Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η πρώτη μεγάλη κίνηση Καλλιτσάντση στην Αττική Οδό - Τα σχέδια και η ηγετική θέση

Η πρώτη μεγάλη κίνηση Καλλιτσάντση στην Αττική Οδό - Τα σχέδια και η ηγετική θέση
Η σημασία της αύξησης της συμμετοχής της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στο 65,7%
Η πρώτη μεγάλη κίνηση της νέας διοίκησης της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, της διοίκησης Καλλιτσάντση έρχεται με την απόκτηση του 6,5% της Αττικής Οδού που ανεβάζει τη συμμετοχή του ομίλου στο 65,7%.
Η Άκτωρ Παραχωρήσεις, 100% θυγατρική του Ομίλου, απέκτησε στο πλαίσιο του διαγωνισμού που πραγματοποίησε η Τράπεζα Πειραιώς, το 6,5% των "Αττική Οδός" και "Αττικά Διόδια", έναντι συνολικού τιμήματος 37,5 εκατ. ευρώ και έρχεται ως επισφράγιση της νέας στρατηγική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ που προβλέπει τη διατήρηση της ηγετικής θέσης του ομίλου στον τομέα των παραχωρήσεων και τη δημιουργία μακροχρόνιας προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους του.
Η αξία συναλλαγής αντιστοιχεί σε αποτίμηση ύψους 580 εκ ευρώ.
Επισημαίνεται ότι στο στο πλαίσιο του διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς, κατατέθηκε δεσμευτική προσφορά από επενδυτικό κεφάλαιο για την απόκτηση του προς παραχώρηση ποσοστού (9,88%).
Η Τράπεζα Πειραιώς απευθύνθηκε, όπως προβλέπει το σχετικό Συμφωνητικό Μετόχων, στους υφιστάμενους μετόχους των "Αττική Οδός" και "Αττικά Διόδια" που διαθέτουν δικαίωμα προαιρέσεως, με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις να ασκεί το δικαίωμα της.
Ο κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, σχολιάζοντας την κίνηση αύξησης του ποσοστού στην Αττική Οδό κάνει  για μια σημαντικότατη επένδυση με επιχειρηματικά, στρατηγικά και οικονομικά οφέλη, τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο, καθώς αφορά σε ένα από τα κορυφαία έργα υποδομής στην Ελλάδα, με εμβληματική σημασία για τον Όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Αγγίζουν τα 120 εκατ. ευρώ οι επιπρόσθετες επενδύσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αττική Οδός από την έναρξη της περιόδου παραχώρησης, το 1996, έως σήμερα έχει αποδώσει στο Ελληνικό Δημόσιο σε φόρους και λοιπές επιβαρύνσεις ποσό της τάξεως 674 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον η Αττική Οδός πέραν του αρχικού κόστους του αυτοκινητόδρομου έχει πραγματοποιήσει, έως σήμερα, επενδύσεις της τάξης των 118 εκατ. ευρώ ώστε το έργο να διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας.
Οι επενδύσεις αυτές υπήρξαν αναγκαίες προκειμένου η ποιότητα του έργου να διατηρείται σε πολύ υψηλό επίπεδο μετά από 14 έτη πλήρους λειτουργίας, μέσω υλοποίησης εργασιών βαριάς συντήρησης.
Οι μέτοχοι της Αττικής Οδού έχοντας μακροπρόθεσμη στόχευση άρχισαν από το 2013 να εισπράττουν μερίσματα το συνολικό ύψος των οποίων ανέρχεται έως σήμερα στο ποσό των 476,9 εκατ. ευρώ.
Έτσι έχουν αποσβέσει ένα σημαντικό τμήμα του κόστους κατασκευής που για τους μετόχους ανήλθε σε 822,2 εκ ευρώ.
Υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος της παραχώρησης, η μέση ποσοστιαία απόδοση της επένδυσης για τους μετόχους δεν θα ξεπεράσει το 10%, ενώ η συμφωνηθείσα απόδοση επί του έργου, σύμφωνα με το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, ανέρχεται σε 13,1%.
Επισημαίνεται ότι η Αττική Οδός έχει ορίσει χαμηλότερο τέλος διέλευσης σε σχέση με εκείνο που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.
Για παράδειγμα, το ύψους του διοδίου αντί για 2,80 ευρώ το 2018 θα μπορούσε να είναι 3,77 ευρώ, βάσει της σύμβασης παραχώρησης.
Παράλληλα, η τιμή του διοδίου έχει διατηρηθεί σταθερή τα τελευταία δώδεκα χρόνια, καθώς η αύξηση που ορίστηκε το 2010 σε 2,80 ευρώ από 2,70 ευρώ αντικατοπτρίζει μόνο την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ.
Υπενθυμίζεται  ότι ο διεθνής διαγωνισμός του ελληνικού Δημοσίου για την ανάθεση της υλοποίησης του έργου της Αττικής Οδού, με τη μέθοδο της παραχώρησης με συγχρηματοδότηση, έλαβε χώρα αρχές δεκαετίας του '90.
Ύστερα από μερικά χρόνια, τον Μάρτιο του 1996 ανακηρύχθηκε ο όμιλος "Κοινοπραξία Αττική Οδός" ως ανάδοχος του έργου, με τη σύμβαση παραχώρησης, που λήγει, στις 5 Οκτωβρίου 2024, να υπογράφεται στις 23 Μαΐου 1996.
Η Αττική οδός είναι  συνολικού μήκους 70 χλμ., διαθέτει 150 χλμ. δικτύου βοηθητικών/παράπλευρων οδών, 29 ανισόπεδους κόμβους σε λειτουργία, 100 οδικές γέφυρες - Άνω διαβάσεις, 25 οδικές γέφυρες - Κάτω διαβάσεις, 38 γέφυρες σιδηροδρομικών γραμμών, 21 γέφυρες ρεμάτων, 12 πεζογέφυρες (άνω διαβάσεις), 56 σήραγγες και πλήρως υπογειοποιημένα τμήματα (Cut&Cover), 12,6 χλμ. συνολικό μήκος σηράγγων και Cut&Cover.
Όπως και αντιπλημμυρικά έργα μήκους 66,70 χλμ., 12 Σημεία Εξυπηρέτησης Συνδρομητών (Σ.Ε.Σ), 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α), 1 Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης, 39 Σταθμούς Διοδίων, 195 συνολικές λωρίδες (πύλες) διοδίων, 39 λωρίδες διοδίων με δυνατότητα ηλεκτρονικής λειτουργίας, 101 λωρίδες διοδίων με δυνατότητα λειτουργίας με εισπράκτορα και 55 λωρίδες διοδίων με δυνατότητα λειτουργίας είτε ηλεκτρονικά είτε με εισπράκτορα.
Ο αυτοκινητόδρομος παρουσιάζει εξαιρετικά αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια, και για τη λειτουργία του εφαρμόζονται τεχνολογίες αιχμής, οι οποίες και συνεχώς αναβαθμίζονται για να συμβαδίζουν με τις τελευταίες εξελίξεις, μεταξύ των οποίων:
1.    Συστήματα υψηλής τεχνολογίας για την παρακολούθηση της ομαλής ροής των οχημάτων και τον εντοπισμό τυχόν συμβάντων με γνώμονα την ασφάλεια του χρήστη, μέσα από το υψηλών προδιαγραφών «Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας» (ΚΔΚ) που βρίσκεται στην Παιανία
2.    Σύστημα ηλεκτρονικών διελεύσεων διοδίων και συνδρομητικά προγράμματα για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των χρηστών.
3.    Εγκατάσταση σταθμών μέτρησης θορύβου και αερίων ρύπων με ιδιαίτερη έμφαση στην παρακολούθηση των καυσαερίων στις σήραγγες.
4.    Ειδικά ηχοπετάσματα από διάφορα υλικά υψηλής ποιότητας και αισθητικής (π.χ. γυαλί, μέταλλο, polycarbonate, bois beton, κλπ.) για τη μείωση της ηχορύπανσης.
5.    Εφαρμογή αντιρρυπαντικής επάλειψης (anti-graffiti) στις εκτεθειμένες επιφάνειες από σκυρόδεμα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης