Coca Cola HBC: Ανάπτυξη 5-6% το 2020 περιμένει η διοίκηση και ελάχιστο περιθώριο EBIT 11,2%

Coca Cola HBC: Ανάπτυξη 5-6% το 2020 περιμένει η διοίκηση και ελάχιστο περιθώριο EBIT 11,2%
Μειώνεται το κόστος δανεισμού – Στις 2 φορές θα ανέλθει η σχέση καθαρού δανεισμού προς EBITDA στο τέλος του 2020
Πορεία καλύτερη από αυτή του 2019 περιμένει για το 2020 η διοίκηση της  Coca Cola, λόγω και της διοργάνωσης του ευρωπαϊκού κυπέλλου.
Όπως ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη η ανάπτυξη το 2020 θα ανέλθει στο 5-6% και θα είναι υψηλότερη από αυτή του 2019 (4,4%) σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και με την υπόθεση ότι θα επικρατήσουν κανονικές καιρικές συνθήκες.
Η διοίκηση εξέφρασε την ικανοποίησή της για την πορεία του 2019 και περιμένει συνέχιση της αύξησης του όγκου των πωλήσεων και στους τρεις τομείς όπου δραστηριοποιείται το 2020.
Σε ερώτηση αναλυτών αν αυτή η αύξηση θα μεταφραστεί σε καλύτερο περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων, ειπώθηκε πως για το 2020 περιμένει τουλάχιστον 11,2% περιθώριο EBIT και από τις επόμενες χρήσεις πιθανότατα θα υπάρξει ενίσχυση.
Εξαιρετική πορεία είχαν οι ελεύθερες ταμειακές ροές οι οποίες ανήλθαν στα 442,6 εκατ. ευρώ στο υψηλότερο επίπεδο από το 2010.
Το κόστος δανεισμού υποχώρησε στο 2,1% από 2,7% και αναμένεται να υποχωρήσει περαιτέρω διαμορφώνοντας δείκτη καθαρού δανεισμού προς EBITDA 2 φορές από 1,54 φορές στο τέλος του 2019 και 0,61 στο τέλος του 2018.
Τα χρηματοοικονομικά έξοδα αυξήθηκαν στα 67,1 εκατ. ευρώ από 25,8 εκατ. ευρώ λόγω της αύξηση του δανεισμού.
Στο τέλος του 2019 ο καθαρός δανεισμός ήταν στα 1,77 δισ. ευρώ.
Για το 2020 αναμένονται έξοδα αναδιοργάνωσης 15 εκατ. ευρώ και θα αποφέρουν όφελος 7 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από το 2020 και μετά, ενώ το 2019 τα αντίστοιχα έξοδα ήταν ύψους 37,8 εκατ. ευρώ προ φόρων, με συνολικό όφελος 32 εκατ. ευρώ το 2020.
Αναφορικά με την πρόσφατη εξαγορά της Bombi, η διοίκηση τόνισε πως είναι στον όμιλο πλέον περισσότερους από 6 μήνες και τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα από αυτά που περίμενε.
Επιπλέον περιμένει ισχυροποίηση στις αγορές που δραστηριοποιείται και τα δείγματα από κάποιες ενέργειες που έχει κάνει δοκιμαστικά η διοίκηση για είσοδο σε νέες αγορές είναι πολύ θετικά.
Ισχυρή χρονιά αναμένεται να είναι η τρέχουσα και για τη Νιγηρία.
Σημειώνεται πως το 2020 τα έξοδα διαφήμισης εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μικρή αύξηση λόγω και της διοργάνωσης του Ευρωπαϊκού Κυπέλλου.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Γιώργος Κατικάς

BREAKING NEWS