Τελευταία Νέα
Οικονομία

Να μειωθούν από 18 σε 8 οι εβδομάδες των εκπτώσεων ζητούν οι έμποροι

tags :
Να μειωθούν από 18 σε 8 οι εβδομάδες των εκπτώσεων ζητούν οι έμποροι
Να μειωθούν από 18 σε 8 οι εβδομάδες των εκπτώσεων ζητούν οι έμποροι
Νέο καθεστώς εκπτώσεων επιθυμεί η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) θέτοντας  ως βασικό ζήτημα τον περιορισμό της  χρονικής  διάρκειας από 18 εβδομάδες  που είναι σήμερα,  σε 8 εβδομάδες.
Θεωρεί ότι ένας μήνας το Φεβρουάριο για τις χειμερινές και ένας μήνας τον Αύγουστο  για τις καλοκαιρινές είναι αρκετός για τους καταναλωτές για να κάνουν  τα ψώνια τους όπως  και για τους  εμπόρους.
Ο πρόεδρος της  ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας υποστηρίζει ότι η μεγάλη διάρκεια των εκπτώσεων δοκιμάστηκε τα τελευταία  6 χρόνια και  παρουσίασε μόνο αρνητικά σημεία για το σύνολο της αγοράς.
Το επιχείρημα της ΕΣΕΕ είναι ότι ο Φεβρουάριος και ο Αύγουστους αποτελούν τους τελευταίους μήνες της χειμερινής και της θερινής περιόδου αντιστοίχως ,και οι έμποροι θα μπορούν να κάνουν  γενναίες εκπτώσεις για να απαλλαγούν από τα όποια αποθέματα έχουν.
Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο προβλέπει ότι οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας επιτρέπεται για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβεί τις δέκα συνεχόμενες ημέρες. Επίσης, οι προσφορές μπορούν να γίνονται το πολύ στο 50% των κωδικών που διαθέτει ένα κατάστημα, ενώ νέα προσφορά του ίδιου προϊόντος δεν επιτρέπεται πριν περάσουν 60 ημέρες από την προηγούμενη.
Ο κ. Καρανίκας επισημαίνει ότι το θεσμικό πλαίσιο, ειδικά για τις  προσφορές, εφαρμόστηκε ανεπαρκώς και στην ουσία  ήταν  ανενεργό, καθώς δεν γίνονταν οι σχετικοί έλεγχοι στην αγορά, υπογραμμίζοντας πως το υφιστάμενο καθεστώς που διέπει τις προσφορές και τις εκπτώσεις, ήταν χτύπημα στην αξιοπιστία του θεσμού.
Έρευνα τι έκαναν οι έμποροι τις γιορτές:
Η έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ (ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ) για την  πορεία των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της πρόσφατης εορταστικής περιόδου, αποκαλύπτεται ότι μόλις  το 17% των καταστημάτων είχαν αύξηση  του τζίρου καθώς οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι μόλις περάσουν οι γιορτές θα ξεκινήσουν  οι εκπτώσεις. Αντίθετα το 49% των καταστημάτων σημείωσε χαμηλότερο τζίρο σε σχέση  με πέρυσι.
Στα ίδια επίπεδα κυμάνθηκε ο τζίρος των εορτών για το 34% των επιχειρήσεων.
 Σύμφωνα με την έρευνα ο κλάδος της  ένδυσης και της υπόδησης, είχε αρνητική πορεία την περίοδο των εορτών σε αντίθεση  με τη μικρή αύξηση, στα επίπεδα  του 1,5%, που σημείωσε  η αγορά των σούπερ μάρκετ.
Σε γενικές γραμμές, καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν οι επιχειρήσεις σε Βόρεια Ελλάδα και Αττική ενώ αποθαρρυντική ήταν η εικόνα σε Κεντρική Ελλάδα και στα Νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη.
Για περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις η περίοδος πριν από τα Χριστούγεννα ήταν καλύτερη από άποψη αγοραστικής κίνησης, ενώ σχεδόν τρεις στις δέκα σημείωσαν υψηλότερο τζίρο το διάστημα μεταξύ
Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
Ανεξαρτήτως πωλήσεων, η κίνηση των πιο φθηνών προϊόντων παρέμεινε σταθερή στην προτίμηση των καταναλωτών (46%) ενώ ενισχύθηκε σημαντικά η πώληση των πιο ακριβών προϊόντων (12% έναντι 4% πέρυσι).
Οι περισσότεροι επιχειρηματίες (79%) αναγκάστηκαν να καλύψουν οι ίδιοι το διευρυμένο ωράριο ενώ μόλις το 16% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους. Το εύρημα αυτό επαναλαμβάνεται με συνέπεια σε όλες τις
σχετικές έρευνες (εορταστικές περίοδοι και λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές) με διογκούμενη μάλιστα τάση.
Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό ίδιο σε σχέση με πέρυσι.
Τέλος, σημαντική μερίδα επιχειρήσεων (4/5) φαίνεται ότι κατάφεραν να
καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους την περίοδο  των εορτών.
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης