Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΕΒΕΠ: Καταναλωτική κόπωση στην Αττική - Δεν ψώνισε ο κόσμος στις εκπτώσεις

tags :
ΕΒΕΠ: Καταναλωτική κόπωση στην Αττική - Δεν ψώνισε ο κόσμος στις εκπτώσεις
Στις αγορές της Αττικής παρατηρείται πως οι καταναλωτές δείχνουν «χορτασμένοι» από τη «Black Friday» και την «Cyber Monday»
«Καταναλωτική κόπωση» στην Αττική διαπιστώνει έρευνα του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (Π.Ε.Σ.Α.), που διεξήχθη από το τμήμα μελετών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (Ε.Β.Ε.Π.), σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Αττικής, όμορων νομών και νήσων και του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, για το διάστημα από την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων μέχρι σήμερα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία από 13 εμπορικούς συλλόγους και 30 επιχειρήσεις, η εικόνα στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα λιανικής της Αττικής, τις δύο πρώτες εβδομάδες από την επίσημη έναρξη των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων, που παραδοσιακά καταγράφεται η μεγαλύτερη κίνηση, είναι μάλλον απογοητευτική.
Στις αγορές της Αττικής παρατηρείται πως, μετά την «απαιτητική» περίοδο της εορταστικής αγοράς και όσα «market events» προηγήθηκαν, οι καταναλωτές δείχνουν «χορτασμένοι» από τη «Black Friday» και την «Cyber Monday», τις συνεχείς προσφορές και το δεκαπενθήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου, με αποτέλεσμα να μη «συγκινούνται» ιδιαιτέρως από τις τακτικές εκπτώσεις, χωρίς πάντως οι έμποροι να παραβλέπουν πως εξακολουθεί να υφίσταται πίεση ο οικογενειακός προϋπολογισμός.

Να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις

Με επιστολή του στον γενικό γραμματέα Εμπορίου, Π. Σταμπουλίδη, ο πρόεδρος των Ε.Β.Ε.Π. και Π.Ε.Σ.Α., Βασίλης Κορκίδης, μετέφερε το μήνυμα της μίνι αυτής έρευνας και το αίτημα της πλειοψηφίας των εμπόρων στην Αττική για κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, προτείνοντας ως ισοδύναμο μέτρο την παράταση κατά μία εβδομάδα στη διάρκεια των τακτικών εκπτωτικών περιόδων. Συγκεκριμένα, προτείνεται οι χειμερινές εκπτώσεις να ξεκινούν αμέσως μετά τη λήξη της εορταστικής περιόδου, δηλαδή την 1η Δευτέρα του Ιανουαρίου, αντί της 2ης Δευτέρας που ισχύει σήμερα κι αντίστοιχα οι θερινές εκπτώσεις να επεκταθούν στην πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, αντί του συνήθους 10ήμερου των προσφορών που ακολουθεί τις θερινές εκπτώσεις από τη συντριπτική πλειοψηφία των εμπορικών επιχειρήσεων.
Από τους 13 εμπορικούς συλλόγους της Αττικής οι οκτώ λένε «ναι» στην πρόταση αυτή, οι δύο λένε «όχι» και οι τρεις λένε να καταργηθούν οι ενδιάμεσες, χωρίς αλλαγές στην έναρξη και λήξη των τακτικών εκπτώσεων. Από τις 30 εμπορικές επιχειρήσεις του Λεκανοπεδίου οι 20 λένε «ναι» σε έναν τέτοιο συνδυασμό, οι εννέα λένε «ναι» στη κατάργηση των ενδιάμεσων και «όχι» στην επέκταση των τακτικών, ενώ μόνο μία επιχείρηση απάντησε πως θέλει να παραμείνουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις.
Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, από τους 13 εμπορικούς συλλόγους της Αττικής, οι οκτώ δήλωσαν χειρότερο τζίρο από πέρυσι τις δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων, οι τέσσερις στα ίδια επίπεδα και μόνο ένας καλύτερα. Από τις 30 εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής, οι 12 κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, οι δύο καλύτερα με άνοδο 5-10% και οι 16 χειρότερα με πτώση 2-20%.
Για τη συνέχεια των εκπτώσεων οι 10 εμπορικοί σύλλογοι προβλέπουν χειρότερη πορεία και οι τρεις ότι θα κινηθούν καλύτερα ή έστω στα ίδια επίπεδα. Από τις 30 επιχειρήσεις οι 14 είναι απαισιόδοξες για την πορεία των εκπτώσεων, οι έξι αισιόδοξες ότι θα πάνε καλύτερα και οι 10 εκτιμούν ότι οι χειμερινές εκπτώσεις θα ολοκληρωθούν τελικά με τις πωλήσεις τους στα ίδια επίπεδα.

Τι επιλέγουν οι καταναλωτές στις εκπτώσεις

Όσον αφορά στις επιλογές των καταναλωτών τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων, ο εμπορικός κόσμος διαπιστώνει ότι οι περισσότεροι καταναλωτές περιμένουν την περίοδο των εκπτώσεων για να αποκτήσουν «επώνυμες» φίρμες ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών και άλλων ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών. Αυτό φάνηκε και φέτος, στη διάρκεια των δύο πρώτων εβδομάδων των εκπτώσεων, όπου οι καταναλωτές αναζήτησαν εκπτώσεις πάνω από 50% στις ακριβές φίρμες και μάρκες. Μάλιστα, φέτος, ίσως για πρώτη φορά, καταγράφηκε ένας διακριτός διαχωρισμός ανάμεσα στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, καθώς, όπως διαπιστώνεται, στην κατηγορία ένδυση-υπόδηση, τόσο στην προτίμηση, όσο και στις αποδείξεις, οι αγορές παπουτσιών είναι αισθητά μικρότερες σε σχέση με αυτές για ρούχα.
Την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, στις 19 Ιανουαρίου, τα περισσότερα καταστήματα στις περισσότερες αγορές της Αττικής λειτούργησαν. Συγκεκριμένα, εννέα εμπορικοί σύλλογοι δήλωσαν πως το 100% ήταν ανοικτά τα εμπορικά, τρεις σύλλογοι ότι ήταν το 50% ανοικτά και μόνο ένας ότι ήταν κλειστή όλη η αγορά. Από τα 30 εμπορικά καταστήματα μόνο τα τέσσρα ήταν κλειστά τη συγκεκριμένη Κυριακή. Όμως, από τα 26 ανοικτά καταστήματα, μόνο τα δύο κινήθηκαν θετικά, πέντε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και τα 19 αρνητικά.
Σύμφωνα με τους εμπόρους, «όλα αυτά βεβαίως συμβαίνουν όταν με υπουργική απόφαση επιτρέπεται πλέον να ανοίγουν 32 Κυριακές τον χρόνο τα καταστήματα στα όρια των δήμων που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές και πλησίον των αεροδρομίων, αρχής γενομένης με το εκπτωτικό χωριό και το εμπορικό κέντρο των Σπάτων, προς προβληματισμό των μικρομεσαίων εμπόρων λιανικής στην Αττική».
Ο κλάδος επικαλείται και τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ότι ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο και τον Ιανουάριο του 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2018, παρουσίασε μείωση -2,3% και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2018 μείωση -21,9%. Επίσης, ότι ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης, όγκου και Κύκλου Εργασιών, κατά τον Ιανουάριο 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2018, παρουσίασε μείωση.
Συμπερασματικά, από την έρευνα του Π.Ε.Σ.Α. και σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ, για τους εμπόρους ο φετινός Ιανουάριος «δεν αποτελεί εξαίρεση με ό,τι παρατηρήθηκε πέρυσι και πρόπερσι κατά την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων».

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης