Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Νέο αλαλούμ με την τιμολόγηση της διαφήμισης στα Μέσα Ενημέρωσης

Νέο αλαλούμ με την τιμολόγηση της διαφήμισης στα Μέσα Ενημέρωσης
Η παράταση που δεν … παρατάθηκε, η απευθείας τιμολόγηση και το μπέρδεμα που έρχεται
Στον αέρα βρίσκεται εκ νέου η τιμολόγηση των διαφημίσεων καθώς 1 Φεβρουαρίου του 2018 με βάση τη νομοθεσία εφαρμόζονται οι διατάξεις για την απευθείας τιμολόγηση των διαφημίσεων που ψηφίστηκαν από το 2014 αλλά ουδέποτε εφαρμόστηκαν.
Ωστόσο όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές οι τιμολογήσεις των διαφημίσεων συνεχίζονται στην συντριπτική πλειοψηφία των μέσων ενημέρωσης , των διαφημιστικών και των διαφημιζόμενων με τον παραδοσιακό τρόπο. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση το νόμο 4487/2017 θα έπρεπε από τις αρχές του 2018 να λειτουργεί η πλατφόρμα διάθεσης του τηλεοπτικού χρόνου και ταυτόχρονα θα ίσχυε και η απευθείας τιμολόγηση. Ωστόσο η πλατφόρμα δεν έχει λειτουργήσει ακόμα και σήμερα ενώ το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έδωσε παράταση στην εφαρμογή της απευθείας τιμολόγησης έως την 31/01/2018. Έκτοτε δεν εδόθη νέα παράταση παρά το γεγονός ότι η προηγούμενη είχε συνδεθεί με την λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
Αποτέλεσμα πάντως της κατάστασης αυτής να επικρατεί ένα μίνι αλαλούμ στα λογιστήρια των Μέσων Ενημέρωσης και των διαφημιστικών εταιριών καθώς θα πρέπει να εφαρμοστεί η απευθείας τιμολόγηση. Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει ένα τέτοιο φαινόμενο καθώς είχε επαναληφθεί τον Οκτώβριο του 2016.
Υπό τον ασφυκτικό κλοιό media shops βρίσκεται τις τελευταίες ώρες ο Υπουργός Επικρατείας κ. Νίκος Παππάς καθώς σύμφωνα με πληροφορίες είχε δεσμευτεί στις διαφημιστικές εταιρίες ότι θα παρέτεινε έγκαιρα την… αναβολή του Νόμου για την απευθείας τιμολόγηση που έχει ψηφιστεί από το 2014 αλλά δεν το έπραξε. Αποτέλεσμα αυτού ήταν όπως έχει αποκαλύψει έγκαιρα το bankingnews να επικρατεί το απόλυτο αλαλούμ στη διαφημιστική αγορά και με επιπτώσεις και στη χρηματοδότηση των ΜΜΕ.
Τότε είχε προκύψει ζήτημα με media shops που είχαν δώσει εντολές διαφήμισης σε ΜΜΕ και να τα ΜΜΕ είχαν εκδώσει τιμολόγια πώλησης προς τα media shops τα οποία στη συνέχεια είχαν εκχωρηθεί  σε εταιρίες factoring προκειμένου να λάβουν χρηματοδότηση έναντι των απαιτήσεων που δημιουργήθηκαν από τα τιμολόγια. Στην πράξη δε τα τιμολόγια τέτοιου τύπου θεωρούνται εικονικά. Τότε το ζήτημα είχε λυθεί με μεταχρονολογημένη ρύθμιση και ακυρώθηκαν τιμολόγια τα οποία είχαν κοπεί απευθείας στο διαφημιζόμενο ενώ μεοσλαβούσε διαφημιστική εταιρία.
Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και στην τρέχουσα συγκυρία ακόμα και αν υπάρξει ετεροχρονισμένη ρύθμιση για την παράταση της ισχύος της τιμολόγησης μέσω των διαφημιστικών εταιριών. Και αυτό διότι αναμένεται να δημιουργηθεί κομφούζιο στα τέλη του 2018 με τις επιστροφές επιβράβευσης που προβλέπει η νομοθεσία που εφαρμόστηκε τουλάχιστον κατά τον πρώτο μήνα του 2018 καθώς η μεταγενέστερη εφαρμογή της απευθείας τιμολόγησης προβλέπει άλλου είδους αμοιβές για τις διαφημιστικές. Συγκεκριμένα ενώ σήμερα η επιβράβευση φτάνει το 9,9% η αλλαγή οδηγεί σε αμοιβή έως 4% για συγκέντρωση πελατών.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης