκιμάσει τα τοπικά προϊόντα, την τοπική κουζίνα, να μάθει για τα ήθη και έθιμα, να δει τον τοπικό πολιτισμό, να δει ανθρώπους των οποίων η ζωή εκπηγάζει μέσα από την παράδοσή τους. Αλίμονο στον τόπο εκείνο που δεν έχει τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα, τη δική του ξεχωριστή παράδοση, τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης