Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Πως ο Σκλαβενίτης κατέβασε το κόστος της πλαστικής σακούλας από τα 9 στα 5 λεπτά

Πως ο Σκλαβενίτης κατέβασε το κόστος της πλαστικής σακούλας από τα 9 στα 5 λεπτά
Ποια αλυσίδα  σούπερ μάρκετ οδηγεί την αγορά
Σε ένα εμπορικό τρικ προχώρησε μεγάλη αλυσίδα σουπερ μάρκετ με την πλαστική σακούλα, επιβεβαιώνοντας ακόμη μία φορά ότι η αγορά και η καθημερινότητα είναι πιο ισχυρή από τον νομοθέτη-υπουργό, που απλά  παράγει νομοθετικό έργο, φέρνοντας τα αντίθετα αποτελέσματα από τα προσδοκώμενα.
Η άνοδος της τιμής πλαστικής σακούλας στα 9 λεπτά του ευρώ από το 2019 έναντι 4 λεπτών του ευρώ που ήταν τα 2018, στην κυριολεξία «άνοιξε» την αγορά της πλαστικής σακούλας δημιουργώντας νέα τάση στις αλυσίδες σουπερ μάρκετ.
Ο όμιλος Σκλαβενίτης για να  επιβεβαιώσει το γνωστό σλόγκαν της αλυσίδας «τόσο φθηνά όσο πουθενά», έβαλε στα ταμεία του μία πιο φθηνή λύση, δίνοντας την πλαστική σακούλα με  κόστος μόλις με 5 λεπτών του ευρώ.
Οι καταναλωτές που φεύγουν με ψώνια και ζητούν να αγοράσουν πλαστική σακούλα, προτιμούν αυτή που πωλείται φθηνότερα ενώ αφήνουν στην άκρη την πλαστική σακούλα που κοστίζει 9 λεπτά του  ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ποιότητά της πιο φθηνής  λύσης  καλύπτει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για την προστασία του περιβάλλοντος και αποτελεί μια «καλή» λύση για τους καταναλωτές.
Με βάση τη νομοθεσία δεν απαγορεύεται η χρήση της σακούλας αλλά επιβλήθηκε το περιβαλλοντκό τέλος, το οποίο συνέβαλλε στον περιορισμό της και εν μέρει επιτεύχθηκε.
Οι λεπτές πλαστικές σακούλες μεταφοράς με πάχος τοιχώματος μικρότερο των 50 μικρομέτρων (μm), και συγκεκριμένα των 40 μικρομέτρων κοστίζει 9 λεπτά  του ευρώ.
Το έσοδο πηγαίνει στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης , ο οποίος συγκέντρωσε 7,7 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2018.
Οι πωλήσεις της πλαστικής σακούλας που κοστίζει  5 ή10 λεπτά του ευρώ είναι έσοδο για την αλυσίδα σουπερ μάρκετ και αποδίδει μόνο το ΦΠΑ στο ελληνικό Δημόσιο.
Στέλεχος της αγοράς υποστηρίζει ότι έχει περιορισθεί η πλαστική σακούλα της μίας χρήσης, με τους καταναλωτές να προσέρχονται για τα ψώνια τους, με επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες.
Σύμφωνα με στοιχεία πριν την εφαρμογή του νέου μέτρου, οι καταναλωτές χρησιμοποιούσαν περίπου 4,5 δισεκατομμύρια σακούλες το χρόνο για να μειωθούν κάτω από 4 δις με την εφαρμογή του τέλους.
Πάντως την πολιτική του ομίλου Σκλαβενίτη ακολουθούν και άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι οποίες διεκδικούν ένα μικρό μερίδιο από την πίτα των 22 εκατ. ευρώ.
Η ευελιξία του λιανεμπορίου αλλά και η προοπτική να δίνουν πιο φθηνές λύσεις στα ψώνια των καταναλωτών στην πράξη «νίκησαν» το νομοθέτη, ο οποίος δεν πρόβλεψε ότι το τίμημα των 9 λεπτών του ευρώ, θα ξεπερνούσε το κόστος παραγωγής δημιουργώντας πιο συμφέρουσες λύσεις για τους  καταναλωτές.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr         
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης