Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ακυρώνεται λόγω ΣτΕ ο διαγωνισμός για τα δορυφορικά διόδια - Νέα επαναπροκήρυξη

tags :
Ακυρώνεται λόγω ΣτΕ ο διαγωνισμός για τα δορυφορικά διόδια - Νέα επαναπροκήρυξη
Για το έργο των δορυφορικών διοδίων προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε η κοινοπραξία Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech (Ιταλία)
Ακυρώνεται, κατόπιν σχετικής απόφασης του ΣτΕ, ο διαγωνισμός για τα δορυφορικά διόδια, ένα έργο προύπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.
Όπως ανέφερε χτες στο πλαίσιο δημοσιογραφικής συνάντησης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, το Υπουργείο θα μελετήσει την απόφαση του ΣτΕ (τους λόγους που ακυρώνει το διαγωνισμό) και εν συνεχεία θα προχωρήσει σε νέα δημοπράτηση του έργου.
Για το έργο των δορυφορικών διοδίων προσωρινός ανάδοχος αναδείχτηκε η κοινοπραξία Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech (Ιταλία), ωστόσο οι κατασκευαστές εξέφραζαν την έντονη επιφύλαξη τους αν θα προχωρήσει τελικά ο διαγωνισμός.
Είναι ενδεικτικό τα όσα ανέφερε στο bannkingnews.gr,επικεφαλής εταιρείας παραχώρησης: «Δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει το έργο των ηλεκτρονικών διοδίων, είναι ανέφικτο».
Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός αφορά την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
Συγκεκριμένα, όπως προέβλεπε ο διαφωνισμόςμ  θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών:
Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).
Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης