Τελευταία Νέα
Διεθνή

Βρετανία: Υποχώρησε η καταναλωτική εμπιστοσύνη τον Οκτώβριο του 2019 - Στις -14 μονάδες ο δείκτης GfK

Βρετανία: Υποχώρησε η καταναλωτική εμπιστοσύνη τον Οκτώβριο του 2019 - Στις -14 μονάδες ο δείκτης GfK
Τα στοιχεία για την καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Βρετανία αποδείχθηκαν κατώτερα σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις
Πτώση κατέγραψε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στο Ηνωμένο Βασίλειο για τον Οκτώβριο του 2019, σύμφωνα με τα σημερινά (31/10) στοιχεία του ερευνητικού ινστιτούτου GfK, εν μέσω της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας που σχετίζεται με το Brexit.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε στις -14 μονάδες, έναντι -12 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, την ίδια στιγμή που οι αναλυτές προέβλεπαν ότι η πτώση θα περιοριστεί στις -13 μονάδες.
Ο υποδείκτης που αφορά τις αλλαγές στην προσωπική οικονομική κατάσταση των καταναλωτών κατά τους τελυταίους δώδεκα μήνες σημείωσε οριακή πτώση στις +1 μονάδες, ενώ ο υποδείκτης που σχετίζεται με τις αντίστοιχες προοπτικές για τους επόμενους δώδεκα μήνες υποχώρησε κατά -3 μονάδες, στις +1 μονάδες.
Παράλληλα, ο υποδείκτης γενικής οικονομικής κατάστασης για το τελευταίο έτος υποχώρησε κατά -1 μονάδες στις -33 μονάδες, ενώ μεγαλύτερη ήταν η πτώση για τον υποδείκτη που αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, και συγκεκριμένα κατά -2 μονάδες, στις -37 μονάδες συνολικά.
Όσον αφορά τον δείκτη πρόθεσης αγοράς, σημειώθηκε πτώση κατά -2 μονάδες, στις +1 μονάδες συνολικά, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης αποταμίευσης υποχώρησε επίσης κατά -2 μονάδες, στις +21 μονάδες.
«Ενόψει της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας για το Brexit, ο συνολικός δείκτης υποχώρησε στις -14 μονάδες αυτόν τον μήνα», σχολίασε ο διευθυντής στρατηγικής πελατών του GfK, Joe Staton, προσθέτοντας ότι «η επιδείνωση του κλίματος όσον αφορά την προσωπική οικονομική κατάσταση είναι ανησυχητική, καθώς οι ισχυρές καταναλωτικές δαπάνες αποτέλεσαν τη βασική κινητήρια δύναμη της οικονομικής ανάπτυξης από το δημοψήφισμα του 2016, με φόντο τον χαμηλό πληθωρισμό, τα χαμηλά επιτόκια, τη χαμηλή αύξηση των μισθών και την υψηλή απασχόληση».
«Ο κόσμος μπορεί να αισθάνεται σίγουρος μόνο εάν πιστεύει ότι το εξωτερικό περιβάλλον είναι σταθερό, αλλά οι καταναλωτές βλέπουν πολλές αλλαγές και εκπλήξεις σχετικά με το Brexit, πολλά χρονοδιαγράμματα και αντιπροτάσεις ώστε να δικαιολογήσουν οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη εμπιστοσύνη», πρόσθεσε ο κ. Staton.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης