Τελευταία Νέα
Οικονομία

Γκερέκου (πρόεδρος ΕΟΤ): Για την Ελλάδα, τουρισμός ίσον φιλοξενία - Ποιοι είναι οι στόχοι του ΕΟΤ

Γκερέκου (πρόεδρος ΕΟΤ): Για την Ελλάδα, τουρισμός ίσον φιλοξενία - Ποιοι είναι οι στόχοι του ΕΟΤ
Συνέντευξη της προέδρου του ΕΟΤ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Τουρισμός, ίσον φιλοξενία για την Ελλάδα και αυτό πρέπει να αναδειχθεί σε κάθε βαθμό, σε κάθε επίπεδο.
Φιλοξενία είναι μία λέξη ελληνική, ελληνικότερη δεν γίνεται, δεν μεταφράζεται πουθενά όπως το εννοεί», τονίζει η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, ‘Αντζελα Γκερέκου, σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η κυρία Γκερέκου βρέθηκε στη Βιέννη προκειμένου να επισκεφθεί τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού.
Στο πλαίσιο της παραδοσιακής συμμετοχής της Ελλάδας στην ετήσια αυτή έκθεση, τη μεγαλύτερη στην Κεντρική Ευρώπη, που εφέτος (μεταξύ 16 και 19 Ιανουαρίου) συγκέντρωσε πάνω από 160.000 επισκέπτες, η πρόεδρος του ΕΟΤ είχε τις προηγούμενες ημέρες στην αυστριακή πρωτεύουσα μία σειρά συναντήσεων και επαφών με κορυφαίους εκπροσώπους της αυστριακής τουριστικής αγοράς, στην οποία είναι αδιάκοπη η ανοδική πορεία της Ελλάδας και εξαιρετικά τα μηνύματα για τη χώρα μας το 2020.
Όπως αναφέρει η πρόεδρος του ΕΟΤ στη συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πολιτική της κυβέρνησης, του υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ, αλλά και της ίδιας προσωπικά, είναι ότι ο ελληνικός τουρισμός θα πρέπει να αλλάξει νοοτροπία, να επαναπροσδιοριστεί.
«Για πολλά χρόνια θεωρούσαμε ότι ο τουρισμός είναι δεδομένος.
Η Ελλάδα είναι από τις χώρες που προτιμούν όλοι και είχαμε αναπτύξει σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό τον μαζικό τουρισμό, που βέβαια μας ενδιαφέρει», αναφέρει και συμπληρώνει ότι η Ελλάδα δεν προσφέρει μόνον ήλιο και θάλασσα.
«Στόχος μας είναι να αλλάξει η δυναμική.
Μαζικός τουρισμός ναι, αλλά και ποιοτικότερος.
Να σέβεσαι πραγματικά τον επισκέπτη σου.
Οι παροχές υπηρεσιών να είναι οι βασικές τουλάχιστον, να υπάρχουν για οποιοδήποτε βαλάντιο και σε οποιαδήποτε τιμή.
Υπάρχει και ένα τεράστιο πεδίο θεματικού τουρισμού, εξατομικευμένου τουρισμού, εξειδικευμένου τουρισμού, βιωματικού τουρισμού, που μπορεί να απλωθεί και σε πολύ μεγαλύτερη σεζόν», σημειώνει.
Η πρόεδρος του ΕΟΤ παρατηρεί ότι αυτό δεν έχει στηριχθεί, δεν έχει προβληθεί με τέτοιο τρόπο που να το κατανοήσει ο εν δυνάμει επισκέπτης της Ελλάδας ότι δηλαδή θα περάσει υπέροχα και την άνοιξη και το φθινόπωρο και τον χειμώνα και αυτό πρέπει να φροντιστεί κατάλληλα.
Ιδιαίτερα ικανοποιητικό είναι, όπως προσθέτει, ότι ήδη την περασμένη εβδομάδα βγήκε το πρώτο μέρος της διαφημιστικής καμπάνιας στα μεγαλύτερα Μέσα (για πρώτη φορά τόσο νωρίς), στα οποία προβάλλεται από τον ΕΟΤ η Ελλάδα και αυτό δίνει τη δυνατότητα στους τουριστικούς πράκτορες να προωθήσουν καλύτερα τα προϊόντα τους, να ενδυναμωθούν οι προκρατήσεις και να υπάρξουν πολύ νωρίτερα καλύτερα αποτελέσματα. Αυτό στηρίζεται σαν πολιτική και από τις καμπάνιες από τις οποίες προβάλλεται τόσο ένα άλλο είδος τουρισμού, όσο και περισσότερα μέρη στην Ελλάδα, πέρα από τα “διάσημα”, όπως Μύκονος, Σαντορίνη, Κέρκυρα ή Ρόδος.
Η πρόεδρος του ΕΟΤ θεωρεί πως το τουριστικό “προϊόν” (λέξη που δεν της αρέσει, όπως παρατηρεί) των προηγούμενων δεκαετιών έχει εξαντληθεί, «έχουμε μπει σε μία άλλη εποχή, η Ελλάδα μπαίνει σε μία άλλη εποχή.
Ο επισκέπτης ζητά πολύ περισσότερα, ζητά εμπειρίες μοναδικές από τον κόσμο, από τον τόπο, από την ψυχή της χώρας, από τα ήθη και έθιμα, τις αυθεντικές εμπειρίες.
Ζητά να γνωρίσει τόσο τον αρχαίο μας πολιτισμό όσο και τον σύγχρονο κόσμο μας.
Επίσης την αρχαία γαστρονομία μας, το ευ ζήν με τη θεραπευτική διατροφή».
«Σε αυτή την κατηγορία επισκεπτών, που ενδιαφέρεται για αυτό το είδος τουρισμού, τον βιωματικό, νομίζω ότι η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα.
Και στην ενδοχώρα και φυσικά στα υπέροχα νησιά της, όπως και στα 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή», αναφέρει.
Πιστεύει, επίσης, πως ο καθένας που ασχολείται με τον τουρισμό, με τον οποίο συνδέεται η λέξη φιλοξενία, πρέπει να αντιληφθεί πως υπηρετώντας σε αυτόν τον τομέα πρέπει να αισθάνεται υπερήφανος γιατί προσφέρει υπηρεσίες στην χώρα του.
Υπενθυμίζει, ταυτόχρονα, πως η ίδια έχει προτείνει το θέμα της τουριστικής συνείδησης -τι σημαίνει δηλαδή για τη χώρα μας ο τουρισμός που είναι συνδεδεμένος άμεσα με τον πολιτισμό και είναι ένα είδος εξωτερικής πολιτικής- να μπει στα σχολεία.
Από μικρά παιδιά να αντιληφθούν και να αισθανθούν περήφανα που η χώρα τους έχει αυτό το “προϊόν” που είναι μοναδικό και μπορεί να μεγαλουργήσει μέσα από εκεί, να έχει πολλές θέσεις εργασίας και ανάπτυξη.
«Όλο αυτό, αν το συνδέσουμε με εκείνο που λέμε αειφορία και βιωσιμότητα και προστασία αυτού που έχουμε, με επίκεντρο τον άνθρωπο, ειλικρινά πιστεύω ότι η Ελλάδα μπορεί να μεγαλουργήσει σε αυτή την εποχή μετά την κρίση και να ξανάρθουν τα χιλιάδες παιδιά που έφυγαν, γιατί θα βρουν τους τρόπους εκείνους να μείνουν στη χώρα και να αισθάνονται πολύ χρήσιμοι και ικανοποιημένοι».
Η πρόεδρος του ΕΟΤ τονίζει πως αυτή τη χρονιά αναβαθμίστηκε η παρουσία της Ελλάδας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού της Βιέννης, «υπήρχε ένα ελκυστικό περίπτερο του ΕΟΤ και των συνεκθετών του, που εκπροσωπούσε με σεμνότητα αλλά και με κύρος την Ελλάδα. Υπήρχε ένα άλλο επίπεδο, ένα άλλο ενδιαφέρον και πάνω σε αυτά θα επενδύσουμε».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που της μετέφεραν οι συνομιλητές της, εκπρόσωποι των μεγαλύτερων οργανωτών ταξιδιών, στο σύνολο των κρατήσεων που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί και αποτελούν ήδη το 40% του συνολικού δυναμικού κρατήσεων για το 2020, η Ελλάδα σημειώνει αύξηση της τάξης του 4,5%, που έρχεται να προστεθεί στο 30% της αύξησης που σημείωσε η χώρα μας το 2019 στην Αυστρία.
Θεωρώντας η ίδια την Αυστρία ως την αντιπροσωπευτικότερη χώρα στην Κεντρική Ευρώπη, σημειώνει ότι με πολύ καλή συνεργασία, με τους τουριστικούς πράκτορες, αλλά και με τους Έλληνες της Αυστρίας, η χώρα αυτή μπορεί να γίνει ένα είδος “πιλότος” για την Ελλάδα, δίνοντας έμφαση στον πολιτιστικό τουρισμό, στον βιωματικό τουρισμό, στον τουρισμό για τις ηλικίες των 50 χρόνων και άνω.
Από τους συνομιλητές της υπογραμμίστηκε το γεγονός ότι είναι πολύς κόσμος που θέλει να έλθει στην Ελλάδα και εκτός σεζόν, κάτι που θα βοηθήσει στην επιμήκυνση της ελληνικής τουριστικής περιόδου και αυτό μπορεί να ειδωθεί, όπως η ίδια παρατηρεί, σαν «μία άσκηση εφαρμογής εδώ στην Αυστρία σε σχέση με την Ελλάδα».
Ένα παράδειγμα σε αυτή την κατεύθυνση, είναι οι ιδιαίτεροι δεσμοί των Αυστριακών με την Κέρκυρα και το εκεί παλάτι της αυτοκράτειρας Σίσσυ, και οι δυνατότητες για την αναστήλωση και βελτίωσή του με την αναζήτηση αρωγών και συμμάχων από την Αυστρία.
Αυτό υπογραμμίστηκε ιδιαίτερα κατά τις εκεί συνομιλίες της από τη διοίκηση των ξακουστών παλιών θερινών ανακτόρων του Σένμπρουν στη Βιέννη, που θα παρέχουν τη γνώση, την τεχνογνωσία, για μία συνεργασία που, όπως τονίζει η κ. Γκερέκου, ανοίγει ένα τεράστιο πεδίο και δεν είναι μόνο για την Κέρκυρα αλλά για όλη την Ελλάδα, με ένα δίκτυο μεταξύ των μουσείων.
Η ίδια τονίζει πως σύντομα θα αρχίσει η προετοιμασία για αυτό το «πιλοτικό πρόγραμμα» για τη δημιουργία τέτοιων θεμάτων που να προσδίνουν στον τουρισμό τα χαρακτηριστικά που τίθενται ως στόχος, γιατί, όπως παρατηρεί, οι Αυστριακοί ως επισκέπτες της Ελλάδας και μάλιστα ως επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες, έχουν γνώση της χώρας και επίγνωση αυτής της επιλογής τους.
«Με τον τρόπο αυτό αποτελούν το ιδανικό κοινό για να επικοινωνήσει κανείς αυτούς τους στόχους που έχει η νέα εικόνα τουρισμού που θέλουμε να έχουμε για τον τουρισμό μας, τα χαρακτηριστικά σε μία κλίμακα του τουρίστα, του γνώστη, του ευαισθητοποιημένο, του διαβασμένου», αναφέρει χαρακτηριστικά η πρόεδρος του ΕΟΤ, ‘Αντζελα Γκερέκου και επισημάνει το γεγονός πως στην Αυστρία υπάρχουν πάρα πολλά γυμνάσια στα οποία διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά, που είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντικό για την Ελλάδα και τον τουρισμό της.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης