Nέα διαμάχες για την Αβρακία Οδό - Προσφυγή για την ακύρωση του διαγωνισμού

Nέα διαμάχες για την Αβρακία Οδό - Προσφυγή για την ακύρωση του διαγωνισμού
H GD IFRASTRUTTURE SRL προσέφυγε επίσης στην Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών κατα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να μην κάνει αποδεκτή την παράταση ισχύος της προσφοράς της στο διαγωνισμό για την Αβρακία Οδό
Kατά της ακύρωσης του διαγωνισμού του οδικού άξονα Αμφιλοχίας - Ακτίου της Αβρακίας Οδού που θα ενώσει την Λευκάδα και την Πρέβεζα με την Ιόνια Οδό, ετοιμάζεται να προσφύγει η εταιρεία GD IFRASTRUTTURE SRL.
Ειδικότερα η ιταλική εταιρεία που συνεργάζεται στην Ελλάδα με την Μηχανική του Π. Εμφιετζόγλου, θα καταθέσει εντός της εβδομάδας δεύτερη προδικαστική προσφυγή ενώπιον της Αρχής Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) για την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών να ακυρώσει το διαγωνισμό του οδικού έργου της Αμβρακίας Οδού, γεγονός που όπως υποστηρίζει θα καθυστερήσει την εξέλιξη ανάθεσης του έργου και κατά συνέπεια εκκίνησης των εργασιών».
Να σημειωθεί ότι στις 20 Ιανουαρίου η GD IFRASTRUTTURE SRL προσέφυγε επίσης στην Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών κατα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να μην κάνει αποδεκτή την παράταση ισχύος της προσφοράς της στο διαγωνισμό για την Αβρακία Οδό.
Ο διαγωνισμός για την Αμβρακία προκηρύχθηκε Μάϊο του 2018με την κοινοπραξία των Άκτωρ – Τέρνα, να δίνει την καλύτερη προσφορά. 
Ωστόσο δεν κατέστη οριστικός ανάδοχος, αφού η GD IFRASTRUTTURE SRL με αιτιολογία την υπόθεση του καρτέλ στις κατασκευές, κέρδισε αναστολή της διαδικασίας του διαγωνισμού από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Στην απόφαση του πάντως για ακύρωση του διαγωνισμού, ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής υποστηρίζει ότι η υφιστάμενη σήμερα οδός παρουσιάζει πολλά τροχαία ατυχήματα λόγω χαμηλών γεωμετρικών χαρακτηριστικών και έχουν ήδη δαπανηθεί περίπου 120 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση μέρους των εργασιών την περίοδο 2010 – 2018.
Ως εκ τούτου «επιβάλλεται να επαναπροσδιοριστεί το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου με περιορισμό του χρόνου υλοποίησής του, να συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό το νέο τεχνικό αντικείμενο το οποίο είναι απόλυτα αναγκαίο για την άρτια, ασφαλή και λειτουργική ολοκλήρωση του έργου και να τροποποιηθούν οι όροι υλοποίησης του έργου καθώς και τα τεύχη δημοπράτησης, με γνώμονα την κατά το δυνατόν μεταφορά του κατασκευαστικού κινδύνου καθώς και του κινδύνου μεταβολής των ποσοτήτων των εργασιών από το Δημόσιο προς τον ανάδοχο του έργου.»
Ο αυτοκινητόδρομος της Αμβρακίας Οδού, χαρακτηρίζεται ως κρίσιμη υποδομή για την Δυτική Ελλάδα μιας και συνδέει την Ιόνια Οδό με την βόρειο-δυτική ακρογραμμή της χώρας (με Βόνιτσα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα) αλλά και τα νησιά του Ιονίου και κυριότερα την Κέρκυρα και τη Λευκάδα.
Έχει μήκος 48χλμ και έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου. Με την ολοκλήρωση της οι απαιτούμενοι χρόνοι οδήγησης θα μειωθούν αισθητά, ενώ θα μετατραπεί σε ένα ασφαλή οδικό άξονα. 

www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS