Τραπεζικά νέα

Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Πώς το FinTech αναδιαμορφώνει τον τραπεζικό κλάδο

Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Πώς το FinTech αναδιαμορφώνει τον τραπεζικό κλάδο
Ο τραπεζικός κλάδος και οι νέες τεχνολογίες στο Οικονομικό Φόρουμ των  Δελφών
Για μία θεματολογία που έρχεται από το μέλλον έκανε λόγο στην εισαγωγή του στο πάνελ του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών  ο Γιάννης Μαστρογεωργίου, Διευθυντής του Ινστιτούτου για την Δημοκρατία Κωνσταντίνος Καραμανλής.
Εξέφρασε την διαπίστωση ότι έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος για τις εγχώριες τράπεζες που δεν μπόρεσαν να επενδύσουν στις νέες τεχνολογίες.
Ο  Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής της ΑΣΟΕΕ εξήγησε ότι οι FinTech είναι ουσιαστικά ένας κλάδος παροχής καινοτόμων υπηρεσιών που αξιοποιούν τεχνολογίες αιχμής στον τραπεζικό τομέα. Σχολίασε ότι πρόκειται για «πελατοκεντρικές υπηρεσίες» ενώ παρουσίασε κάποια πετυχημένα παραδείγματα FinTech διεθνώς.
Παράλληλα, εξήγησε ότι οι λόγοι που αναπτύσσονται είναι κυρίως τεχνολογικοί αλλά συνδέονται επίσης και με την ανατρεπτική ψηφιακή συμπεριφορά της νέας γενιάς που άλλαξε γρήγορα τις ανάγκες της αγοράς.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου, έθεσε μία σειρά από ερωτήματα για να προσδιορίσει τι ακριβώς είναι μία FinTech, όρος που προκύπτει από τις αγγλικές λέξεις για την οικονομία και την τεχνολογία.
Τόνισε ότι υπάρχουν καλές FinTech που με επιτυχία συμπληρώνουν και ενισχύουν τις τράπεζες, αλλά υπάρχουν και κακές που απέτυχαν και εξαφανίστηκαν γρήγορα.
«Με μία FinTech ο πελάτης δεν μπορεί να συνομιλήσει με την τράπεζα, δεν υπάρχει διαπροσωπική επαφή», σχολίασε.
Παράλληλα, παρουσίασε το πλούσιο έργο της Τράπεζας Πειραιώς που έχει κάνει αξιοποιώντας την τεχνολογία και βελτιώνοντας τις υπηρεσίες της.
Για την ανάγκη η μορφή αυτή της επιχειρηματικότητας να είναι ανθρώπινη για να κερδίζει την εμπιστοσύνη του κόσμου, μίλησε ο Paolo Sironi, IBM Industry Academy.
Έκανε λόγο για «συμβουλευτική πλατφόρμα» που λειτουργεί συμπληρωματικά στον τραπεζικό τομέα, αφού καμία εφαρμογή από μόνη της δεν μπορεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ανθρώπων. «Η τεχνολογία βοηθάει τα πιστωτικά ιδρύματα μόνο αν αξιοποιηθεί ο ανθρώπινος παράγοντας», τόνισε ενώ έφερε σαν παράδειγμα τον τρόπο λειτουργίας της εταιρίας Amazon.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης