Τελευταία Νέα
Άμυνα – Διπλωματία

Προκαλεί ο Akar: Παράνομη η στρατιωτικοποίηση 16 νησιών, παράνομος και ο εναέριος χώρος της Ελλάδας - Τι κρύβει το σχέδιο της Τουρκίας για τη Χάγη

Προκαλεί ο Akar: Παράνομη η στρατιωτικοποίηση 16 νησιών, παράνομος και ο εναέριος χώρος της Ελλάδας - Τι κρύβει το σχέδιο της Τουρκίας για τη Χάγη
Η Τουρκία συνεχίζει τις εμπρηστικές δηλώσεις αλλά παράλληλα υιοθετεί μία στρατηγική συνολικής διαπραγμάτευσης - Ταυτόχρονα αγόρασε νέο γεωτρύπανο δείχνοντας πως θα επιμείνει στις παράνομες γεωτρήσεις
Νέες προκλητικές δηλώσεις από τον Τούρκο υπουργό Άμυνας Hulusi Akar, ο οποίος καταλόγισε στην Ελλάδα δυσκαμψία ως προς την επίλυση των προβλημάτων στην περιοχή.
Παράλληλα με τις προκλητικές δηλώσεις, η Άγκυρα φαίνεται πως υιοθετεί μία νέα στρατηγική και προσβλέπει σε συνολική διαπραγμάτευση με την Ελλάδα για την υφαλοκρηπίδα της Ανατολικής Μεσογείου μέσω του Δικαστηρίου της Χάγης.

Akar: Παράνομη η στρατιωτικοποίηση νησιών, παράνομος και ο εναέριος χώρος

Ο Akar επανήλθε στις εμπρηστικές δηλώσεις και έκανε λόγο για παράνομη στρατιωτικοποίηση νησιών αλλά και παράνομο εναέριο χώρο της Ελλάδας ενώ αναφορικά με το κυπριακό τόνισε, πως κανείς δεν πρέπει να δοκιμάσει την ισχύ της Τουρκίας.
«Ο τρόπος προσέγγισης της Ελλάδας είναι να δυσκολέψει την επίλυση των προβλημάτων σε κοινό επίπεδο.
Έχει στρατιωτικοποιήσει 16 από τα 23 νησιά από το 1936 και έχει παραβιάσει τις συνθήκες.
Παράλληλα με έναν τρόπο που δεν έχει προηγούμενο στον κόσμο ισχυρίζεται πως ο εναέριος της χώρος είναι 10 μίλια ενώ τα χωρικά της ύδατα φτάνουν τα 6 μίλια», δήλωσε ο Akar στη Hurriyet.
«Περιμένουμε από την Ελλάδα που είναι και σύμμαχος μας στο ΝΑΤΟ να παραμείνει πιστή στις σχέσεις καλής γειτονίας και στις συνθήκες που έχει υπογράψει.
Στην Κύπρο, στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο δεν θα επιτρέψουμε κανένα τετελεσμένο αλλά ούτε να καταπατηθούν τα δικαιώματα μας.
Δεν υπάρχει περίπτωση επιβίωσης κανενός σχεδίου αν δεν είμαστε μέσα κι εμείς», συνέχισε ο Akar.
Αναφορικά με την Κύπρο, σημείωσε ότι η Τουρκία είναι εγγυήτρια δύναμη και θα υποστηρίξει τα δικαιώματά της, όπως και αυτά των Τουρκοκυπρίων.
«Κανείς να μην δοκιμάσει την ισχύ και τη δύναμή μας», υπογράμμισε ο Akar.

Το σχέδιο της Τουρκίας για το Δικαστήριο της Χάγης

Την ίδια ώρα η Τουρκία εκπονεί σχέδιο με το Δικαστήριο της Χάγης στο επίκεντρο για συνολική διαπραγμάτευση με την Αθήνα και με μία τακτική «σαλαμοποίησης» της διαδικασίας, όπως αναφέρει σε αποκαλυπτικό της δημοσίευμα η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος».
Ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας έδωσε τον τόνο των προθέσεων της Άγκυρας: «Υπήρξε ένταση με την Ευρώπη λόγω των γεωτρήσεών μας στην Ανατολική Μεσόγειο και με το μνημόνιο που υπογράψαμε με τη Λιβύη για τον καθορισμό θαλάσσιων περιοχών ευθύνης, επειδή η ΕΕ δεν ήταν αντικειμενική.
Όμως εμείς, ενώ υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά μας όπως κι αυτά των Τουρκοκυπρίων, είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με όλους, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, εκτός των Ελληνοκυπρίων, για τον δίκαιο διαμοιρασμό του πλούτου της Ανατολικής Μεσογείου.
Όταν η Τουρκία έχει τέτοια θετική στάση, είμαστε εναντίον κάθε προσπάθειας αποκλεισμού της χώρας μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Cavusoglu.
Έμπειροι διπλωμάτες και αναλυτές δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να προτείνει η ίδια η Τουρκία να οδηγηθεί στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης το ζήτημα της υφαλοκρηπίδας της Ανατολικής Μεσογείου.
Δηλαδή υφαλοκρηπίδας της Ελλάδας που δεν έχει κηρύξει και της περιοχής που η Τουρκία υποστηρίζει πως της ανήκει, σύμφωνα με το μνημόνιο με τη Λιβύη, αλλά και μέχρι την Κύπρο, αναφέρει το δημοσίευμα.
Στο ζήτημα του Αιγαίου θεωρείται πως πρέπει προηγουμένως να διευθετηθούν διμερώς και άλλα ζητήματα, όπως το εύρος των χωρικών υδάτων σε συνδυασμό με τον εναέριο χώρο, οι (κατά τους Τούρκους) «γκρίζες ζώνες», με την υποσημείωση ότι αν δεν καταλήξουν κάπου οι διαπραγματεύσεις, θα μπορούν να οδηγηθούν επίσης στη Χάγη.
Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει μια τέτοια πρόταση για κοινή προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο να έρθει προς την Ελλάδα από την κυβέρνηση της Τρίπολης του Sarraj που είχε στείλει, πριν από το μνημόνιο με την Τουρκία, διαβήματα στην Αθήνα για παραχωρήσεις οικοπέδων της Ελλάδας νοτίως της Κρήτης.
Η Τρίπολη ζητούσε διευκρινίσεις καθώς θεωρούσε πως οι παραχωρήσεις εφάπτονταν με περιοχές της δικής της υφαλοκρηπίδας.
Στην Άγκυρα έχουν εξετάσει αναλυτικά τις αποφάσεις της Χάγης, όπως για παράδειγμα εκείνη που έχει δικαιώσει τη Λιβύη έναντι της Μάλτας. Το δικαστήριο έδωσε μικρότερο δικαίωμα στη Μάλτα επειδή είναι νησί, παρόλο που είναι κράτος, αναφέρει το δημοσίευμα.
Αυτός είναι και ο λόγος που σε περίπτωση που οδηγηθεί το ζήτημα της Ανατολικής Μεσογείου στη Χάγη, η Τουρκία εκτιμά ότι η Ελλάδα δεν θα κερδίσει όλα τα σημεία του Χάρτη της Σεβίλλης.
Στο σημείο αυτό, βεβαίως, έχει μεγάλη αξία η θέση που έχει διατυπώσει η Ελλάδα επί υπουργίας Εξωτερικών Ευάγγελου Βενιζέλου για καθορισμό ενιαίας υφαλοκρηπίδας από τον Έβρο μέχρι και το Καστελόριζο, η υφαλοκρηπίδα του οποίου θα είναι προφανώς ο πρώτος στόχος της Άγκυρας σε μία πιθανή προσφυγή στη Χάγη.

Αγόρασε και τρίτο γεωτρύπανο

Και τρίτο γεωτρύπανο αγόρασε η Τουρκία, σύμφωνα με το τουρκικό Περιοδικό Ναυτιλίας το οποίο αναφέρει ότι πρόκειται για το γεωτρύπανο Sertao, το οποίο αυτή τη φορά πήρε σε δημοπρασία στη Βρετανία για 37,5 εκατομμύρια δολάρια.
Το γεωτρύπανο κατασκευάστηκε στη Νότιο Κορέα το 2012 και χρησιμοποιήθηκε από τη βραζιλιανή εταιρεία Petrobras μέχρι το 2015.
Σύμφωνα με πηγές του περιοδικού, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αγοράς και τρίτου γεωτρύπανου με την ονομασία Sertao, το οποίο βρισκόταν στο λιμάνι Port Talbot της Βρετανίας για δύο χρόνια, όπως αναφέρει το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι αγοράστηκε στην τιμή των 37,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με το περιοδικό, το γεωτρύπανο κατασκευάστηκε από την Samsung το 2012 στη Νότιο Κορέα και μέχρι το 2015 το χρησιμοποιούσε η βραζιλιάνικη εταιρεία Petrobras.
Έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει την εργασία του κάτω από πολύ μεγάλη πίεση και ψηλή θερμοκρασία.
Μπορεί να φτάσει σε βάθος 11 χιλιάδων 400 μέτρων και να διεξάγει γεώτρηση 3 χιλιάδων μέτρων.
Το υπό σημαία Νησιών Μάρσαλ γεωτρύπανο Sertao έχει μήκος 227 μέτρα, πλάτος 42 μέτρα και το μέρος του πλοίου που είναι κάτω από το νερό είναι 12 μέτρα.
 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης