Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η αστική τάξη ψωνίζει στις υπεραγορές αφού σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 30%

Η αστική τάξη ψωνίζει στις υπεραγορές αφού σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 30%
Τα σουπερ μάρκετ της γειτονιάς είχαν πτώση 4,8%
Οι καταναλωτές επιστρέφουν στις υπεραγορές, καθώς τους προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων ίσως και καλύτερες ευκαιρίες αλλά και μικρές ανέσεις όπως χώρους στάθμευσης.
Μία «μικρή» μερίδα καταναλωτών δεν «φοβάται» τα ψώνια αφού διαθέτει γεμάτο πορτοφόλι και αγοράζει προϊόντα  για το σύνολο της εβδομάδας, όταν επισκέπτεται τις υπεραγορές.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από στοιχεία της IRI καθώς στο δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουάριο καταγράφτηκε  καταναλωτική έξαρση αφού οι πωλήσεις σημείωσαν άνοδο 30,2%.
Η τάση αυτή των καταναλωτών φαίνεται ότι ευνοεί τις αλυσίδες σουπερ μάρκετ που διαθέτουν καταστήματα με επιφάνεια μεγαλύτερη των 2500 τ.μ.
Ανάμεσα στους κερδισμένους είναι και ο όμιλος Σκλαβενίτης που ενέταξε στην αλυσίδα υπερμάρκετς από τον όμιλο Μαρινόπουλου.
Αντίθετα τα καταστήματα της γειτονιάς με επιφάνεια από 400 έως 1000 τ.μ. δέχθηκαν πλήγμα στις πωλήσεις καθώς οι καταναλωτές βγαίνουν για ψώνια μόνο για τα αναγκαία.
Πιο συγκεκριμένα τα καταστήματα  μέχρι 400 τ.μ. σημείωσαν οριακή πτώση 0,4% στις πωλήσεις τους, τον περασμένο Φεβρουάριο, από 400 έως 1000 τ.μ. η κάμψη των πωλήσεων ανήλθε στο 4,8% και τα καταστήματα από 1000 έως 2500, υπήρξε μείωση κατά 2,7%.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η μείωση των εισοδημάτων κατεβάζει τους ρυθμούς της κατανάλωσης και το πιο σημαντικό είναι ότι στο ενδεχόμενο να συνεχισθεί η ίδια τάση στα καταστήματα της γειτονιάς δεν είναι εφικτό να συντηρήσουν το σενάριο της ανάπτυξης στα επίπεδα του 2,5% για το 2018.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η κατηγορία των υπερμαρκετς αντιπροσωπεύει μόλις το 11% της συνολικής αγοράς.
Στο σύνολο της η αγορά κινήθηκε πτωτικά στο δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου σημειώνοντας οριακή υποχώρηση  κατά 0,2%  σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI.     
Σε ότι αφορά τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, η τάση παραμένει ασαφής και η κατανάλωση συγκρατημένη. Μετά από έναν αρνητικό Ιανουάριο, όπου καταγράφηκε πτώση πωλήσεων της τάξης του 1,1 σε αξία και -1,3% σε όγκο, ο Φεβρουάριος έφερε θετικό πρόσημο με αύξηση πωλήσεων κατά +0,5% σε αξία και +1,2% σε όγκο.
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες προϊόντων, μόνον ο τομέας τροφίμων διατήρησε έστω οριακά θετικό πρόσημο στο α' δίμηνο του 2018 (+0,1%) σε αξία ενώ μείωση κατά 0,8% παρουσίασε η κατηγορία καθαριστικών και ειδών οικιακής χρήσης και κατά 1,7% τα είδη προσωπικής υγιεινής και των καλλυντικών.
Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι οι παραπάνω επιδόσεις σχετίζονται προφανώς με τις αλλαγές στην αγορά σούπερ μάρκετ και τη σταδιακή ενεργοποίηση του πρώην δικτύου Μαρινόπουλου και των 33 υπεραγορών, στην αποσταθεροποίηση των μεριδίων, όπως  και στη διαρκή πίεση των τιμών λόγω του οξυμένου ανταγωνισμού.
Ωστόσο η αγορά του λιανεμπορίου από το 2010 μέχρι το 2016 είχε καθοδική  πορεία ενώ την χρονιά που πέρασε  ανακόπηκε η πτώση και το λιανεμπόριο πέρασε σε θετικό έδαφος καταγράφοντας άνοδο στις πωλήσεις στα επίπεδα  του 2,3%.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης