Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Ο ΟΠΕΚ υποτιμά τις επιπτώσεις από τον κορωνοϊό - Ανησυχία για την παγκόσμια οικονομία

tags :
Ο ΟΠΕΚ υποτιμά τις επιπτώσεις από τον κορωνοϊό - Ανησυχία για την παγκόσμια οικονομία
Ο ΟΠΕΚ υποτιμά δραματικά τις επιπτώσεις από τον κορωνοϊό
Ο κορωνοϊός είναι μια ανθρώπινη τραγωδία για πολλούς που έχουν επηρεαστεί από αυτόν και έχει σημαντικές επιπτώσεις στη ζωή ενός μεγάλου μέρους του κινεζικού πληθυσμού.
Ο αντίκτυπος στον υπόλοιπο κόσμο της εξάπλωσης της νόσου στην κινεζική οικονομία δεν έχει ακόμη γίνει πλήρως αισθητός.
Οι προβλέψεις με μέτρια επίδραση στη ζήτηση πετρελαίου παγκοσμίως είναι υπερβολικά αισιόδοξες.
Μια σύγκριση των τελευταίων προβλέψεων των τριών μεγάλων πετρελαϊκών οργανισμών στον κόσμο – του Διεθνή Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), της Υπηρεσίας Ενέργειας των ΗΠΑ και του ΟΠΕΚ - υπογραμμίζει την τεράστια αβεβαιότητα που υπάρχει σχετικά με τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στη ζήτηση πετρελαίου.
Όπως αναμένεται για έναν οργανισμό που εκπροσωπεί τους παραγωγούς πετρελαίου, ο ΟΠΕΚ θεωρεί ότι ο αντίκτυπος είναι ελάχιστος, περικόπτοντας τις προβλέψεις του για το πρώτο τρίμηνο του 2019 στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου μόνο κατά 400.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
Αυτό μοιάζει με ευσεβείς πόθους.
Η αναθεώρηση της ΙΕΑ είναι τριπλάσια και εάν η πρόβλεψή της επιβεβαιωθεί, είναι αρκετά σημαντική ώστε να αναγκάσει τον κόσμο να σημειώσει την πρώτη του πτώση της ζήτησης πετρελαίου τα τελευταία δέκα χρόνια.

Αναθεωρήσεις ζήτησης

Η ΙΕΑ έχει μειώσει την παγκόσμια πρόβλεψη για ζήτηση πετρελαίου το α΄τρίμηνο του 2020 κατά 1,3 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως - τρεις φορές περισσότερο από την αναθεώρηση της ζήτησης του ΟΠΕΚ.



Η κατανάλωση πετρελαίου της Κίνας μειώνεται δραματικά καθώς τα εργοστάσια παραμένουν κλειστά και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί παραμένουν σε ισχύ.
Η συμφόρηση στους δρόμους στις μεγάλες πόλεις είναι πολύ χαμηλότερη από τα κανονικά επίπεδα.
Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει τους χρόνους ταξιδιού στη Σαγκάη και άλλες κινεζικές πόλεις αντικατοπτρίζουν αυτό το μοτίβο.
Η χρήση καυσίμων της Κίνας μειώνεται σήμερα κατά 240.000 βαρέλια την ημέρα από τα επίπεδα πριν από τον κορωνοϊό, ενώ οι αναχωρήσεις από τα κινεζικά αεροδρόμια μειώνονται κατά περίπου 80%.

Άδειο Δρόμοι

Οι δρόμοι στη Σαγκάη παραμένουν άδειοι ακόμη και μετά τη λήξη των παρατεταμένων διακοπών της σεληνιακής Πρωτοχρονιάς. το πρότυπο είναι παρόμοιο σε άλλες πόλεις



Τα στατιστικά στοιχεία για τη ρύπανση καταγράφουν επίσης την επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας και της χρήσης καυσίμων.
Οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου στην Κίνα μειώθηκαν κατά 36% την εβδομάδα μετά τις διακοπές από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα.
Μια επιβράδυνση 25% -50% σε όλους τους βιομηχανικούς κλάδους, όπως η διύλιση πετρελαίου, η παραγωγή ηλεκτρισμού από άνθρακα και η παραγωγή χάλυβα συνέβαλαν στην πτώση, σύμφωνα με τον ανεξάρτητο ερευνητικό οργανισμό.
Ωστόσο, ακόμη και όταν ο κορωνοϊός πλήττει την κατανάλωση, ο αριθμός των πολύ μεγάλων μεταφορέων αργού πετρελαίου στην Κίνα έχει αυξηθεί.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ανεξάρτητες εταιρείες διύλισης επωφελούνται από την πτώση των τιμών του αργού πετρελαίου για να γεμίσουν τις δεξαμενές αποθήκευσης με φθηνά φορτία.
Αυτό συμβαίνει σε κάποιο βαθμό για τους παραγωγούς.
Αλλά αυτά τα αποθέματα θα χτυπήσουν τη μελλοντική ζήτηση αργού από τα διυλιστήρια τσαγιού της Κίνας, ακόμη και μετά την άμεση επίδραση του κορωνοού που διαχέεται.

Ακατέργαστο πετρέλαιο στην Κίνα

Περισσότεροι φορτία αργού πετρελαίου οδεύουν στην Κίνα παρά την επιβράδυνση της κατανάλωσης



Ταυτόχρονα, η κινεζική κυβέρνηση βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας ενός στρατηγικού αποθέματος πετρελαίου παρόμοιου με το στρατιωτικό αποθεματικό στρατηγικού  πετρελαίου των ΗΠΑ, καθώς εξαρτάται όλο και περισσότερο από τις εισαγωγές προμηθειών.
Μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει την πτώση των τιμών για να ενισχύσει τις αγορές για μακροχρόνια αποθήκευση, αυξάνοντας τον κίνδυνο να τις μειώσει και πάλι καθώς οι τιμές θα ανακάμψουν, ανατρέποντας τη ζήτηση για εισαγόμενο πετρέλαιο στο μέλλον.
Αντίθετα, οι κρατικές εταιρίες διύλισης της Κίνας επιδιώκουν να μειώσουν τις ποσότητες που προμηθεύονται με συμβάσεις διάρκειας.
Ακόμα και με μειωμένες διαδρομές διύλισης, η Κίνα παράγει περισσότερο καύσιμο από αυτό που χρειάζεται.
Οι εξαγωγές βενζίνης και πετρελαίου έχουν αυξηθεί, σύμφωνα με την εταιρία πλοήγησης Vortexa.
Αλλά δεν βρίσκουν έτοιμους αγοραστές.
Οι περισσότερες από αυτές τις πρόσθετες εξαγωγές καυσίμων καταλήγουν σε δεξαμενές αποθήκευσης στη Σιγκαπούρη λόγω της υποτονικής περιφερειακής ζήτησης.
Αυτό μας φέρνει πίσω στις ανησυχίες για το πόσο αρνητικές θα είναι οι επιπτώσεις από τον κορωνοϊό.
Η Κίνα του 2020 είναι πολύ διαφορετική από εκείνη του 2003 και έτσι η σημερινή επιδημία είναι πιθανό να έχει πολύ μεγαλύτερο διεθνή αντίκτυπο από τον ιό SARS στον οποίο συγκρίνεται συχνότερα.
Για πρώτη φορά, η κατανάλωση πετρελαίου στην Κίνα είναι πλέον διπλάσια από εκείνη που έπληξε το SARS και το 2019 η χώρα αντιπροσώπευε πάνω από τα τρία τέταρτα της αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, σύμφωνα με την IEA.
Τα τελευταία 17 χρόνια, η Κίνα έχει επίσης συνδεθεί πολύ στενότερα με την υπόλοιπη παγκόσμια οικονομία.
Οι κινέζοι ταξιδιώτες αντιπροσώπευαν περίπου το 20% των συνολικών δαπανών για τουρισμό το 2018, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών, ενώ η ίδια η Κίνα ήταν ο τέταρτος δημοφιλέστερος προορισμός. Ο ιός θα επηρεάσει και τα δύο αυτά στοιχεία το 2020.
Η Κίνα έχει επίσης γίνει το κέντρο παραγωγής και εξαγωγής τελικών προϊόντων και εξαρτημάτων.
«Όλα τα σημάδια είναι ότι υπάρχουν σημαντικές αναταράξεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού», δήλωσε η Caroline Bain, επικεφαλής οικονομολόγος βασικών εμπορευμάτων στην Capital Economics.
Για ορισμένα προϊόντα, «πρόκειται μόνο να επιδεινωθεί στα στοιχεία του Φεβρουαρίου 2020».
Η έλλειψη εξαρτημάτων από την Κίνα έχει ήδη αναγκάσει την Hyundai Motor Co. και την Kia Motors να σταματήσουν προσωρινά την παραγωγή αυτοκινήτων στη Νότια Κορέα, ενώ η Fiat Chrysler Automobiles NV σχεδιάζει να κάνει το ίδιο στη Σερβία.
Οι αλυσίδες εφοδιασμού ακριβώς στο χρόνο αρχίζουν να δείχνουν την ευθραυστότητα τους.
Θα υπάρξουν περισσότερα για να έρθουν οι αποστολές από τα κινεζικά λιμάνια να υποφέρουν καθυστερήσεις.
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας αναφέρει ότι οι οικονομικές επιπτώσεις από τον κορωνοϊό είναι αναπόφευκτες.
Ο αντίκτυπος δεν θα σταματήσει στη Νότια Κορέα.
Υπό αυτό το πρίσμα, η πρόβλεψη του ΟΠΕΚ ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα μειωθεί κατά μόλις 440.000 βαρέλια ημερησίως στο πρώτο τρίμηνο και κατά 230.000 βαρέλια ημερησίως στο σύνολο του 2020 μοιάζει με ευσεβή πόθο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης