Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Πώς η αεροπορική βιομηχανία βελτιώνει το check-in και την επιβίβαση με ψηφιακές υπηρεσίες

tags :
Πώς η αεροπορική βιομηχανία βελτιώνει το check-in και την επιβίβαση με ψηφιακές υπηρεσίες
Τα τελευταία χρόνια, ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην αεροπορική βιομηχανία έλαβε την πρόκληση να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών και να μειώσει τον χρόνο αναμονής
Οι άνθρωποι συνδέουν συχνά τα αεροπορικά ταξίδια με την αναμονή. Μια άνετη εμπειρία κατά την πτήση συνδυάζεται συχνά με ώρες στην ουρά για να κάνετε check in, να περάσετε από την ασφάλεια και τελικά να επιβιβαστείτε.
Η εμπειρία είναι κουραστική για τους επιβάτες, τις αεροπορικές εταιρείες και τους εργαζόμενους στα αεροδρόμια.
Τα τελευταία χρόνια, ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην αεροπορική βιομηχανία έλαβε την πρόκληση να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών και να μειώσει τον χρόνο αναμονής.
Οι αερολιμένες και οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να υιοθετήσουν την αυτοεξυπηρέτηση και νέα ψηφιακά συστήματα για τον εξορθολογισμό της εμπειρίας επιβίβασης.



Ποιες είναι οι αλλαγές που συμβαίνουν
- Check-in
- Έλεγχος διαβατηρίων
- Διαδικασία επιβίβασης
- Ανάλυση ροής επιβατών
- Διαχείριση αποσκευών



1. Υπηρεσίες αυτοεξυπηρέτησης check-in και ελέγχου διαβατηρίου
Σύμφωνα με την έρευνα SITA Passengers IT Trends Survey (τον Ιούνιο του 2017) σχεδόν το 98% των επιβατών φέρει τουλάχιστον μία κινητή συσκευή ενώ ταξιδεύει. Θα ήταν λογικό να υποθέσουμε ότι θα προτιμούσαν να χρησιμοποιούν κινητό check-in, καθώς εξοικονομεί χρόνο και προσπάθεια.
Αλλά στην πραγματικότητα, αυτό δεν συμβαίνει.
Το 46% των αεροπορικών ταξιδιών εξακολουθεί να προτιμά τα check-in πρόσωπο με πρόσωπο.
Η μετάβαση στο online check-in συμβαίνει πράγματι, αλλά πιο αργά από ότι θα περίμενε κανείς. Τα καλά νέα είναι ότι οι ταξιδιώτες που κάνουν check-in μέσω ιστότοπων, περιπτέρων αυτοεξυπηρέτησης ή εφαρμογών είναι πιο ικανοποιημένοι από αυτούς που επιλέγουν προσωπική επαφή με έναν πράκτορα σε μια τυποποιημένη γραμμή check-in.



2. Online check-in
Ο λόγος για μεγαλύτερη ικανοποίηση από τα ηλεκτρονικά check-in είναι απλός. Οι επιβάτες θέλουν να νιώθουν τον έλεγχο των ταξιδιών τους, να περάσουν γρήγορα όλες τις διατυπώσεις και να αποφύγουν να παραμείνουν στην ουρά.
Οι κινητές εφαρμογές και οι ιστότοποι παρέχουν μια μεγάλη ευκαιρία για να αποφύγετε τις γραμμές.
Επί του παρόντος, τα online check-in υποστηρίζονται από τις περισσότερες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες.
Ορισμένες αεροπορικές εταιρίες χρησιμοποιούν έτοιμες λύσεις για online check-in που παρέχονται από την Amadeus, τη SITA και άλλους σημαντικούς προμηθευτές τεχνολογιών πληροφορικής στην ταξιδιωτική βιομηχανία.
Άλλοι όπως η Delta, αναπτύσσουν τις προσαρμοσμένες εφαρμογές τους για να επιταχύνουν την επιβίβαση.
Η AirBaltic, για παράδειγμα, στέλνει κάρτες επιβίβασης είτε στην εφαρμογή PassBook είτε PassWallet.
Η Qatar Airways και η Air France έχουν τις δικές τους εφαρμογές για τους σκοπούς αυτούς.
Ωστόσο, τα online check-in μέσω εφαρμογών δεν είναι τόσο δημοφιλή όσο αυτά μέσω διαδικτυακών τόπων.
Οι άνθρωποι λένε ότι αν μια αεροπορική εταιρεία ή μια εφαρμογή αερολιμένα έχει μια λειτουργία παρακολούθησης αποσκευών, το εγκαθιστούν χωρίς σκέψη.
Η AirlineCheckins.com που ξεκίνησε από την Lufthansa Innovation Hub, είναι μια άλλη προσέγγιση για την ψηφιοποίηση του check-in.
Αυτή η υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον αυτόματο έλεγχο κάθε πτήσης. Οι πελάτες κλείνουν την πτήση μέσω ενός προτιμώμενου συστήματος κρατήσεων, εγγράφονται στην AirlineCheckins.com, αποστέλλουν επιβεβαίωση κράτησης στο σύστημα και τους λένε τις προτιμήσεις τους.
Ο πόρος ελέγχει στις αντίστοιχες αεροπορικές εταιρείες όσο το δυνατόν συντομότερα και οι πελάτες λαμβάνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με κάρτα επιβίβασης, αφήνοντας τους επιβάτες να μην ανησυχούν για τον χρόνο check-in.



3. Αυτοματοποιημένος έλεγχος διαβατηρίου
Ο έλεγχος διαβατηρίων κατά τη διάρκεια των διεθνών πτήσεων απαιτεί πολύ χρόνο και προσπάθεια, τόσο από τους επιβάτες όσο και από τους αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων των Τελωνείων και Προστασίας Επιβατών (CBP).
Η εγκατάσταση αυτόματων κιβωτίων ελέγχου διαβατηρίου μπορεί να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα. Οι επιβάτες ολοκληρώνουν την ταυτοποίηση τους σε ένα κιοσκ από μόνοι τους και στη συνέχεια εμφανίζουν μια απόδειξη επιβεβαίωσης στους αξιωματικούς σε μια γρήγορη λωρίδα.
Από την πρώτη εφαρμογή ενός τέτοιου κιόσκ στο αεροδρόμιο Chicago O’Hare το 2013, η πρακτική των ελέγχων ταυτότητας έχει απλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό.
Οι αλλαγές κυμαίνονται από τη βελτίωση των διεπαφών χρήστη στα κιόσκ με την εφαρμογή βιομετρικών δεδομένων για επιβίβαση. Η υιοθέτηση αυτοματοποιημένων κιόσκ μείωσε το άγχος των επιβατών.
Οι μηχανές δεν κάνουν όσα λάθη κάνει ο άνθρωπος και ο κίνδυνος αθέμιτης άρνησης επιβίβασης είναι χαμηλότερος.
Οι αυτοματοποιημένοι τερματικοί σταθμοί ελαχιστοποίησαν επίσης τις αθέμιτες πρακτικές κατά την εξακρίβωση της ταυτότητας. Και οι αεροπορικές εταιρείες μπόρεσαν να μειώσουν τις καθυστερήσεις αναχώρησης, επειδή λιγότεροι επιβάτες έπρεπε να περάσουν από εκτεταμένη επαλήθευση εγγράφων.
Παρόμοια με το λογισμικό ελέγχου, τα αυτοματοποιημένα συστήματα ελέγχου διαβατηρίων παρέχονται από μεγάλους τεχνικούς προμηθευτές στον κλάδο.
Για παράδειγμα, η IATA ανέπτυξε το πακέτο Timatic Solutions. Ένα από τα συστατικά του, το Timatic AutoCheck, τοποθετεί τη διασύνδεση XML στη βάση δεδομένων προγράμματος προβολής, η οποία μπορεί να ενσωματωθεί στα περισσότερα συστήματα check-in και κράτησης.
Ενώ οι επιβάτες σαρώνουν τα έγγραφά τους για την πτήση, το σύστημα των αεροδρομίων συνδυάζει τα προσωπικά δεδομένα και τα δρομολόγιά τους και τα μεταφέρει στο AutoCheck.
Η βάση δεδομένων AutoCheck περιέχει πληροφορίες σχετικά με κανονισμούς και συστάσεις για πληροφορίες διαβατηρίου, θεωρήσεις, έγγραφα υγείας, φόρους αεροδρομίων, νομισματικούς και τελωνειακούς κανονισμούς, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για τον έλεγχο διαβατηρίων.



4. Βιομετρική επιβίβαση
Οι αερολιμένες και οι αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν βιομετρικά δεδομένα για να επιταχύνουν την επιβίβαση και να βελτιώσουν τα συστήματα ασφαλείας.
Η βιομετρική προβολή περιλαμβάνει αναγνώριση προσώπου, δακτυλικά αποτυπώματα και σάρωση ίριδας.
Τα βιομετρικά δεδομένα είναι πολύ πιο αξιόπιστα από τα αντίστοιχα χαρτιά τους, καθώς δεν μπορούν να παραποιηθούν.
Από την πλευρά των επιβατών, η βιομετρική επιβίβαση είναι πολύ ταχύτερη από τον παραδοσιακό έλεγχο διαβατηρίων.
Σύμφωνα με έρευνα της SITA για τους επιβάτες και τα IT Trends, η αναγνώριση προσώπου – και η βιομετρία γενικά – αυξάνουν την ικανοποίηση των πελατών.
- Το 55% δήλωσε ότι είχαν χρησιμοποιήσει βιομετρικά στοιχεία στις πύλες ασφαλείας.
- Το 33% το χρησιμοποίησε για επιβίβαση.
- Το 57% των επιβατών δήλωσε ότι θα το χρησιμοποιήσουν στο επόμενο ταξίδι τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι άνθρωποι είναι πολύ ικανοποιημένοι. Βαθμολόγησαν την εμπειρία τους ως 8.4 / 10, ενώ οι συναλλαγές πρόσωπο με πρόσωπο στο check-in διαβατηρίου βαθμολογήθηκαν ως 8 / 10.



5. Χειρισμός αποσκευών
Σύμφωνα με έρευνα των New York Times οι επιβάτες του Χιούστον περνούν περίπου το 88% του χρόνου τους αναζητώντας τις αποσκευές τους.
Το 2016, η ταξιδιωτική βιομηχανία δαπάνησε 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάκτηση και την επιστροφή των αποσκευών. Το 2017, οι αεροπορικές εταιρείες και οι αερολιμένες έχουν ευκαιρίες να μειώσουν αυτές τις δαπάνες.
Το on line check-in για τις αποσκευές, επιτρέπει στους επιβάτες να στέλνουν τα στοιχεία τους στο σύστημα χειρισμού μόνοι τους. Οι επιβάτες επιβεβαιώνουν την ταυτότητά τους και την εκτυπώνουν αμέσως. Στη συνέχεια, η αποσκευή πηγαίνει σε μια ζώνη μεταφοράς στο κιόσκι, και στη συνέχεια στο σύστημα χειρισμού.
Αυτή η τεχνολογία εξοικονομεί χρόνο, καθώς οι επιβάτες δεν χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά. Οι αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια, από την πλευρά τους, εξοικονομούν χρήματα χάρη στην ταχύτερη διεκπεραίωση αποσκευών.

Παρακολούθηση αποσκευών με RFID
Το 2016, η IATA και η SITA δημοσίευσαν μια έκθεση που προβλέπει σημαντική εξοικονόμηση κόστους σε αεροδρόμια που υιοθετούν τα συστήματα αναγνώρισης ραδιοσυχνοτήτων (RFID) για την παρακολούθηση αποσκευών.
Αναμένεται να μειωθεί το πρόβλημα των χαμένων αποσκευών κατά 25%.
Με λίγα λόγια, οι ετικέτες RFID είναι έξυπνες συσκευές που διατηρούν πληροφορίες σχετικά με αντικείμενα με ετικέτες και αποστέλλουν πληροφορίες μέσω μιας μικροσκοπικής κεραίας.
Ένα τσιπ έχει συνήθως έναν μοναδικό αύξοντα αριθμό, ο οποίος εκχωρείται από έναν κατασκευαστή και μια τράπεζα μνήμης για την αποθήκευση πληροφοριών. Όταν οι πληροφορίες που μεταδίδονται με ετικέτες RFID λαμβάνονται από συσκευές συνδεσιμότητας, το σήμα μετακινείται μέσω ασύρματου δικτύου στο επιχειρησιακό λογισμικό παρακολούθησης αποσκευών.
Αυτό δίνει την ορατότητα σε πραγματικό χρόνο στα αντικείμενα αποσκευών που μπορούν να παρακολουθούνται από τις αεροπορικές εταιρείες, τους ταξιδιωτικούς πράκτορες και τους ίδιους τους επιβάτες.



Έξυπνες αποσκευές
Η RIMOWA, η Γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει βαλίτσες, πλησίασε το πρόβλημα των αποσκευών από μια διαφορετική οπτική γωνία.
Η εταιρεία δημιούργησε “την πρώτη πλήρως ενσωματωμένη ψηφιακή βαλίτσα” που διαθέτει μια ηλεκτρονική ετικέτα.
Οι επιβάτες μπορούν να ελέγξουν τις αποσκευές τους από το σπίτι μέσω της εφαρμογής RIMOWA. Εισάγουν έναν εξατομικευμένο αριθμό E-tag όταν είναι διαθέσιμος ο έλεγχος αποσκευών και τα δεδομένα πτήσης θα εμφανίζονται στην ετικέτα E σε δευτερόλεπτα.
Αυτές οι ετικέτες έχουν επίσης Bluetooth για τη συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Εάν ένας μεταφορέας δεν υποστηρίζει ηλεκτρονικές ετικέτες, οι επιβάτες μπορούν απλά να εμφανίσουν από την οθόνη, τις πληροφορίες επαφών.
Η λύση RIMOWA υποστηρίζεται τώρα από τις αεροπορικές εταιρείες της Lufthansa και της SWISS.

Αποσκευές 3D-σάρωση
Τον Ιούνιο του 2017, η TSA και η American Airlines άρχισαν να δοκιμάζουν ένα τρισδιάστατο σάρωθρο στο Διεθνές Αεροδρόμιο Phoenix Sky Harbor και το αεροδρόμιο Logan στη Βοστώνη.
Η τεχνολογία αυτή αναμένεται να μειώσει τα προβλήματα με τους φορητούς υπολογιστές και τα υγρά που μεταφέρονται από τους επιβάτες και να εξομαλύνει τον ίδιο τον προσυμπτωματικό έλεγχο.
Το σύστημα είναι εφοδιασμένο με ηλεκτρονικό εξοπλισμό τομογραφίας και κάμερα ακτίνων Χ. Μια κάμερα περιστρέφεται γύρω από μια τσάντα λαμβάνοντας εκατοντάδες πλάνα για να δημιουργήσει τρισδιάστατες απόψεις.
Η American Airlines επισημαίνει ότι το σύστημα ανιχνεύει αυτόματα απαγορευμένα αντικείμενα.



6. Μέτρηση ροής
Τα δεδομένα που συλλέγονται από ασύρματα συστήματα εντοπισμού πραγματικού χρόνου, όπως τα beacons (φάρες) και οι αισθητήρες Wi-Fi, αποτελούν χρήσιμη πηγή πληροφοριών σχετικά με τις μετακινήσεις επιβατών και τα πρότυπα συμπεριφοράς. Αυτά τα δεδομένα βοηθούν στην καλύτερη πλοήγηση των επιβατών. Αλλά και στην τοποθέτηση εστιατορίων και καταστημάτων, καθώς τα αεροδρόμια λαμβάνουν σχεδόν το 39,8% των εσόδων τους από μη αεροναυτικές πηγές.

Beacons ή φάρες
Τα beacons (φάρες) επιτρέπουν στα αεροδρόμια να κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο οι επιβάτες κινούνται μέσα από την εγκατάσταση. Το σύστημα παρέχει μια επισκόπηση της ροής των επιβατών από τη στιγμή που φτάνουν μέχρι τη στιγμή που φεύγουν. Περιέχουν επίσης και περιέχει εργαλεία για τη διαχείριση ουρών.
Με αυτά τα δεδομένα, τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να υπολογίσουν πότε θα έχουν μια δύσκολη μέρα. Και θα προετοιμάσουν τους επιβάτες για την κατάσταση. Η λύση εγκαθίσταται σήμερα σε πολλά ευρωπαϊκά και αμερικανικά αεροδρόμια.



Παρακολούθηση Wi-Fi
Η παρακολούθηση Wi-Fi μπορεί να είναι χρήσιμη για τη διαχείριση ουράς και την παρακολούθηση ροής επιβατών.
Για την υλοποίηση της τεχνολογίας, τα αεροδρόμια εγκαθιστούν συστήματα εντοπισμού πραγματικού χρόνου που βασίζονται σε Wi-Fi – αισθητήρες – τα οποία εντοπίζουν τις συσκευές με δυνατότητα Wi-Fi και στέλνουν πληροφορίες σχετικά με την τοποθεσία τους στο ειδικό λογισμικό, συνήθως σε βάση cloud.

Μέτρηση ροής με κάμερες
Ορισμένα αεροδρόμια χρησιμοποιούν κάμερες για τη μέτρηση της ροής των επιβατών. Tο λογισμικό με αλγόριθμο ανίχνευσης προσώπου βοηθάει στην κατανόηση των μοντέλων κίνησης των επισκεπτών του αεροδρομίου.
Ο τρόπος μέτρησης και διαχείρισης ροής που βασίζεται στην κάμερα δεν είναι συνηθισμένος. Tα δεδομένα βίντεο είναι βαριά και η επεξεργασία και η ανάλυσή του διαρκούν λίγο.
Η διαφορά μεταξύ των ροών επιβατών κατά τη διάρκεια διαφορετικών ημερήσιων κύκλων δεν μπορεί να μετρηθεί αρκετά γρήγορα.
Επιπλέον, αυτή η μέθοδος απαιτεί πολλές κάμερες να ανιχνεύουν κάθε σημείο στο αεροδρόμιο όπου μπορούν να είναι οι επιβάτες.
Ωστόσο, ορισμένα αεροδρόμια χρησιμοποιούν την παρακολούθηση κάμερας.



Εφαρμογή αυτο-υπηρεσιών με γνώμονα την καινοτομία
Η εφαρμογή αυτοματοποιημένων υπηρεσιών με ψηφιακό έλεγχο είναι ζωτικής σημασίας για τα αεροπορικά ταξίδια σήμερα. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες και αερολιμένες το έχουν καταλάβει.
Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ , μέχρι το 2020 το 80% των παγκόσμιων επιβατών θα χρησιμοποιήσει ένα πλήρες σεμινάριο αυτοεξυπηρέτησης που θα αναπτυχθεί σύμφωνα με τα πρότυπα που έχει ορίσει η Ένωση.
Η εφαρμογή αυτοεξυπηρέτησης θα εξοικονομήσει έως και 2,1 δις δολάρια στον ταξιδιωτικό κλάδο.
Επίσης, θα μειώσει τον αριθμό των ουρών και θα ελευθερώσει χώρο στις εγκαταστάσεις, καθώς τα σημεία ελέγχου αυτοεξυπηρέτησης απαιτούν λιγότερο χώρο από τα παραδοσιακά.
Οι επιβάτες, από την άλλη πλευρά, θα αποκτήσουν εργαλεία που θα επιτρέψουν τον πλήρη έλεγχο των ταξιδιών τους και ενδεχομένως θα επιταχύνουν αυτή τη διαδικασία.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης