Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

«Έσπασε» το σερί ανόδου της ΑΒ Βασιλόπουλο το 2017 λόγω Σκλαβενίτη - Στα 2,1 δισ. ο τζίρος το 2017

«Έσπασε» το σερί ανόδου της ΑΒ Βασιλόπουλο το 2017 λόγω Σκλαβενίτη - Στα 2,1 δισ. ο τζίρος το 2017
«Έσπασε» το σερί ανόδου της ΑΒ Βασιλόπουλο το 2017 λόγω Σκλαβενίτη - Στα 2,1 δισ. ο τζίρος το 2017 από 2,174 δισ. το 2016
Οι προμηθευτές του λιανεμπορίου πληρώνουν την πτώση της κατανάλωσης και τον μειωμένο τζίρο των αλυσίδων σουπερ μάρκετ με τους ισχυρούς του κλάδου να ζητούν από προμηθευτές και παραγωγούς να δίνουν προσφορές στα επίπεδα του 50% για να συντηρηθεί η κατανάλωση σε ανεκτά επίπεδα.
Ο ανταγωνισμός είναι τόσο έντονος που έφθασε να «ακουμπά» και τον market leader της αγοράς τον «Άλφα- Βήτα Βασιλόπουλο».
Η χρονιά που πέρασε θα αναδείξει στην πρώτη θέση τον όμιλο Σκλαβενίτη με διαφορά από τον δεύτερο από πλευράς τζίρου και θα διατηρηθεί και το 2018 στην κορυφή  του λιανεμπορίου.
Τα επιτελεία των αλυσίδων σουπερ μάρκετ ελπίζουν να ανακοπεί η πτώση της κατανάλωσης όπως καταγράφεται τους πρώτους μήνες  του 2018.
Τα πρώτα θετικά μηνύματα για το σύνολο  της αγοράς αποτυπώθηκαν το μήνα Μάιο με την κατανάλωση να γράφει άνοδο 4,1% και αναμένεται να συνεχισθεί και τον Ιούνιο κοντά στα ίδια επίπεδα.
Στην προοπτική να κινηθεί η κατανάλωση με θετικό πρόσημο θα συνεισφέρει  ανοδικά  στο ΑΕΠ της ελληνικής  οικονομίας η οποία στο πρώτο τρίμηνο του 2018… «έτρεξε» με 2,3% σε  ετήσια βάση ενώ η ιδιωτική κατανάλωση εμφάνιζε αρνητικό πρόσημο.
Μέσα στο αρνητικό  οικονομικό περιβάλλον τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της «Άλφα- Βήτα  Βασιλόπουλος» επηρεάστηκαν και παρουσίασαν πτώση στα επίπεδα του 3,4% το 2017.
Ο ενοποιημένος τζίρος  υποχώρησε σε 2.100.319.000 ευρώ πέρυσι έναντι 2.174.913.000 πρόπερσι, καταγράφοντας απώλειες ύψους 74.594.000 ευρώ και σε επίπεδο εταιρείας υποχώρησε κατά 90 εκατ. ευρώ.  
Στέλεχος της εταιρείας εκτιμά ότι η πτώση του τζίρου και η αδυναμία της ΑΒ Βασιλόπουλοςνα ξεπεράσει τα 2,2 δισ. ευρώ, οφείλεται στην αναδιάταξη της αγοράς  με τον όμιλο Σκλαβενίτη να … παίρνει κεφάλι χάρη στην εξαγορά  του δικτύου της Μαρινόπουλος που τον κατατάσσει στην πρώτη θέση του λιανεμπορίου.
Αξίζει να αναφερθεί ότι υπό πίεσης βρέθηκαν και τα καθαρά κέρδη το ομίλου ΑΒ Βασιλόπουλου, οποία μειώθηκαν στα 57,526 εκατ. ευρώ από 69,987 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και στα 56,784 εκατ. ευρώ έναντι 70,649 εκατ. ευρώ το 2016 για τη μητρική, με τα συγκεντρωτικά συνολικά έσοδα μετά από φόρους να έχουν υποχώρηση για τον όμιλο στα 58,154 εκατ. ευρώ και για τη μητρική στα 57,403 εκατ. ευρώ.
Πάντως  η πτώση του τζίρου του ομίλου προκάλεσε  και την οριακή μείωση του προσωπικού.
Ο όμιλος απασχολούσε 14.092 άτομα το 2017 από 14.216 το 2016 και η εταιρεία 13.815 από 13.985 άτομα που απασχολούσε το 2016.
Με δίκτυο πάνω από 410 καταστήματα, η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, σύμφωνα με τα στελέχη της διατηρεί τη θέση της στην αγορά με τζίρο 2,1 δισ. ευρώ, 2,4 εκατομμύρια πελάτες και πάνω από 14.000 εργαζόμενους.
Το 2018 η διοίκηση, σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερο από 90 εκατ. ευρώ στη διεύρυνση των υπηρεσιών αλλά και του δικτύου της.
Στο πλαίσιο αυτό θα δημιουργήσει 40 νέα  σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα.
Στέλεχος του ομίλου καθιστά σαφές ότι η αντικατάσταση του Λεωνίδα Βρεττάκου δεν συνδέεται με τις αποδόσεις της εταιρείας και ανέφερε ότι έκλεισε  για τον ίδιο ένας πολυετής δημιουργικός κύκλος στον όμιλο.
Ο νέος αντικαταστάτης του Λ. Βρεττάκου προέρχεται από τον όμιλο και πρόκειται για τον Βασίλη Σταύρου, ο οποίος να σημειωθεί έχει περάσει από κρίσιμα πόστα και έφθασε το πλήρωμα του χρόνου  να αναλάβει το τιμόνι της επιχείρησης από την 1ηΟκτωβρίου.  

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankinghnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης