Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Δημήτρης Φραγκάκης (ΕΟΤ): Εξωστρέφεια χωρίς ισχυρή ψηφιακή ταυτότητα δεν είναι εφικτή

tags :
Δημήτρης Φραγκάκης (ΕΟΤ): Εξωστρέφεια χωρίς ισχυρή ψηφιακή ταυτότητα δεν είναι εφικτή
Ο Χανιώτης νέος γενικός γραμματέας του ΕΟΤ στη συνέντευξη του στo tourismtoday αποκαλύπτει τα πλάνα του για την επόμενη ημέρα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού
Προσωπικότητα που γνωρίζει τη δυναμική και τα μυστικά της τουριστικής βιομηχανίας ο κ. Δημήτρης Φραγκάκης.
Ο Χανιώτης νέος γενικός γραμματέας του ΕΟΤ στη συνέντευξη του στo tourismtoday αποκαλύπτει τα πλάνα του για την επόμενη ημέρα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, αποκρυπτογραφώντας τις κινήσεις κλειδιά που πρέπει να γίνουν για την ποιοτική αναρρίχηση των μεγεθών του τουρισμού της χώρας, υπογραμμίζοντας παράλληλα την ανάγκη εισροής και νέων κεφαλαίων στην προσπάθεια προβολής της στο εξωτερικό.

Πόσο σας βοηθά στο ρόλο σας ως γενικού γραμματέα στον ΕΟΤ το γεγονός ότι προέρχεστε από τουριστικό προορισμό;
Ένας από τους βασικούς λόγους που αποδέχτηκα την πρόταση του Πρωθυπουργού να αναλάβω τον ΕΟΤ, ήταν ακριβώς γιατί μου δίνεται η ευκαιρία να δουλέψω για έναν τομέα που γνωρίζω και τον έχω ζήσει από πολύ κοντά. Προφανώς βοηθάει το γεγονός ότι προέρχομαι από μια παραδοσιακή τουριστική περιοχή αφού τα προβλήματα και οι προκλήσεις του τουρισμού είναι πάνω κάτω ίδια για όλη τη χώρα, φυσικά με τοπικές και άλλες διαφοροποιήσεις. Ο δικός μου ρόλος είναι να βλέπω την μεγάλη εικόνα αλλά η προέλευσή μου αυτή συμβάλλει θετικά στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε για να διαμορφώσουμε το παρόν και το μέλλον του τουριστικού μας προϊόντος.

O EOT είναι παραδοσιακά ο εκτελεστικός βραχίονας άσκησης της τουριστικής πολιτικής. Γιατί όμως η κυβέρνηση του μειώνει το budget. Πότε επιτέλους η καμπάνια θα ξεκινά νωρίτερα;
Η δεκαετής δημοσιονομική κρίση που αντιμετώπισε η χώρα, προφανώς δεν άφησε αλώβητο και τον ΕΟΤ ο οποίος υπέστη σημαντικές μειώσεις στους προϋπολογισμούς του. Από εκεί και πέρα όμως δεν μπορούμε να κλαίμε πάνω από το χυμένο γάλα. Σήμερα έχουμε ένα συγκεκριμένο budget, πάνω σε αυτό δουλεύουμε και ο δικός μου στόχος είναι να πιάνουν τόπο τα χρήματα των φορολογουμένων. Γι΄ αυτό και είμαστε πολύ προσεκτικοί που και πώς διοχετεύουμε τα χρήματα για προβολή ενώ, για πρώτη φορά, η τουριστική καμπάνια της Ελλάδας ξεκινάει νωρίς, μέσα στον Ιανουάριο του 2020. Πρόκειται για μια πρώτη στοχευμένη τετράμηνη επιθετική καμπάνια σε συγκεκριμένες αγορές στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τον Καναδά που πιστεύω ότι θα έχει αποτέλεσμα και λόγω του timing αλλά και λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της.

Εισερχόμενος κάποιος στην πλατφόρμα ενημέρωσης του Οργανισμού νιώθει ότι βρίσκεται στην περασμένη δεκαετία. Αναμένονται αλλαγές ;
Εξωστρέφεια χωρίς ισχυρή ψηφιακή ταυτότητα δεν είναι εφικτή. Γι΄ αυτό και μία από τις πρώτες προτεραιότητες που έβαλα από την πρώτη μέρα που ανέλαβα τον ΕΟΤ είναι η ριζική βελτίωση της ψηφιακής εικόνας του Οργανισμού. Έχουμε δουλέψει αρκετά πάνω σε αυτό και σε λίγες ημέρες προκηρύσσουμε διαγωνισμό για την αισθητική και λειτουργική αναμόρφωση του visitgreece.gr αλλά και την βελτίωση του εταιρικού portal του ΕΟΤ. Παράλληλα είμαστε σε διαδικασία διαμόρφωσης μιας στρατηγικής προβολής του ελληνικού τουρισμού στα social media που πλέον παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση των προτιμήσεων των ταξιδιωτών όσον αφορά την επιλογή τουριστικού προορισμού. Δεν μένουμε όμως εκεί. Περισσότερο ψηφιακό περιεχόμενο θα αποκτήσουν και τα κλασικά περίπτερα με τα οποία συμμετέχουμε στις διεθνείς εκθέσεις που και αυτά θα αλλάξουν ριζικά όψη τον επόμενο χρόνο.

Σκέφτεστε να αυξήσετε τα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό και να μπείτε σε νέες αγορές; Υπάρχουν σκέψεις επαναφοράς του θεσμού των Επί θητεία Προϊστάμενων ;
Τα γραφεία του εξωτερικού είναι οι άμεσοι βραχίονες άσκησης της πολιτικής μας σε χώρες αλλά και ευρύτερες περιοχές του κόσμου. Σε αυτούς τους πρώτους 3 μήνες που βρίσκομαι στον Οργανισμό έχω εντοπίσει βελτιώσεις και παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν αλλά δεν είναι στις προθέσεις μου να προστεθούν νέα γραφεία, άμεσα τουλάχιστον. Ξεκινάμε διαδικασία ετήσιας αξιολόγησης και μέτρησης αποδοτικότητας κάθε γραφείου χωριστά και θα ήθελα κάποια από τα υφιστάμενα γραφεία να αναβαθμιστούν σε επίπεδο εικόνας, προσωπικού και παρέμβασης στις ξένες αγορές που δραστηριοποιούνται. Το επόμενο διάστημα θα γίνουν κάποιες άμεσες κινήσεις.

Θα μπορούσε ο Οργανισμός να ανακτήσει την αίγλη του παρελθόντος ή ο ρόλος του θα παραμείνει στις Δημόσιες Σχέσεις και τη διαφήμιση;
Η αλήθεια είναι ότι ο ΕΟΤ απώλεσε αρμοδιότητες αλλά και προσωπικό τα προηγούμενα χρόνια αλλά τώρα δεν έχουμε την πολυτέλεια να κοιτάζουμε πίσω. Κοιτάμε μπροστά και στόχος όλων μας είναι ο ΕΟΤ να κάνει την δουλειά του όσο καλύτερα μπορεί με βάση τα δεδομένα, τις συνθήκες και τις αρμοδιότητες που έχει σήμερα. Διαθέτουμε ικανότατα στελέχη με εμπειρία και γνώση του αντικειμένου, υπάρχει όρεξη για δουλειά και έχουμε μεγάλες προκλήσεις μπροστά μας στις οποίες και θέλουμε και μπορούμε να ανταποκριθούμε. Άλλωστε πιστεύω ότι την «αίγλη» τη διαμορφώνει η αποτελεσματικότητα και η παρεμβατικότητα μας

Ποια η σχέση του ΕΟΤ με τη Marketing Greece
Η ίδια καλή σχέση που έχουμε με όλους τους φορείς – ιδιωτικούς και δημόσιους- που ασχολούνται με τη προβολή και το marketing του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Δεν φοβόμαστε τις συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα, δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα με άλλους δημόσιους φορείς αλλά έχουμε και διακριτούς ρόλους και διαφορετικές δυνατότητες. Όλοι μαζί άλλωστε καλούμαστε να κερδίσουμε το στοίχημα για ποιοτικότερο τουριστικό προϊόν, για περισσότερους επισκέπτες και μεγαλύτερα έσοδα για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα του χρόνου.

Πέστε μας 3 στοιχήματα-στόχους που θέλετε να κερδίσετε από την θητεία σας στον Οργανισμό
Αν και είναι ακόμα νωρίς, θεωρώ ότι πρώτος στόχος είναι ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού να ανακτήσει την ευρύτερη παρεμβατικότητά του στις διεθνείς αγορές. Ένας δεύτερος στόχος είναι να μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσια αντίστοιχους Οργανισμούς άλλων ανταγωνιστικών χωρών και, τέλος, να μπορέσει ο ΕΟΤ θεσμικά και επιχειρησιακά να έχει τα δικά του έσοδα προκειμένου να αποκτήσει μεγαλύτερη οικονομική αυτονομία και δυνατότητα.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης