Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Fitch: Στο «ΒΒ» θέτει την αξιολόγηση για τον Ελλάκτωρα - Σταθερές οι προοπτικές

tags :
Fitch: Στο «ΒΒ» θέτει την αξιολόγηση για τον Ελλάκτωρα - Σταθερές οι προοπτικές
Στο «ΒΒ» θέτει την αξιολόγηση του Ελλάκτωρ ο οίκος αξιολόγησης Fitch  με σταθερό οutlook.
Στο «ΒΒ» θέτει την αξιολόγηση του Ελλάκτωρ ο οίκος αξιολόγησης Fitch  με σταθερό οutlook.
Οι αξιολογήσεις αντανακλούν το διαφοροποιημένο προφίλ επιχειρηματικού κινδύνου του ομίλου του οποίου οι δραστηριότητες συγκεντρώνονται στην Ελλάδα.
Η επιχείρηση παραχώρησης επωφελείται από τον βασικό χαρακτήρα υποδομής της μεγάλης και ώριμης οδικής παραχώρησης της Αττικής Οδού, μιας κρίσιμης περιφερειακής οδού γύρω από την Αθήνα.
Τα έργα ανανεώσιμης ενέργειας λαμβάνουν σταθερά τιμολόγια σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και λειτουργούν μέσω συμβάσεων μακροχρόνιας συντήρησης με κατασκευαστές ανεμογεννητριών. Η σταθερότητα των ταμειακών ροών από ανανεώσιμες πηγές βελτιώνει το συνολικό προφίλ των ταμειακών ροών του ομίλου.
Η επιχείρηση παραχωρήσεων παράγει πάνω από το 70% του EBITDA του ομίλου υποστηρίζεται κυρίως από παραχωρήσεις διοδίων στην Ελλάδα.
Οι περισσότερες από τις ταμειακές ροές του ομίλου παράγονται από την Αττική Οδό - έναν κρίσιμο περιφερειακό δρόμο γύρω από την Αθήνα.
Οι συνεισφορές από άλλες μειοψηφικές παραχωρήσεις είναι ασήμαντες προς το παρόν.
Η Αττική Οδός αποτελεί απαραίτητη υποδομή και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του οδικού δικτύου της μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας, του οικονομικού και διοικητικού κέντρου της Ελλάδας.
Τα ιδιωτικά οχήματα και οι επιβάτες αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της κυκλοφορίας.
Η απότομη μείωση της κυκλοφορίας κατά 36%, θέτει τον περιφερειακό δρόμο στους πιο αδύναμους από τους ταξινομημένους οδικούς άξονες, από την άποψη της μεταβλητότητας της κυκλοφορίας. Ωστόσο, η σοβαρή πτώση επιδείνωσε τα μέτρα λιτότητας που θεσπίστηκαν μετά την κρίση του ελληνικού χρέους. Μέχρι στιγμής, η κυκλοφορία δεν έχει ανακάμψει στην κορυφή της.
Ο δρόμος ωφελείται από τον περιορισμένο ανταγωνισμό, καθώς οι δρόμοι των εσωτερικών πόλεων μπορεί να είναι πολύ φορτωμένοι με κίνηση.
Επιπλέον, ο περιφερειακός δρόμος λειτουργεί ως ο κύριος αγωγός μεταξύ του κεντρικού Αθηνών και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Τα διόδια στην Αττική Οδό υπόκεινται σε ανώτατο όριο συνδεδεμένο με τον πληθωρισμό, αλλά με περιορισμένο ιστορικό αυξήσεων των διοδίων.
Τα επίπεδα ιστορικά τέλη διοδίων αντικατοπτρίζουν το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον από την εισαγωγή της πρώτης δέσμης μέτρων λιτότητας το 2010, η οποία οδήγησε σε σημαντική μείωση της κυκλοφορίας.
Τα έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας του ομίλου έχουν δύο διαφορετικούς τύπους αμοιβών.
Τα παλαιότερα έργα λαμβάνουν σταθερά feed-in-tariffs (FiTs), ενώ τα υπόλοιπα λαμβάνουν πριμοδοτήσεις feed-in-premium (FiPs).
Όλα, εκτός από ένα έργο, προέρχονται από την περίοδο προ της δημοπρασίας (πριν από το 2017) με τιμολόγια περίπου 90 ευρώ / MWh, που καθορίστηκαν καθ 'όλη τη διάρκεια ισχύος των συμφωνιών αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) που υπογράφηκαν με τον διαχειριστή της αγοράς. Το πλαίσιο βασίζεται στη μετάδοση στους τελικούς καταναλωτές και ως εκ τούτου αξιολογείται ως συστημικός κίνδυνος.
Το χαρτοφυλάκιο αποτελείται κυρίως από αιολικά πάρκα, με μόνο ένα έργο PV (2MWs) και ένα υδροηλεκτρικό (5MW) έργο στο χαρτοφυλάκιο. Μόνο έργα στα νησιά (9MW) εκτίθενται σε περικοπές λόγω αστάθειας του δικτύου.
Στο παρελθόν, το ηλεκτρικό σύστημα στην Ελλάδα υπόκειται σε αναδρομικά μέτρα για τη μείωση των τιμολογίων, με στόχο την εξάλειψη του ελλείμματος του συστήματος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Τα μέτρα πέτυχαν τον στόχο τους και το έλλειμμα που χρησιμοποιήθηκε για την πληρωμή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα εξαφανίστηκε. Ενώ τα αιολικά πάρκα επηρεάστηκαν από τέτοια μέτρα, το αποτέλεσμα ήταν μικρότερο από ό, τι για άλλες τεχνολογίες.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης