Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τα ποσοστά των προσφορών των Super Markets από το 50% πέφτουν στο 45%

Τα  ποσοστά των προσφορών των Super Markets από το 50% πέφτουν στο 45%
H  IRI προβλέπει ανάπτυξη 1,4% για το 2020 από 2% που αναμένει για φέτος
Αγώνα δρόμου για να καλυφθεί το χαμένο έδαφος των τελευταίων 9 ετών δίνουν οι οργανωμένες αλυσίδες λιανεμπορίου διεκδικώντας να πάρουν πίσω τον τζίρο του 1 δισ. ευρώ που χάθηκε στην κρίση.
Ο κ Θάνος Ζάχος Retail Manager της IRI Greece μιλώντας  στο 19ο Συνέδριο Marketing & Πωλήσεων  όμως  κατέβασε τον πήχη των προσδοκιών  για τη νέα χρονιά καθώς  αναμένει  η κατανάλωση να σημειώσει ρυθμούς ανόδου στα επίπεδα  του 1,4%, χαμηλότερα  έναντι  της  φετινής χρονιάς  που περιμένει να κλείσει λίγο ψηλότερα του 2%
Προσδιόρισε ότι η αγορά του λιανεμπορίου έχει σταθεροποιηθεί αφήνοντας  να εννοηθεί ότι τα χειρότερα είναι πίσω για τις αλυσίδες των σουπερ μάρκετ.
Την χρονική περίοδο 2015- 2018 τα  μεγάλα και μεσαία  καταστήματα κέρδισαν  πωλήσεις έναντι των μικρών ενώ στα Hyper Market δεν υπήρξαν μεταβολές.
ην τριετία οι κατηγορίες που σημείωσαν άνοδο ήταν των snacks, των συσκευασμένων τροφίμων και των κατεψυγμένων καταγράφοντας άνοδο των κωδικών  έως 10%  ενώ φέτος τα συμπληρώματα μαγειρικής σημειώνουν πτώση.
Στην κατηγορία των snacks και του frozen, όσο πέφτει η τιμή ανά κωδικού προϊόντος ενισχύεται ο τζίρος .
Ο κ. Ζάχος  ανέφερε ότι ο περιορισμός των κωδικών των προϊόντων αναδεικνύει καλύτερα τα ράφια των σουπερ μάρκετ και αυξάνει τις πωλήσεις και την ίδια στιγμή βελτιώνει την δουλειά της αποθήκης.   
Το 50% των πωλήσεων προέρχεται από τους  μεγάλους προμηθευτές ενώ το τελευταίο  χρόνο παρατηρείται μια μικρή πτώση προς  όφελος των μικρών προμηθευτών.
Τα προϊόντα  ιδιωτικής  ετικέτας εμφανίζουν μία  ήπια  πτώση  σε σχέση με τα επώνυμα     
 Ο κ Θάνος Ζάχος δεν βλέπει ανακατατάξεις στην αγορά  των  αλυσίδων σούπερ μάρκετ και  διαπιστώνει μία σταθεροποίηση στην αγορά  και το πιο σημαντικό διατηρείται ο ίδιος  αριθμός σημείων πώλησης  στο οργανωμένο λιανεμπόριο.
Από την πλευρά του ο κ. Σταμάτης Δαυίδ διευθυντής μάρκετινγκ του ομίλου Μασούτη διατύπωσε την αισιοδοξία για την αγορά αναφέροντας ότι  στα  θετικά  είναι και το γεγονός  ότι τα ποσοστά των προσφορών κινούνται καθοδικά .   Είπε χαρακτηριστικά  ότι εξαφανίστηκαν οι προσφορές στα επίπεδα του 50% και πλέον κινούμαστε προς την περιοχή του 45% που  ακόμη παραμένει υψηλή.
Ο κ. Σταμάτης Δαυίδ επισήμανε ότι πρέπει να προστατεύσουμε και την κερδοφορία  μας  εκτός από τις πωλήσεις. Χαρακτήρισε τις προσφορές ως λάθος δρόμος τις μεγάλες προσφορές  και  χρειάζεται να μπει ένα μέτρο.
Η μεγάλη συχνότητα των προσφορών  δημιούργησε στον καταναλωτή μία νέα τιμή χαμηλότερη και πλέον τη θεωρεί ως μόνιμη τιμή πώλησης  η οποία  στη συνέχεια δεν μπορείς να την αλλάξεις.
 
Νίκος  Θεοδωρόπουλος
\ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης