«Καμπανάκι» για την Ευρώπη το διευρυμένο εμπορικό έλλειμμα με την Κίνα

«Καμπανάκι» για την Ευρώπη το διευρυμένο εμπορικό έλλειμμα με την Κίνα
Η ΕΕ και οι εταιρείες της χάνουν, συνεχώς, μέρος της ανταγωνιστικότητάς τους
Ενώ διαβάζουμε πολλά για το τεράστιο εμπορικό έλλειμμα που η Αμερική έχει με την Κίνα, είναι σημαντικό να καταλάβουμε δεν έχουν μόνο οι ΗΠΑ αυτό το πρόβλημα.
Η Ευρώπη ως σύνολο διατηρεί ένα σταθερό εμπορικό έλλειμμα με την Κίνα.
Με κάποιον τρόπο, αυτό εξισορροπείται από το γεγονός ότι η ΕΕ έχει πλεόνασμα με την Αμερική.
Ωστόσο, με πολλούς τρόπους, το αυξανόμενο εμπορικό έλλειμμα με την Κίνα δεν είναι και τόσο θετικό για την Ευρώπη.

Το Reuters αναφέρει ότι το εμπορικό πλεόνασμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις ΗΠΑ και το έλλειμμά της με την Κίνα αυξήθηκαν στο επτάμηνο Ιανουάριος – Ιούλιος 2019.
Η Eurostat, ανέφερε ότι το πλεόνασμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκε στα 100,8 δισεκατομμύρια δολάρια Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019 από 88,6 δισεκατομμύρια την ίδια περίοδο του 2018.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου το εμπορικό έλλειμμα της ΕΕ με την Κίνα επεκτάθηκε στα 120,9 δισεκατομμύρια δολάρια από 109,2 δισ.
Αυτό έρχεται σε μια εποχή που τα στοιχεία του εμπορίου προσθέτουν πρόσθετη πίεση στις παγκόσμιες εντάσεις.

Το πρόβλημα με την Ευρώπη είναι ότι αποδεικνύεται ότι αρκετές χώρες της είναι μη ανταγωνιστικές, γεγονός που επιδεινώνει τη θέση τόσο τη δική τους όσο και της Γηραιάς Ηπείρου ως σύνολο.
Με απλά λόγια, η ΕΕ και οι εταιρείες της καθυστερούν τόσο στην καινοτομία όσο και στην τεχνολογία.
Οι πιο καινοτόμες εταιρείες με βάση τον αριθμό των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που έλαβαν το 2017 ήταν η IBM, η Samsung Electronics, η Canon, η Intel, η LG, η Qualcomm, η Google και η Microsoft, με τη σειρά αυτή.
Όπως είναι φανερό οι ευρωπαϊκές εταιρείες απουσιάζουν από αυτόν τον κατάλογο.
 Η προσθήκη στην έλλειψη βιομηχανικής ηγεσίας είναι το ζήτημα της υπερβολικής ρύθμισης που εμποδίζει τις επιχειρήσεις της ΕΕ να προχωρήσουν. Όσον αφορά την παραγωγή χαμηλού κόστους, πρωτοπόρος είναι επίσης η Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι μόνο ένα παράδειγμα της ΕΕ που χάνει την ικανότητά της να ανταγωνίζεται.
Ένα πρόσφατο άρθρο με τίτλο "Η Ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει την τέλεια θύελλα" διερευνά το πώς αντιμετωπίζουν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αυτό που θα μπορούσε να αποδειχθεί μια μεγάλη κρίση.
Η ΕΕ επιβάλλει ανώτατα όρια εκπομπών στα αυτοκίνητα, αλλά από το επόμενο έτος θα μειωθεί περαιτέρω στα 95 γραμμάρια CO ανά χιλιόμετρο.
 Αυτό σημαίνει ότι ένα πλήθος ηλεκτρικών οχημάτων θα κυκλοφορήσει αλλά δεν υπάρχουν εγγυήσεις ότι οι άνθρωποι θα θέλουν να αγοράσουν αυτά τα αυτοκίνητα. Αυτά τα αυτοκίνητα θα είναι πολύ πιο ακριβά για την κατασκευή, οι εκτιμήσεις είναι ότι το καθένα θα κοστίσει πάνω από 10.000 δολάρια περισσότερο για να παραχθεί σε σύγκριση με ένα «συμβατικό».
Κατά τα επόμενα έτη, η ΕΕ αναμένεται να συνεχίσει να υποχωρεί περισσότερο σε πολλούς τομείς.
Το Politico αναφέρει ότι η Ουάσιγκτον ετοιμάζεται να ανακοινώσει δασμούς για ευρωπαϊκά αγαθά αξίας αρκετών δισ. δολαρίων.
Αυτό έπεται μιας απόφασης του ΠΟΕ που μόλις αποφάνθηκε υπέρ των ΗΠΑ σε μια υπόθεση κατά της Airbus.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS