Τελευταία Νέα
Πολιτική

Σπίρτζης: Στο 95% το Μετρό της Θεσσαλονίκης – Εντός του 2019 οι δοκιμαστικές διαδρομές

Σπίρτζης: Στο 95% το Μετρό της Θεσσαλονίκης – Εντός του 2019 οι δοκιμαστικές διαδρομές
Σε λίγες ημέρες ολοκληρώνεται η διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών
Την θέση ότι το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται στο 95% και ότι εντός του 2019 θα γίνουν οι πρώτες δοκιμαστικές διαδρομές διατύπωσε ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης.
«Αυτήν τη στιγμή για το Μετρό της Θεσσαλονίκης το έργο βρίσκεται στο 95%.
Οι δοκιμαστικές διαδρομές θα ξεκινήσουν μέσα στο 2019.
Ολοκληρώνεται το 100% του έργου, ολοκληρώνονται τα ηλεκτρονικά συστήματα καθώς είναι το πρώτο στη χώρα μετρό χωρίς οδηγό.
Είναι έργο πολύ υψηλής τεχνολογίας και απαιτούνται αρκετοί μήνες δοκιμαστικής λειτουργίας ώστε να είναι ασφαλές για τον πολίτη και τις εγκαταστάσεις.
Μέσα στο 2019, μετά τα ηλεκτρονικά συστήματα, έρχεται το ειδικό λογισμικό που ρυθμίζει την κυκλοφορία, ενώ πριν από αυτό έρχονται οι συρμοί, που θα μπουν επιτέλους στο Μετρό της Θεσσαλονίκης μετά από 30 χρόνια.
Το 2020 θα δοθεί στους Θεσσαλονικείς για χρήση και τρεις μήνες αργότερα θα προστεθεί η επέκταση ως την Καλαμαριά» είπε μιλώντας στο Κόκκινο ο κ.Σπίρτζης, ο οποίος αναφέρθηκε και στα αρχαιολογικά ευρήματα που ήρθαν στο φως κατά τη διάρκεια των εργασιών για το μετρό.
Όπως είπε πρόκειται για σπάνια ευρήματα, τόνισε ότι έχει προχωρήσει μια τεχνική λύση που θα επιτρέπει στους επισκέπτες του μετρό να τα βλέπουν και επεσήμανε πως θα συνυπάρχει ένα έργο υψηλής τεχνολογίας με την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα δημόσια έργα και τις υποδομές ο κ.Σπίρτζης είπε ότι «μέχρι το τέλος του 2019 ο στόχος μας είναι να υπάρχουν συμβασιοποιημένες για έργα υποδομών νέες δημόσιες συμβάσεις άνω των 9 δισ. ευρώ».
«Το πρώτο εξάμηνο θα υπερβαίνουν τα 6 δισ. ευρώ.
Ήδη έχει εγκριθεί από τη Βουλή το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, ενώ τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου αποστέλλεται προς κύρωση η σύμβαση για το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι.
Επίσης, έχει ήδη εγκριθεί η σύμβαση για το Θριάσιο και ακολουθούν οι έξι από τις οκτώ διαγωνιστικές διαδικασίες για το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος.
Θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός για το Πύργος-Καλό Νερό και μετά ως την Τσακώνα.
Προτεραιότητα είναι επίσης ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης» τόνισε ο κ.Σπίρτζης, ο οποίος αναφέρθηκε και στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων που όπως είπε, επίσης προωθείται.
«Ο διαγωνισμός θα τελειώσει τον Απρίλιο ή Μάιο, ενώ στη συνέχεια χρειάζεται 12-18 μήνες για να εγκατασταθεί το σύστημα, σε κάποιους αυτοκινητόδρομους ίσως και νωρίτερα, γιατί ο τρόπος που έχουν γίνει συνάδει με ένα τέτοιο σχεδιασμό.
Ο στόχος είναι να έχουμε ηλεκτρονικό σύστημα δίκαιο και να εντάξουμε τμήμα των οδικών αξόνων που θα πριμοδοτούν την μείωση των διοδίων στον πολίτη.
Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με ολοκληρωμένο σύστημα σε όλη την χώρα» υποστήριξε ο κ.Σπίρτζης, αναφέροντας πως σε λίγες ημέρες ολοκληρώνεται και η διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
«Στα σιδηροδρομικά έργα, σε λίγες ημέρες ολοκληρώνεται η διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Υπήρχαν τεχνικά προβλήματα σε δύο σημεία, ειδικά σε μία γέφυρα πολύ υψηλής τεχνολογίας που είναι πάνω σε σεισμικό ρήγμα στη Φθιώτιδα.
Τα ξεπεράσαμε, εκτιμούμε ότι 15 Ιανουαρίου θα μπορεί με ηλεκτροκίνηση ένα τρένο να ξεκινήσει από την Αθήνα και να φτάσει στην Θεσσαλονίκη.
Σε ένα μικρό τμήμα, η διπλή γραμμή θα είναι μονή ως προς την ηλεκτροδότηση, αλλά στις 30 Ιανουαρίου ή στις αρχές Φεβρουαρίου θα έχει ολοκληρωθεί και αυτή.
Είναι ένα έργο που αλλάζει τον χάρτη τόσο των επιβατικών όσο και των εμπορευματικών μεταφορών.
Επίσης, τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η ηλεκτροδοτούμενη γραμμή από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη και προχωρούν τα αντίστοιχα έργα από την Αθήνα προς την Κόρινθο και το Ρίο, που αφορούν και τον Προαστιακό, που θα φτάσει ως την Πάτρα.
Μέσα στο 2019 εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα μέχρι πριν το Ρίο (ως το Αίγιο είναι θέμα λίγων μηνών να ολοκληρωθεί) και ο διαγωνισμός για το τμήμα από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, ενώ στη συνέχεια μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας» τόνισε ο κ.Σπίρτζης, αναφέροντας πως«το μεγαλύτερο τμήμα στις αστικές περιοχές της Πάτρας θα είναι υπόγειο».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης