Τελευταία Νέα
Διεθνή

Κομισιόν: Συμφωνία για εφαρμογή κανόνων στον ΦΠΑ για τις επιχειρήσεις στο διαδίκτυο

Κομισιόν: Συμφωνία για εφαρμογή κανόνων στον ΦΠΑ για τις επιχειρήσεις στο διαδίκτυο
Το νέο σύστημα για τον ΦΠΑ θα διευκολύνει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις
Η Επιτροπή χαιρετίζει τη σημερινή (5 Δεκεμβρίου 2017) συμφωνία σχετικά με μία σειρά μέτρων για τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο ο ΦΠΑ λειτουργεί για τις εταιρείες στο διαδίκτυο στην ΕΕ.
Το νέο σύστημα θα διευκολύνει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, ιδίως τις νεοσύστατες επιχειρήσεις και τα ΜΜΕ, να αγοράζουν και να πωλούν προϊόντα διασυνοριακά στο διαδίκτυο.
Θα βοηθήσει επίσης τα κράτη μέλη να ανακτήσουν το τρέχον εκτιμώμενο ποσό των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ που χάθηκε από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις κάθε χρόνο.
Η συμφωνία επετεύχθη από τους Υπουργούς Οικονομικών και των κρατών μελών της ΕΕ, κατά τη συνάντησή τους στις Βρυξέλλες, μόλις ένα χρόνο μετά την υποβολή των φιλόδοξων προτάσεών της από την Επιτροπή.
Μετά τη συμφωνία, ο Andrus Ansip, Αντιπρόεδρος της Ψηφιακής Ενιαίας Αγοράς, δήλωσε:
"Αυτό είναι ένα νέο βήμα για την τόνωση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, λίγες μέρες μετά την επίτευξη συμφωνίας για τον τερματισμό της αδικαιολόγητης γεωφυσικής φραγής για τους καταναλωτές που ψωνίζουν online.
Οι επιχειρήσεις που πωλούν στο εξωτερικό στο διαδίκτυο θα ασχοληθούν με τον ΦΠΑ, με τον ίδιο τρόπο όπως και για τις πωλήσεις στις χώρες τους, γεγονός που θα καταστήσει τις δημόσιες υπηρεσίες πιο αποτελεσματικές και θα αυξήσει τη συνεργασία πέρα από τα σύνορα".
Σχετικά με τη συμφωνία, ο Pierre Moscovici, Επίτροπος αρμόδιος για οικονομικά και χρηματοπιστωτικά θέματα, Φορολογία και Τελωνεία, δήλωσε τα εξής:
"Κομμάτι – κομμάτι, κατασκευάζεται ένα νέο σύστημα ΦΠΑ.
Παράλληλα, διασφαλίζουμε ότι οι επιχειρήσεις που δεν ανήκουν στην ΕΕ, δεν λαμβάνουν προνομιακή μεταχείριση, όταν πωλούν στους καταναλωτές της ΕΕ - τόσο άμεσα όσο και μέσω των διαδικτυακών αγορών.
Η σημερινή συμφωνία αποτελεί επίσης θεμέλιο για την πιο βασική μεταρρύθμιση του ΦΠΑ στην ΕΕ που είναι τόσο επείγουσα ανάγκη".
Οι νέοι κανόνες θα τεθούν προοδευτικά σε ισχύ έως το 2021 και θα πετύχουν:
Απλούστευση των κανόνων ΦΠΑ για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, τις πολύ μικρές επιχειρήσεις και τα ΜΜΕ που πωλούν προϊόντα στους καταναλωτές στο διαδίκτυο, σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.
Ο ΦΠΑ για τις διασυνοριακές πωλήσεις κάτω των 10.000 € ετησίως θα αντιμετωπιστεί σύμφωνα με τους κανόνες της χώρας καταγωγής των μικρότερων επιχειρήσεων, δίνοντας ώθηση σε 430.000 επιχειρήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ.
Τα ΜΜΕ θα επωφεληθούν απλούστερων διαδικασιών για διασυνοριακές πωλήσεις έως και 100.000 ευρώ ετησίως.
Τα μέτρα αυτά θα τεθούν σε ισχύ έως την 1η Ιανουαρίου 2019.

Για πρώτη φορά, οι μεγάλες διαδικτυακές αγορές είναι υπεύθυνες για την εξασφάλιση του ΦΠΑ που εισπράττεται από τις πωλήσεις στις πλατφόρμες τους, οι οποίες πραγματοποιούνται από εταιρείες τρίτων χωρών σε καταναλωτές της ΕΕ.
Αυτό περιλαμβάνει τις πωλήσεις αγαθών που ήδη αποθηκεύονται από εταιρείες εκτός ΕΕ σε αποθήκες (λεγόμενα «κέντρα εκπλήρωσης») εντός της ΕΕ, τα οποία συχνά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πώληση αγαθών χωρίς ΦΠΑ στους καταναλωτές στην ΕΕ.
Αντιμετώπιση του προβλήματος της απάτης, που προκλήθηκε από μία απαλλαγή από τον ΦΠΑ που είχε καταστρατηγηθεί προηγουμένως για εμπορεύματα αξίας κάτω των 22 ευρώ, που προέρχονται από χώρες εκτός της ΕΕ που μπορεί να νοθεύσουν την αγορά και να δημιουργήσουν αθέμιτο ανταγωνισμό.
Προηγουμένως, οι απατεώνες μπόρεσαν να αποδείξουν εσφαλμένα τα εμπορεύματα υψηλής αξίας σε μικρά πακέτα αξίας κάτω από το κατώτατο όριο των 22 ευρώ, καθιστώντας τα εμπορεύματα απαλλαγμένα από τον ΦΠΑ και δημιουργώντας ένα απαράδεκτο χάσμα ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ σε έσοδα τα οποία διαφορετικά θα έφτανε στους προϋπολογισμούς των κρατών μελών της ΕΕ.
Οι νέοι κανόνες θα εξασφαλίσουν ότι ο ΦΠΑ καταβάλλεται στο κράτος μέλος του τελικού καταναλωτή, πράγμα που θα οδηγήσει σε δικαιότερη κατανομή των φορολογικών εσόδων μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ.
Θα συμβάλουν στην εδραίωση μιας νέας προσέγγισης για την είσπραξη του ΦΠΑ στην ΕΕ, η οποία ήδη εφαρμόζεται για τις πωλήσεις ηλεκτρονικών υπηρεσιών και θα εκπληρώσει μια βασική δέσμευση της στρατηγικής για την ενιαία ψηφιακή αγορά (DSM) για την Ευρώπη. Η σημερινή συμφωνία αποτελεί επίσης ένα ακόμη βήμα προς μια οριστική λύση για έναν ενιαίο χώρο ΦΠΑ της ΕΕ, όπως ορίζεται στις πρόσφατες προτάσεις της Επιτροπής για τη μεταρρύθμιση του ΦΠΑ της ΕΕ.
Η One Stop Shop για τις πωλήσεις ηλεκτρονικών προϊόντων πρόκειται να τεθεί σε ισχύ το 2021 για να δοθεί στα κράτη μέλη χρόνος να ενημερώσουν τα συστήματα που υποστηρίζουν το νέο πλαίσιο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης