Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η αρχή του παγκόσμιου νομισματικού πολέμου θα είναι στις 6 Ιουλίου 2018 – Πάνω από το 1 τρισ. το κόστος

Η αρχή του παγκόσμιου νομισματικού πολέμου θα είναι στις 6 Ιουλίου 2018 – Πάνω από το 1 τρισ. το κόστος
Ο εκκολαπτόμενος εμπορικός πόλεμος μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών συνεχίζεται
Οι ΗΠΑ θα αρχίσουν να επιβάλλουν τους νέους δασμούς από την Παρασκευή, στις 6 Ιουλίου 2018, ύψους 34 δισ. δολάρια στις εισαγωγές από την Κίνα, με το Πεκίνο να ετοιμάζει τα αντίποινά του κατά ίσο ποσό.
Ο εκκολαπτόμενος εμπορικός πόλεμος μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών συνεχίζεται.
Για να καταλάβουν οι επενδυτές το μέγεθος του "πολέμου", θα πρέπει να προσθέσουν σε αυτό στο σωρό των δασμών και των αντισταθμιστικών δασμών που αυξάνονται σε ολόκληρο τον Ατλαντικό και τη Βόρεια Αμερική και η αξία του εμπορίου που ξεκίνησε ο Πρόεδρος Donald Trump.
Αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή.
Πριν από καιρό οι εμπορικοί πόλεμοι του Trump θα μπορούσαν εύκολα να ξεπεράσουν το ορόσημο του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων.
Αυτό είναι πιθανό να είναι οικονομικό επακόλουθο τόσο για τις ΗΠΑ όσο και για τον κόσμο.
Θα ισοδυναμούσε με το ένα τέταρτο ή περισσότερο του συνολικού εμπορικού ισοζυγίου των 3,9 δολ. των ΗΠΑ με τον κόσμο και θα καλύπτει τουλάχιστον το 6% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευμάτων (αξίας 17,5 τρισ. τΤο 2017, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου).
Ακολουθούν τρεις λόγοι για να σκεφτεί κανείς ότι ένα σενάριο εμπορικού πολέμου σε τρισεκατομμύρια δολάρια δεν είναι απολύτως αβάσιμο:

1. Οι πόλεμοι Trump-Κίνας θα μπορούσαν σύντομα να είναι οι πόλεμοι 600 δισ. δολαρίων

Τα 34 δισ. δολάρια σε κινεζικές εισαγωγές που στοχεύει η διοίκηση του Trump στα τιμολόγια που τίθενται σε ισχύ στις 6 Ιουλίου είναι περίπου ισοδύναμα αξίας με ένα μήνα εισαγωγών από την Κίνα.
Σε αυτό το τμήμα θα εφαρμοστεί ένας φόρος εισαγωγής 25% για 818 προϊόντα, ενώ το Πεκίνο θα αρχίσει στις 6 Ιουλίου να χρεώνει παρόμοιους δασμούς σε έναν κατάλογο που περιλαμβάνει τη σόγια, τα θαλασσινά και το αργό πετρέλαιο.
Και οι δύο χώρες έχουν εκδώσει περαιτέρω καταλόγους προϊόντων που θα καλύπτουν το συνολικό εμπόριο ύψους 50 δισ. δολάρια σε κάθε πλευρά.
Όμως, ο Trump, τον Ιούνιο, εξοργισμένος από τα αντίποινα της Κίνας, διέταξε επιπλέον δασμούς σε εισαγωγές ύψους 200 δισ. δολαρίων.

2. Οι δασμοί στην αγορά αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αξίζουν περισσότερα από 600 δισεκατομμύρια δολάρια

Σε τηλεοπτική συνέντευξη την Κυριακή ο Αμερικανός πρόεδρος ανέπτυξετο σχέδιό του να επιβάλει δασμούς σε εισαγόμενα αυτοκίνητα και εξαρτήματα στο όνομα της εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι ΗΠΑ εισήγαγαν 191,7 δισ. δολάρια σε αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά και άλλα 143,1 δισ. δολάρια σε ανταλλακτικά.
Διεξάγεται έρευνα σχετικά με το εάν οι εισαγωγές ξένων αυτοκινήτων αποτελούν απειλή για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ.
Και ενώ είναι εύκολο να αμφισβητηθεί η ιδέα ότι μια BMW ή Toyota μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια κάθε έθνους, η διοίκηση του Trump έχει καταστήσει σαφές ότι βλέπει την υπεράσπιση της μεταποιητικής της βιομηχανίας ως προτεραιότητας εθνικής ασφάλειας.
Η ίδια αιτιολόγηση χρησιμοποιήθηκε για να επιβληθούν δασμοί σε προϊόντα χάλυβα και αλουμινίου νωρίτερα αυτό το έτος.
Όπως έκανε με τους δασμούς στα μέταλλα, ο κ. Trump φαίνεται να πιστεύει ότι οι δασμοί αυτοκινήτων θα του δώσουν δύναμη στις εμπορικές διαπραγματεύσεις με την ΕΕ και την Ιαπωνία, καθώς και για τον Καναδά και το Μεξικό στις συνεχιζόμενες συνομιλίες για μια ανανέωση της συμφωνίας για το Βορειοαμερικανικό Ελεύθερο Εμπόριο.

3. Μην ξεχάσετε τη NAFTA

Συχνά στην παγκόσμια συζήτηση βρίσκεται το γεγονός ότι οι ΗΠΑ διαπραγματεύονται περισσότερο με τον Καναδά και το Μεξικό (1,1 τρισ. δολάρια) από ό, τι με την Κίνα, την Ιαπωνία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο μαζί.
Ο Καναδάς και το Μεξικό έχουν αντισταθεί στα αιτήματα των ΗΠΑ να συμπεριλάβουν νέα στοιχεία, όπως μια ρήτρα που θα ανανεώνει τη συμφωνία ανά πενταετία.
Ωστόσο, οι ΗΠΑ εισήγαγαν μεγαλύτερη αβεβαιότητα στις συνομιλίες με την απόφασή τους να χτυπήσουν τον Καναδά και το Μεξικό με τους δασμούς χάλυβα και αλουμινίου.
Οι αμερικανικές εισαγωγές αυτοκινήτων και εξαρτημάτων από τους εταίρους της στη NAFTA - πολλά από τα οποία προήλθαν από τα εργοστάσια των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών - ανέρχονταν σε πάνω από 158,3 δισ. δολάρια το 2017.
Οι αμερικανικές εξαγωγές τους στον Καναδά και το Μεξικό ανήλθαν σε 87,8 δισ. δολάρια.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης