Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ο Όμιλος Σκλαβενίτη… οδηγός στην κούρσα των προσφορών για το λιανεμπόριο

Ο  Όμιλος Σκλαβενίτη… οδηγός στην κούρσα των προσφορών για το λιανεμπόριο
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη, η νέα ηγέτιδα δύναμη του λιανεμπορίου
Περίπου 1 δισ. ευρώ το χρόνο ρίχνουν στην αγορά οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές για να κρατήσουν ζωηρό το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Το ζεστό χρήμα φτιάχνει προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ  και δίνει εκπτώσεις  τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης που φθάνουν έως το 50%.
Επίσης αρκετές φορές τα πράγματα γίνονται πιο ευχάριστα για τους καταναλωτές αλλά πιο «άγρια» για τις αλυσίδες αφού γεμίζουν τα ράφια με προϊόντα για τα οποία με την αγορά ενός δίνεται  ακόμη ένα ως δώρο (1 + 1).
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη ως η νέα ηγέτιδα δύναμη του λιανεμπορίου έχει τη δυνατότητα να διευρύνει τον όγκο των προσφορών με βάση τον τζίρο της που να σημειωθεί φθάνει τα 2,45 δισ. ευρώ και διαθέτει τα περισσότερα κεφαλαία γι’ αυτόν τον σκοπό.
Ο «χρυσός» κανόνας των προσφορών για τις αλυσίδες είναι ότι πρέπει να επιστρέφεται στους  καταναλωτές τουλάχιστον το 10% του τζίρου που για ορισμένες  είναι αρκετά δύσκολο καθώς  τους  ροκανίζει το περιθώριο  κέρδους.  
 Ο όμιλος Σκλαβενίτη έχει τη δυνατότητα να επιστρέφει στους καταναλωτές τουλάχιστον 250 εκατ. ευρώ, όταν η δεύτερη ισχυρότερη αλυσίδα του λιανεμπορίου η ΑΒ Βασιλόπουλος  προτίθεται φέτος να ξοδέψει 180 εκατ. ευρώ σε προσφορές.
 Ακολουθούν τα σούπερ μάρκετ My Market, Lidl , Μασούτης , συνεισφέροντας  με τη  σειρά  τους δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε προσφορές προϊόντων.
Για τις πέντε πρώτες  αλυσίδες  η αξία των προσφορών ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ.
Οι υπόλοιπες αλυσίδες του λιανεμπορίου συμμετέχουν στο «παιχνίδι» των προσφορών διότι  λειτουργούν ως «κράχτης» για τους καταναλωτές αλλά ανάλογα  με τις οικονομικές  τους  δυνατότητες που έχουν σαν αποτέλεσμα η συνολική αξία  των προσφορών να φθάνει το 1 δισ.ευρώ.
Αξίζει να αναφερθεί  ότι ο ετήσιος τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου διαμορφώνεται στα 10,5 δισ.  ευρώ.
Στέλεχος της αγοράς υποστηρίζει ότι  ο όμιλος Σκλαβενίτη λόγου του όγκου που έχει αποκτήσει μετά την εξαγορά του δικτύου της Μαρινόπουλος έχει μεγαλύτερη διάρκεια σε προσφορές, στην ποσότητα των προϊόντων αλλά και στο ύψος των  εκπτώσεων.
Η διαθεσιμότητα των κονδυλίων της κάθε αλυσίδας σε προσφορές είναι κρίσιμο μέγεθος αφού ο πιο ισχυρός μπορεί να διαμορφώσει μια δική του πολιτική  έχοντας και την «αβάντα» των προμηθευτών.
Υψηλόβαθμο στέλεχος της βιομηχανίας τροφίμων υποστηρίζει ότι ότι οι προσφορές διαμορφώνονται και με βάση την αλυσίδα και διευκρινίζει ότι είναι αλλιώς να συζητάς με τον πρώτη αλυσίδα που πραγματοποιεί τζίρο κοντά  στα 3 δισ. ευρώ  και αρκετά διαφορετικό με μια αλυσίδα που εμφανίζει πωλήσεις εκατομμυρίων  ευρώ.
Την ίδια στιγμή ο διευθύνων σύμβουλος της METRO AEBE, Αριστοτέλης Παντελιάδης, από το βήμα της γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών
Βιομηχανιών Τροφίμων είπε ότι το 62% των προϊόντων που πωλούνται  δίνονται μέσα από προσφορές και μόνο το 38% των προϊόντων πωλείται σε κανονική τιμή.
Το 2017  οι προσφορές προϊόντων ως ποσοστό κινήθηκαν ψηλότερα με αποτέλεσμα τη χρονιά που πέρασε να σημειώσει πτώση κατά μίας ποσοστιαίας μονάδας.
Ο κ Αριστοτέλης Παντελιάδης τόνισε ότι πρέπει να μειωθούν οι προσφορές καθώς θεωρεί ότι πρόκειται για απειλή για τις ίδιες τις αλυσίδες οι οποίες στην ουσία «κακόμαθαν» τους καταναλωτές στις  προσφορές.
Εκτίμησε ότι η κρίση πέρασε αφήνοντας όμως ανοικτό το ενδεχόμενο για εξελίξεις στον κλάδο με τις 10  αλυσίδες που σήμερα κατέχουν το 69% της  αγοράς  στο μέλλον να  αντιστοιχεί σε μικρότερο αριθμό αλυσίδων σούπερ μάρκετ
 
Νίκος  Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης